Dakrails e36 touring verwijderen

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Beens1

Dakrails e36 touring verwijderen

Bericht door Beens1 » 10 jun 2011, 13:24

Als het goed is moet ik deze vraag in dit deel van portal stellen, correct me als ik verkeerd zit... :whistle:

Mijn e36 touring heeft zoals vrijwel alle tourings een dakrail. Nu wil ik deze om meerdere redenen van mijn wagen halen. Ik weet inmiddels hoe dat moet (hoe ze bevestigd zitten), maar wanneer ik de rails van m'n dak heb zitten er zes gaten in mijn dak.
Nu ben ik vandaag even bij Oolbekkink (dealer Zwolle) geweest, waar ze mijn vertelden dat er geen originele afdekkapjes beschikbaar zijn voor de e36. Ik weet dat er e36 tourings rondrijden zonder de rails (heb er een poos terug één in zwolle zien staan).

Nu vraag ik mij af of jullie een idee hebben om de vrijgekomen 'gaten' tpv de bevestiging, dicht kunnen maken zodat ik straks geen lekkage heb.
Ik zat zelf te denken aan een stalen/kunststoffen stripje (per gat), die dan met een bout bevestigd wordt in de officiele bevestiging. Onder dat stripje een klein laagje rubber voor de afdichting en dan tpv de bout een kunststof of rubber afdekdopje.
Wie kan mijn helpen? :!

Beens1

Re: Dakrails e36 touring verwijderen

Bericht door Beens1 » 12 jun 2011, 15:30

Niemand dus? :hug:

328iT

Bericht door 328iT » 13 jun 2011, 09:46

denk ook niet dat het er aftermarket is ...ennigste knappe optie die ik zie is dicht laten lassen en overspuiten.. :roll:

Jeroenman

Bericht door Jeroenman » 13 jun 2011, 13:50

lijkt mij dat dit er toch zou moeten zijn aangezien ze er ook af kunnen.

jostourings

Bericht door jostourings » 13 jun 2011, 14:23

Ze zijn er inderdaad ook zonder.
Ik heb ze er juist vorige week opgezet.
Vond een touring zonder een beetje kaal.
Maar in een touring waar ze niet op zitten zijn de gaten ook niet aanwezig.
Ik heb alles moeten meten en boren.
Aftermarket oplossing is er niet, ik zou ze mooi laten zitten eerlijk gezegt staat ook veel beter.
Maar goed jij wil ze eraf, wat ik zou doen is 6 plaatjes maken met de plastic onderleggers van je dakrail als maat.
Deze spuiten en op het dak kitten.
of plaatjes maken die in die plastic plaatjes passen deze spuiten en met schroeven monteren op de originele plaatsen van de rail.

Beens1

Bericht door Beens1 » 13 jun 2011, 21:03

Gezien het feit dat er ook zelfs geen aftermarket oplossingen zijn om de bevestigingspunten van de rails af te dekken, denk ik erover om het toch maar niet te doen.
Ik had eerlijk gezegd een klein beetje verwacht dat er nog wel een aftermarket oplossing was, maar dat valt dus tegen.
Mede om het feit dat ik de wagen niet zo heel lang meer zal hebben waarschijnlijk, laat ik ze d'r maar op zitten... :roll:
Bedankt voor het meedenken! :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Styling”