Stuurhuis
Stuurhuis
Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuw stuurhuis, voor mijn e39, aangezien dit baasje (de auto) al oud is ben ik eigenlijk wel er benieuwd vanaf wanneer de servotronic geplaatst is op de bmw 5 serie, her en der heb ik gehoord dat het vanaf 1999 zou zijn maar zeker weten doe ik het niet.
Als iemand iets weet dan verneem ik het graag.
Ik ben opzoek naar een nieuw stuurhuis, voor mijn e39, aangezien dit baasje (de auto) al oud is ben ik eigenlijk wel er benieuwd vanaf wanneer de servotronic geplaatst is op de bmw 5 serie, her en der heb ik gehoord dat het vanaf 1999 zou zijn maar zeker weten doe ik het niet.
Als iemand iets weet dan verneem ik het graag.
- BMW530DTouring
Re: Stuurhuis
Toch wel nieuwsgierig naar het hoe en waarom....
Je hebt een nieuw stuurhuis nodig omdat je olie verliest of werkt de servotronic niet naar behoren?
Ik lees hier net over een E39 van 1996 die op zoek is naar onderdelen voor het Servotronic systeem, blijkt dat onderdeel gemarkeerd "5" regelmatig de geest geeft.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=10
Succes!
Je hebt een nieuw stuurhuis nodig omdat je olie verliest of werkt de servotronic niet naar behoren?
Ik lees hier net over een E39 van 1996 die op zoek is naar onderdelen voor het Servotronic systeem, blijkt dat onderdeel gemarkeerd "5" regelmatig de geest geeft.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=10
Succes!
Longlife and filled for life.........not in my life!
Waarom een nieuw stuurhuis, aangezien er tot opheden een vreemd geluid komt vanuit de voorzijde rechtsvoor van de auto
En ik zo goed als alle draagarmen vervangen heb + stuurkogels en spoorstangen en het geluid niet weggaat, moet het naar mijn inziens liggen aan de lager in het stuurhuis ik denk dat er teveel speling op of in zit waardoor je het (getokker genokker) hoort bij een klinkerweg of bij het draaien van het stuur.
over twee weken is er pas plek bij Maaral maar heb een monteur gesproken en die gaf aan als dat het geval is dan repareren we niks dan gaat ereen ruil stuurhuis op.
Leuk natuurlijk maar voor dat kosten plaatje kan ik het net zo goed zelf nog eens proberen.
Maar dat van die servotronic ben ik nog niet over uit, ik denk zelf dat deze er niet op zit maar zeker weten doe ik het nog steeds niet en zal dat eerst moeten weten alvorens ik een stuurhuis aanschaf.
Gr Neville
En ik zo goed als alle draagarmen vervangen heb + stuurkogels en spoorstangen en het geluid niet weggaat, moet het naar mijn inziens liggen aan de lager in het stuurhuis ik denk dat er teveel speling op of in zit waardoor je het (getokker genokker) hoort bij een klinkerweg of bij het draaien van het stuur.
over twee weken is er pas plek bij Maaral maar heb een monteur gesproken en die gaf aan als dat het geval is dan repareren we niks dan gaat ereen ruil stuurhuis op.
Leuk natuurlijk maar voor dat kosten plaatje kan ik het net zo goed zelf nog eens proberen.
Maar dat van die servotronic ben ik nog niet over uit, ik denk zelf dat deze er niet op zit maar zeker weten doe ik het nog steeds niet en zal dat eerst moeten weten alvorens ik een stuurhuis aanschaf.
Gr Neville
- BMW530DTouring
Ik ben dol op het opsporen van geluiden.....ik weet niet waar je woont (zelf woon ik in Oisterwijk, bij Tilburg). Zou er best eens naar willen luisteren.
Stuur me als je interesse hebt maar een PB'tje
Stuur me als je interesse hebt maar een PB'tje
- BMW530DTouring
Misschien ten overvloede maar wat is de staat van de stabilisatorstangrubbers en de steunlagers van de schokbrekers?
alle rubbers zijn in orde, daar kan het niet aan liggen, ben bij een andere garagist geweest en deze vertelde mij dat er op het punt waar de spoostang het stuurhuis ingaat een soort van lager zit en deze geeft als hi kapot is het nokkerige geluid.
Morgen weten we meer 08.00 uur bij de garage.
Groet neville
Morgen weten we meer 08.00 uur bij de garage.
Groet neville
- BMW530DTouring
We hebben het dan over dit onderdeel, een kogelgewricht.....maar ik blijf erbij, dit moet je voelen wanneer je het wiel heen en weer beweegt wanneer de wagen opgebokt is (net als bij een defecte spoorstangkogel) dit omdat ze beide aan dezelfde stang zitten.

Ben nu wel heeeel benieuwd

Ben nu wel heeeel benieuwd

Daarom heb ik dus maar een Haynes aangeschaft omdat wederom is gebleken je niet op garage's kan afgaan (niet allemaal) er is zijn dus verkeerde diagnoses gemaakt.
Het geluid rechtsvoor het genokker is was afkomstig van een defecte stabilisator stang ACHTER!!!!.
maar goed weer wat geleerd.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Groet Neville
Het geluid rechtsvoor het genokker is was afkomstig van een defecte stabilisator stang ACHTER!!!!.
maar goed weer wat geleerd.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Groet Neville
- BMW530DTouring
Denk maar zo de aanhouder wint, als ik had geluisterd naar mensen om mij heen dan was de oplossing geweest zet je de radio toch wat harder en nog meer van dat soort niet bmw waardige opmerkingen.
wat een genot zo stil als dat ie is zet nu de radio weer aan, toen het geluid er zat deed ik hem uit want moest het horen zodat ik wellicht kon lokaliseren waar het vandaan kwam.
Ben weer een een blije bmw rijder.
wat een genot zo stil als dat ie is zet nu de radio weer aan, toen het geluid er zat deed ik hem uit want moest het horen zodat ik wellicht kon lokaliseren waar het vandaan kwam.
Ben weer een een blije bmw rijder.