stationair slecht!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
portoloco

stationair slecht!

Bericht door portoloco » 04 jun 2011, 17:32

Hallo allemaal!

Ik zal mij ff voorstellen ik ben Daniel en ik rij een E46 381 i sedan uit 1999. Sinds kort draait mijn bmw stationair klote (excuses voor het taalgebruik). Bij het starten springt het toerental naar 1500 rpm maar daarna zakt het gelijk naar onder de 1000 rpm met schokken naar de 500 en daaronder. Het rijden loopt goed trekt goed door en geen schokken alleen het afremmen naar stilstand en het stilstaan weer het probleem dat hij stationair niet lekker loopt. De auto schokt helemaal waar ik aardig misselijk van wordt. Een paar weken geleden had ik al een ander probleem namelijk dat de auto bij koude start niet vooruit kwam, horten en stoten pas als hij warm was kon ik rijden bij vol gas geven liep hij gewoon dood. Toen naar de garage gegaan met conclusie LMM stuk en deze is vervangen met een bosch zelfde type die er al in zat. Sindsdien reed hij weer vlekkeloos en ik blij! Nu ben ik niet meer blij zoals jullie wel kunnen voorstellen. Heeft iemand tips of een idee wat het probleem kan zijn. Ik heb geen zin om weer naar de garage te gaan met als conclusie een dikke rekening...... Alvast bedankt.

Groet,

Portoloco

te951

Re: stationair slecht!

Bericht door te951 » 04 jun 2011, 23:16

ik heb dit ook gehad en bij mij zijn de lambdazondes de oorzaak geweest.
fahren mit vergnugen

postbus24

Re: stationair slecht!

Bericht door postbus24 » 06 jun 2011, 15:01

Een slecht stationair kan blijbaar 101 oorzaken hebben, (kwam ik ondertussen te weten) de meest voorkomende zijn:

-karterventilatie klep en/of darm kaduuk ,zie dit verhaal:
http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... 19435.html" onclick="window.open(this.href);return false;

-een lek in een vacuum leiding

-slechte ontsteking

-enz...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”