retrofits: how far can you go?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
BMWE39touring

retrofits: how far can you go?

Bericht door BMWE39touring » 11 mei 2011, 10:12

Inbouwen van elektrische comfortzetels in een wagen die origineel manueel verstelbare comfortzetels heeft, is dat mogelijk?
(zijn de kabels aanwezig?)

Ik vroeg me ook nog af of ik m'n originele spiegels zo maar kan vervangen door M spiegels. De inklapfunctie is er bij mij niet origineel, dus die zal ik waarschijnlijk laten varen. Het is dan nog de vraag of de automatisch inklappende spiegels überhaupt nog in te klappen zijn (manueel dan)...?

De deurpanelen in het interieur, stoppen die aan de interieurlijsten, of lopen die door tot helemaal boven (daar waar het raam komt)? In mijn wagen is de kleur sandbeige tot aan de onderkant van de lijsten, daarboven is het zwart. Bij sommige modellen is de bekleding boven de lijsten ook beige (zij het iets donkerder).
Maw. is de bekleding die je onder en boven de interieurlijsten ziet één en hetzelfde stuk?

nassje

Re: retrofits: how far can you go?

Bericht door nassje » 11 mei 2011, 10:25

Van je deurpaneel is het 1 geheel. Het gaat tot je chrome strip naast je raam dats weer apart.
We hebben volgens mij dan het zelfde interieur..
Afbeelding

Als spiegels aut. inklapbaar zijn dan is het volgens mij niet mogelijk om deze handmatig in te klappen.
Maar je kan deze optie wel zelf inbouwen. Dit is zeer zeker zelf te doen en ook betaalbaar, vraag hierover meer aan http://www.bimmerportal.nl/individualtouring-u10971/
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

KJ_bmw

Re: retrofits: how far can you go?

Bericht door KJ_bmw » 11 mei 2011, 15:59

Elektrische stoelen inbouwen kan altijd. Weet alleen niet of de bedrading hiervoor al klaarligt. Bij een E46 is dit in ieder geval niet het geval, bij een E53(X5) waar ik een tijdje terug een electrisch interieur heb ingebouwd lag echter tot mijn verbazing de bedrading hiervoor al wel in de auto.
BMW 318CI 2003 M-Technik II Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”