Lekken van koelvloeistof
Lekken van koelvloeistof
Hoi iedereen,
E46 316i sedan.
Vanmiddag reed ik in mn woonplaats van de een naar de andere kant van t dorp en toen ik uitstapte en de auto stilzette, kwam er verdampt kvs vanonder de kap, nu zag ik dat er niks onder mn radiator lag op de ku ststof kap maar vlak onder de multiriem.., heeft iemand hier ervaring mee? Is dit maar n simpel slangetje of moet ik erger verwachten bij de garage?
E46 316i sedan.
Vanmiddag reed ik in mn woonplaats van de een naar de andere kant van t dorp en toen ik uitstapte en de auto stilzette, kwam er verdampt kvs vanonder de kap, nu zag ik dat er niks onder mn radiator lag op de ku ststof kap maar vlak onder de multiriem.., heeft iemand hier ervaring mee? Is dit maar n simpel slangetje of moet ik erger verwachten bij de garage?
-
minada
Re: Lekken van koelvloeistof
Check je reservoir daar kan een haarscheurtje in zitten, en bijvoorbeeld spuiten/lekken op hete onderdelen !!
Als de moter draait, zie ik spettertjes van de multiriem naar boven opspatten, zou het t reservoir zijn dan?
-
minada
kan natuurlijk ook de waterpomp zijn !! even alles op de moter los halen (kappen) en onder de moter de bodemplaat en even kijken waar het vandaan komt !!
het is in ieder geval een lekkage buiten het blok, kan nooit veel zijn !!
het is in ieder geval een lekkage buiten het blok, kan nooit veel zijn !!
Oef, dat is al een hele gerusstelling! Nu heb ik alleen geen tijd voor die dingen dus ga ik morgen zowieso ff langs de plaatselijke garage, zolang t n slangetje of idd de pomp is zal t wel meevallen! Thanks 
Onder de multieriem kan aanduiden dat de keerringen van je waterpomp lek zijn .. controleer of die daar ergens lekt terwijl die warm is en je motor aan staat
Edit
Sjees jullie zijn snellll
Edit
Sjees jullie zijn snellll
BMW über alles
En is dat veel werk/kosten om die keerringen te laten vervangen? Heeft een doorsnee garage deze zo liggen denk je??
Gewoon gelijk je hele pomp laten vervangen, de keerringen zijn namelijk niet voor niets lek geraakt, kan zijn dat de lagers niet meer goed zijn van je pomp.
Dan krijg je speling, en trekt je keerring krom/lek en gaat die lekken.
Dus gewoon gehele pomp laten vervangen, dan kan je er weer een tijd mee door !
Pompje is niet zo gek duur, dacht iets van 80 euro, montage kosten durf ik niks over te zeggen, iedere garage is anders, bovendien doe ik het zelf bij me eigen auto
Dan krijg je speling, en trekt je keerring krom/lek en gaat die lekken.
Dus gewoon gehele pomp laten vervangen, dan kan je er weer een tijd mee door !
Pompje is niet zo gek duur, dacht iets van 80 euro, montage kosten durf ik niks over te zeggen, iedere garage is anders, bovendien doe ik het zelf bij me eigen auto
BMW über alles
Nou dan weetik wat me te doen staat morgen, thanks voor de tips