HELLUP,Is dit zelf te doen, zo ja hoe kom ik aan onderdelen.
HELLUP,Is dit zelf te doen, zo ja hoe kom ik aan onderdelen.
Ben vorige week in het bezit gekomen van een BMW 320i uit eind 2000 voor mijn gevoel een goede koop gedaan.
Heb me ook meteen even voorgesteld in "effe voorstellen"
Vandaag even naar de garage geweest om mijn goede koop gedachte te onderbouwen met een deskundig iemand maar die dachten er anders over!!!!!!!
De auto is door de vorige eigenaar op 9 mei dit jaar nog gekeurd en beurtje gehad. Vorige eigenaar had geen van de volgende bijzonderheden.
Garagebedrijf de ambacht Den Helder
Wisserbladen zijn af
Remslang rechtsvoor is af
Remleiding rechtsachter verroest
Achterbrug rubbers zijn doorgescheurd in het hart
Interieurfilter verstopt
Motorrubbers slap
Dubbelvliegwiel stuk (de garage eigenaar stelde meteen voor om de koppeling te vervangen)
Cardan is ruim
Dit was mijn eerste ervaring met BMW, maar wil hem eigenlijk niet wegdoen.
De eigenaar van de garage gaf me een goed gevoel (garagebedrijf de ambacht In Den Helder). Zijn volgens mij wel deskundig genoeg had echt niet het gevoel dat ik opgelicht werd. Dus daar ligt het niet aan.
Een aantal van deze dingen daar durf ik wel aan te beginnen maar de rest!
Ik ben wel handig maar heb nog geen enkele ervaring met BMW, dus mijn vraag is kan iemand mij opweg helpen. Zodat ik eraan durf te beginnen. en weet hoe ik aan onderdelen kan komen. En een werkplaatshandboek.
De kosten bij de garage kwamen op 2000,- heb na de aanschaf van mijn BMW rekening gehouden met een klein beetje onderhoud en niet op zo'n groot bedrag. de 2000,-
Ik ben het meeste bang voor het vliegwiel en de cardanas.
B.V.D
Ronald
Heb me ook meteen even voorgesteld in "effe voorstellen"
Vandaag even naar de garage geweest om mijn goede koop gedachte te onderbouwen met een deskundig iemand maar die dachten er anders over!!!!!!!
De auto is door de vorige eigenaar op 9 mei dit jaar nog gekeurd en beurtje gehad. Vorige eigenaar had geen van de volgende bijzonderheden.
Garagebedrijf de ambacht Den Helder
Wisserbladen zijn af
Remslang rechtsvoor is af
Remleiding rechtsachter verroest
Achterbrug rubbers zijn doorgescheurd in het hart
Interieurfilter verstopt
Motorrubbers slap
Dubbelvliegwiel stuk (de garage eigenaar stelde meteen voor om de koppeling te vervangen)
Cardan is ruim
Dit was mijn eerste ervaring met BMW, maar wil hem eigenlijk niet wegdoen.
De eigenaar van de garage gaf me een goed gevoel (garagebedrijf de ambacht In Den Helder). Zijn volgens mij wel deskundig genoeg had echt niet het gevoel dat ik opgelicht werd. Dus daar ligt het niet aan.
Een aantal van deze dingen daar durf ik wel aan te beginnen maar de rest!
Ik ben wel handig maar heb nog geen enkele ervaring met BMW, dus mijn vraag is kan iemand mij opweg helpen. Zodat ik eraan durf te beginnen. en weet hoe ik aan onderdelen kan komen. En een werkplaatshandboek.
De kosten bij de garage kwamen op 2000,- heb na de aanschaf van mijn BMW rekening gehouden met een klein beetje onderhoud en niet op zo'n groot bedrag. de 2000,-
Ik ben het meeste bang voor het vliegwiel en de cardanas.
B.V.D
Ronald
Re: HELLUP,Is dit zelf te doen, zo ja hoe kom ik aan onderde
Wat is de kmstand van de wagen?
Vind de meeste dingen niet erg schokkend, je moet niet vergeten dat de wagen bijna elf jaar oud is.
Koppeling is een erg dure ingreep met het twee massavliegwiel, kost alleen al dik 600 euro.
Maar heb je problemen dan met de koppeling??
Aan onderdelen komen is niet erg moeilijk, meestal is de dealer met materiaal niks duurder en heb je gelijk eerste montage wat doorgaans het beste is, je besteld het gewoon bij de werkplaats en haalt het op. Ook kun je terecht bij diverse automateriaalzaken of op internet winparts bijvoorbeeld is ook erg scherp met de prijzen wel.
Vind de meeste dingen niet erg schokkend, je moet niet vergeten dat de wagen bijna elf jaar oud is.
Koppeling is een erg dure ingreep met het twee massavliegwiel, kost alleen al dik 600 euro.
Aan onderdelen komen is niet erg moeilijk, meestal is de dealer met materiaal niks duurder en heb je gelijk eerste montage wat doorgaans het beste is, je besteld het gewoon bij de werkplaats en haalt het op. Ook kun je terecht bij diverse automateriaalzaken of op internet winparts bijvoorbeeld is ook erg scherp met de prijzen wel.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
-
Griffendahl
Wat bedoel je met de cardan is ruim ??
Zit er speling op, zo ja, axiaal of radiaal ?? Of hangt die gewoon te los in zijn lagers, die rubbers die hem vasthouden zijn niet altijd even goed meer na verloop van tijd...
Zit er speling op, zo ja, axiaal of radiaal ?? Of hangt die gewoon te los in zijn lagers, die rubbers die hem vasthouden zijn niet altijd even goed meer na verloop van tijd...
Bedankt voor je reactie,bofkont schreef:Wat is de kmstand van de wagen?
De kilometerstand van de BMW is 172000
De garage zij dat wanneer ze met het vliegwiel aan de gang gaan, het ook niet verkeerd is om ook de koppeling meteen aan te pakken.
Ik heb zelf geen problemen met de koppeling
Greets.
Griffendahl schreef:Wat bedoel je met de cardan is ruim ??
Ben misschien even te snel geweest met posten,
Dat de cardanas te ruim is komt van de garage af, ik weet niet in welke richting dit is.
Als het alleen de lager of lagers zijn die hem op z'n plaats houden dan valt het wel mee.
Ga binnenkort zelf even met de buurman kijken (heeft een brug die we kunnen gebruiken).
-
Rolmeijer
Heb mijn E46 ruim 4 jaar gereden, en alles wat je opnoemt heb ik in die tijd ook vervangen, en nog veel dingen meer.
Niks heel erg spannends, gewoon bekend onderhoud op die leeftijd, alleen beetje lullig dat je alles tegelijk hebt nu. Succes.
Niks heel erg spannends, gewoon bekend onderhoud op die leeftijd, alleen beetje lullig dat je alles tegelijk hebt nu. Succes.
-
mechanic01
filtertjes, remslangen, remleidingen dat kun je als je een beetje handig bent wel zelf.
koppeling, vliegwiel en draagarmbussen word denk ik wat lastiger als je hier geen spullen voor hebt.
koppeling, vliegwiel en draagarmbussen word denk ik wat lastiger als je hier geen spullen voor hebt.
Koppeling is redelijk te doen echter heb je de juiste centreerpen nodig (beetje handig kan jezelf ook maken) maar je moet wel enigzins kennis en inzicht hebben wat je precies doet. Subframe rubbers vervangen is nogal pijnlijke klus aangezien heel je achteras eraf moet om erbij te kunnen komen wat gelijk een aanslag op het arbeid prijs flink tikt. Het onderdeel zelf kost bijna niks 20 a 30 euro per bus maar, het moet erin worden geperst daar haken de meeste al snel af. De rest is zelf goed te doen zelfs motorsteunen vervangen is een eitje.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
eens hierboven 
Verkocht BMW 320D e90