startblokkerings probleem e39

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
mmeihuizen

startblokkerings probleem e39

Bericht door mmeihuizen » 09 mei 2011, 12:12

Hallo allemaal,

Mijn 530d uit 2001 heeft zonder stroom gezeten. Nu vraagt hij om de startblokkerings code. Deze heb ik nooit ingesteld en dus heb ik via het instructieboekje de procedure gevolgd om hem buiten de code om te starten ( accu los voor 5 min, 10 min wachten) Nu zou het klokje in de bc terug moeten tellen van 9.59 naar 0 en daarna kan ik hem starten. Het probleem wat ik heb is dat het klokje niet terugloopt. Weet iemand wat ik hiermee kan of moet ik de dealer maar bellen ? Liever niet want maaral alkmaar vraagt overal een godsvermogen voor.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Gr. Marcel Meihuizen

dvdb

Re: startblokkerings probleem e39

Bericht door dvdb » 09 mei 2011, 17:47

Ik weet niet of dat je de 530 nieuw gekocht heb ofdat de oude eigenaar een code gehad heeft maar meestal is deze 0000 was bij mij ook, Wat die 5 min. betreft bij bmw komen die minuten heel precies, en moet je het zowat met een stopwatch doen.

grtz

mmeihuizen

Bericht door mmeihuizen » 09 mei 2011, 18:49

Bedankt voor je reactie. Vorige keer was het inderdaad 0000, dit heb ik nu ook geprobeerd, maar die pakt hij niet. Dat de 5 minuten zo precies moesten zijn wist ik niet. Ik heb hem beduidend langer eraf gehad. Ga ik dat morgen nog even proberen.

Gr Marcel

dvdb

Bericht door dvdb » 09 mei 2011, 20:28

Graag gedaan. Dat dit redelijk precies komt kan ik wel begrijpen, anders kan jan en alleman je auto wel starten en heeft de code het geen enkel nut.
Hoop dat het lukt :popcorn: Succes!

Grtz

mmeihuizen

Bericht door mmeihuizen » 10 mei 2011, 10:03

Geen succes. Ik heb 5 minuten met de stopwatch gedaan, geen resultaat. De klok blijft stilstaan op 9.59. Ook vond ik in de andere handleiding (van de normale mid ) de info dat het circa 2 minuten moest zijn, dit ook geprobeerd ook niks. Wordt wel een beetje droevig hiervan.

Gr. Marcel

nassje

Bericht door nassje » 10 mei 2011, 10:09

Ik heb wel ooit iets gehoord dat als je de accu eraf haalt met de sleutel erin dat de auto zich reset. incl. sleutel
Misschien proberen met een andere sleutel?

En anders toch nog de dealer bellen.. misschien wel zo verstandig..
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

mmeihuizen

Bericht door mmeihuizen » 10 mei 2011, 10:22

Ik heb de sleutel elke keer eruit gehaald. Dus dat kan het niet zijn. Ook met de 2e sleutel geprobeerd > geen resultaat. Ik heb Maaral Alkmaar gebeld en die bellen mij zo terug.

Gr Marcel

dvdb

Bericht door dvdb » 10 mei 2011, 13:39

Wel allemaal verveld zo, nu hopen dat de oplossing niet te duur is :hug:

grtz

mmeihuizen

Bericht door mmeihuizen » 10 mei 2011, 16:29

o.k BMW dealer belde terug met de mededeling dat het de accu moest zijn. Dus accu vervangen was inderdaad slecht. Maar nog daarna nog niks. Nu zoek ik al 2 dagen op internet en nu kom ik een filmpje tegen van iemand die exact hetzelfde heeft maar die heeft de 16:9 nav achteraf ingebouwd. Dus ik schroef bij mij de heleboel uit elkaar en wat zie ik een sticker van dParts achterop mijn navischerm. Ook achteraf ingebouwd dus. In het filmpje kon hij hem wel terug laten tellen door zijn oude mid eraan te hangen. Die heb ik dus niet, maar zou dit een mogelijkheid zijn om bij mij een willekeurige mid van een e39 er aan te hangen of zit daar ook weer code verschillen in ? Om er nou 1 op de gok te kopen vind ik ook wat en in ken geen andere e39 rijders om het eerst eens uit te proberen.

Gr. Marcel

dvdb

Bericht door dvdb » 10 mei 2011, 20:12

Ik geef het wel een groote kans dat het met een andere werkt, heeft het toch altijd al gedaan??

grtz

mmeihuizen

Bericht door mmeihuizen » 10 mei 2011, 20:26

Maar ik vraag mij af of er geen verschil in aansluiting zit tussen bv een 97 of een 2001. als dat niet zo is kan ik er gewoon 1 van marktplaats trekken.

Gr. Marcel

dvdb

Bericht door dvdb » 11 mei 2011, 07:45

Ik geloof niet dat er verschil in zit aangezien het in onze vorige x5 ook hetzelfde was. Kijk anders eens op het e46 gedeelte hier, zijn gewoon de zelfde delen.
Als ik straks tijd heb zal ik het ook eens proberen op te zoeken.

Grtz

mmeihuizen

Bericht door mmeihuizen » 11 mei 2011, 09:12

Ik heb bij mij gekeken daar zitten 2 aansluitingen op (2x8 polige stekkers blauw en wit) de "normale"mid heeft er 1 (zwart 12 polig).
Ik ga de auto zo naar de dealer slepen en ik hoor wel wat het probleem is. Ik houd je op de hoogte.

Gr. Marcel

mmeihuizen

Bericht door mmeihuizen » 11 mei 2011, 18:04

Hij doet het weer :) . Het probleem zat hem in de software. Het navi/boord computer scherm is vervangen met een gebruikt exemplaar bij dparts vandaan. Deze kwam uit een duitse auto en die had iets andere software. Dit geeft geen problemen tot.... de stroom er helemaal afgaat voor een langere tijd. Dan schijnen bepaalde code's niet meer te kloppen, en weigert alles. Maaral heeft de software er opnieuw ingeladen en alles werkt weer en beter als daarvoor want ineens heb ik nu meer funkties. En de kosten vielen mee net aan 110 euro. Dus ik kan weer lekker :driving:

Gr Marcel

dvdb

Bericht door dvdb » 11 mei 2011, 19:25

Gelukkig dat de kosten/ellende meevallen voor je is natuurlijk nooit fijn.
nu maar hopen dat 't zo blijft!!

grtz

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”