Wie kent dit probleem?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
spullukke

Wie kent dit probleem?

Bericht door spullukke » 31 mei 2011, 20:44

Beste Lezers,

Sinds een aantal weken had ik af en toe last dat de centrale portiervergrendeling via de sleutel niet werkte.
Type sleutel zonder stalen stift, maar met start/stop knop. Ik dacht aan batterij-tje vervangen. Deze kan ik echter niet 1 ,2 , 3 vinden en kreeg ik het verhaal te horen dat de sleutel oplaad zodra hij in contact lock wordt gestoken. Na een langere rit werkte hij weer een tijd en leek deze theorie te werken. Nu op dit moment werken beide sleutels niet meer, lijkt ook de oplaad theorie niet te werken. :gek: Zit er toch een batterij in? Of denkt er iemand aan een ander euvel?

Vast bedankt voor evt. tips.

Dess

Re: Wie kent dit probleem?

Bericht door Dess » 31 mei 2011, 21:22

Mogelijk heb je een kabelbreuk in je achterklep scharnier, heb ik ook gehad net zoals bijna alle e61 rijders, staat ergens een diy beschreven door kingfisher.
Afbeelding
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind

suyker

Bericht door suyker » 01 jun 2011, 05:50

opladen gaat idd via contact.

Mijne werkt ook niet helemaal lekker. meer dan 10 m hoef ik niet te staan. Dan gata hij gewoon niet open. Mijne krijgt ook geen tijd om op te laden met al die kleine stukjes rijden telkens
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 01 jun 2011, 06:59

@spullukke: lijkt inderdaad op een kabelbreuk zoals Dess al zei. Algemeen probleem van de E61 ondertussen.

Kijk hier voor mijn DIY om het te verhelpen.

@Suyker: kan het zijn dat jouw accu al oud is? Sinds ik een nieuwe accu heb (en niet een die nog 45% van de capaciteit kon leveren) is de rijkwijdte van mijn afstandsbediening toegenomen.

IQM

Bericht door IQM » 01 jun 2011, 07:03

Het hangt er ook van af van welke hoek je de auto probeert te openen. Als ik de auto van midden/rechtsvoor nader dan reageert hij soms pas op 1m. Kom ik van linksvoor aanlopen dan is het makkelijk 12m. En gisteren kwam ik van rechtsachter aanlopen en reageerde de auto al op 25m.

Batterijtje vervangen is er niet bij. Dan wordt het een nieuwe sleutel bestellen bij de stealer. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Mijn vorige BMW (E46) heb ik ingeruild toen hij 9 jaar oud was en de sleutels werkten nog prima. Vergeet ook niet af en toe de reserve sleutel te gebruiken! Dan laadt die ook weer eens op.

suyker

Bericht door suyker » 01 jun 2011, 18:54

Nee heb net nieuwe accu erin.

Door de kleine ritjes laad hij gewoon njet meer op
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Frank535

Bericht door Frank535 » 01 jun 2011, 20:35

Naast de prima tips hierboven kun je ook even je antenneversterker (laten) checken; je sleutel communiceert via je antenne met de boordcomputer.
Mijn auto sloeg bijvoorbeeld geen radiozenders op in de sleutel omdat de antenneversterker het niet lekker deed. Na vervanging was het weer OK !
Succes !
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

spullukke

Bericht door spullukke » 01 jun 2011, 22:01

Ontzettend bedankt allen voor de goeie tips!! Best herkenbaar sommige reacties. En ik begrijp nu dus ook dat opladen via contact geen broodje aap is?

Bedankt voor de DIY. Radio zenders heb ik btw ook al eens gehad dat ze er telkens uit waren, laatste tijd geen last meer van..(afkloppen) :bang:
Voorheen maakte het niets uit van welke hoek ik kwam aan lopen en reageerde de vergrendeling van heel ver. Vanuit de huiskamer bediende ik hem en werkte het goed. Maar heb nu weer wat dingen te checken. Nogmaals bedankt! :duim:

Lucien530

Bericht door Lucien530 » 07 jun 2011, 17:11

Vervang het het stuurkastje wat onder je achterklep spoiler zit maar (als je geen kabelbreuk hebt) want die gaan allemaal stuk vroeg of laat van de E61. Die dingen worden groen van binnen en gaan rotten. Stuurkast kost dacht ik in Duitsland bij BMW 175 euro exc.

PM_BMW

Bericht door PM_BMW » 15 jun 2011, 19:37

toen ik mijn auto pas had werkte mijn afstandsbediening ook niet goed, wanneer men bijvoorbeeld blijft drukken op de toets op je deuren te openen zouden de 4 ruiten allemaal moeten opengaan, bij mij ging dat met schokken of helemaal niet. men heeft toen een sensor vervangen, probleem opgelost. ik doe ook veel korte stukken maar heb sindsdien geen problemen meer gehad. de reserve heb ik niet meer gebruikt. nu lees ik hier dat men deze best ook gebruikt, toch maar eens doen dan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”