Wel of niet doen, alpina velg poedercoaten of spuiten?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Griffendahl

Re: Wel of niet doen, alpina velg poedercoaten of spuiten?

Bericht door Griffendahl » 23 mei 2011, 07:22

Vind spuiten vaak de mooiere oplossing, poedercoaten is de betere oplossing... Kiezen wat voor jou belangrijker is zou ik zeggen :)

mantisnl

Bericht door mantisnl » 23 mei 2011, 11:28

Als het goed gebeurd ziet poedercoaten er ook perfect uit. Spuiten is idd een wat mooiere (gladdere) afwerking maar wat heb je daar aan als vervolgens bij het aandraaien van de bouten (of iets dergelijks) de lak er aan alle kanten af springt :roll: Ik zou daarom altijd voor poedercoaten kiezen. Heb het bij mijn velgen een tijdje geleden ook gedaan en het bevalt me 10x beter dan het laten spuiten, wat ik daarvoor heb laten doen.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 23 mei 2011, 11:55

Bij goed gespoten velgen springt echt je lak er niet af bij het aandraaien van de bouten hoor ;) Jouw VMR's zijn origineel ook gewoon gespoten en niet gecoat, en dat blijft hartstikke mooi.

Bij spuiten is de afwerking gewoon gladder en fijner en je hebt meer keus qua kleuren, glans en flakes.

AnED

Bericht door AnED » 24 mei 2011, 07:22

Ah, bij ons zitten de doppen toch onder de naafkappen (alpina) dus als er dan al wat vanaf springt, dan is het niet zichtbaar.

AnED

Bericht door AnED » 24 mei 2011, 07:24

Wel zonde zeg! Die velgen, dat doet zeer.
De logo'sop de naven wel gelijk plakken he? bij ons zijn de 4 naven op rij, allemaal het zelfde, en niet bij de een een schuin logo of op zijn kop.

mantisnl

Bericht door mantisnl » 31 mei 2011, 09:47

Bij goed gespoten velgen springt echt je lak er niet af bij het aandraaien van de bouten hoor
Dan is er toch echt prutswerk geleverd..

hanse46

Bericht door hanse46 » 01 jun 2011, 22:04

Henry320d schreef:Zal volgend weekend eens kijken of het doe-het-zelf kitje wat is, anders gaan ze komende winter naar de reparateur....
Je kunt ze beter opknappen zonder al teveel te plamuren hoor, dat blijft heel kwetsbaar! Beter is om òf de schade te laten herstellen dmv aluminium lassen en afdraaien, of zelf een randje eraf slijpen/schuren. Dat is ook niet zichtbaar als het klaar is, mits je het netjes doet.

Je mag mijn set styling 32 komen bekijken :) Is echt als nieuw en op alle velgen is een klein stukje afgevijld totdat het weer strak was!

pvs

Bericht door pvs » 05 jun 2011, 14:21

Ik heb de mijne laten doen bij Renoblast, zeer tevreden over.

http://www.renoblastandcoatings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”