Rook(geur) onder de motorkap vandaan
-
minada
Rook(geur) onder de motorkap vandaan
330 i E46 125d km automaat:
Gisteren zagen we dat er een beetje rook onder de motorkap bij het rechter voorwiel vandaan kwam, het rook naar uitlaatgassen de motor temperatuur was gewoon goed. Wat me wel opviel is dat als de auto achteruit reed je soms wel eens een geur van uitlaatgassen naar binnen kwam alsof er een spruitstuk lek was. of misschien carterontluchting
Wie kent het probleem, of heeft ook weleens zoiets gehad ?
Groet, Minada
Gisteren zagen we dat er een beetje rook onder de motorkap bij het rechter voorwiel vandaan kwam, het rook naar uitlaatgassen de motor temperatuur was gewoon goed. Wat me wel opviel is dat als de auto achteruit reed je soms wel eens een geur van uitlaatgassen naar binnen kwam alsof er een spruitstuk lek was. of misschien carterontluchting
Wie kent het probleem, of heeft ook weleens zoiets gehad ?
Groet, Minada
Re: Rook(geur) onder de moterkap vandaan
flexibel stuk van de uitlaat kapot. Zit hoogstwaarschijnlijk een gat in. Zelf gehad en destijds bij dealer laten vervangen omdat die daar toch al stond voor onderhoud.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
-
minada
Welke stuk is dit dan, heeft iemand daar een tekening of foto van ??
Zoiets heb ik ook gehad alleen er kwam ook rook..
De volgende zijn vervangen;
Carterventilatie
Inlaatspruitstuk
Uitlaatspruitstuk
Rubbers van turbo
Automaatbak gerevisieerd (lekte olie?) En nieuwe automaat olie erin..
De volgende zijn vervangen;
Carterventilatie
Inlaatspruitstuk
Uitlaatspruitstuk
Rubbers van turbo
E60 530D
Re: Rook(geur) onder de motorkap vandaan
Dat lijkt me een beetje overdreven in dit geval... het lijkt heel erg op wat ik ook heb gehad, inderdaad het flexibele stuk van de uitlaat. De dealer wil je meteen een nieuwe kat verkopen, maar je kunt er ook gewoon een nieuw flexibel stuk tussen laten lassen.Carterventilatie
Inlaatspruitstuk
Uitlaatspruitstuk
Rubbers van turbo
Kan ook zijn olielekkage van olievacuumpomp. zit achter op blok en gaat wel eens lekken bij E46. er valt dan wel eens een drupje olie op de uitlaat. Dit geeft een vervelende lucht in de auto. Ook bij stilzetten van de auto kan er wat rook vrijkomen.
Als jij echt uitlaatgas ruikt is bovenstaande niet het geval.
Ik rook een verbrande parafinelucht als er weer eens een druppel op de uitlaat viel. met name bij parkeeractiviteiten of net stilgezet of even stationair. Echter uitlaatgas rook ik niet.
Succes met het vinden van de oorzaak.
Als jij echt uitlaatgas ruikt is bovenstaande niet het geval.
Ik rook een verbrande parafinelucht als er weer eens een druppel op de uitlaat viel. met name bij parkeeractiviteiten of net stilgezet of even stationair. Echter uitlaatgas rook ik niet.
Succes met het vinden van de oorzaak.
-
minada
Ik denk toch aan een gaatje in de (flexibele) uitlaat, daar ik een soort van compressie lekkage hoorde toen ik naast de auto van de buren geparkeerd stond en "de echo" van een klein lekkage hoorde !!