LPG injectie op diesel motoren

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
morris

Re: LPG injectie op diesel motoren

Bericht door morris » 09 jun 2011, 22:42

Ik heb er wel eens iets over gehoord mar niet echt veel.
Ik vraag me eigen af hoe de zaak tot ontbranding word gebracht,aangezien dat een diesel een "zelf ontbrander" is en dus geen bougie's heeft.
Ook zet ik vraagtekens bij dat het geen enkel nadelig effect op de levensduur van de motor zou hebben,ten eerste tuning heeft dat altijd (hogere fysieke belasting) en ten tweede gas heeft, zeker ten aanzien van een diesel, een veel hogere ontbrandings temperatuur,dus de thermische belasting gaat ook een heel stuk omhoog,lijkt me ook niet echt goed voor een motor die er niet voor "gebouwd" is :s

z3mrunner

Bericht door z3mrunner » 10 jun 2011, 06:47

Mee eens Morris. Het is snel gezegd: niet schadelijk. Maar waar is dat op gebaseerd? Dat het op een vrachtauto werkt betekent niet automatisch dat dit op bijvoorbeeld een BMW ook zonder schade werkt/

Ryosuke

Bericht door Ryosuke » 20 sep 2011, 23:09

gas heeft een hogere verbrandingstemperatuur. daarom ook een hogere belasting op de motor. de legering van metaal in de motoronderdelen moet dus wel tegen die hitte kunnen. dit is wat ik heb meegekregen van iemand die er meer verstand van heeft. dat was op een benzine motor en zou bij de meeste motoren de levensduur verkorten. weet niet hoe het zit met dieselmotoren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Performance en tuning”