BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 *Datum bekend!
Je krijgt een kleine brochure oid waarin dat instaat, zoals bijv alleen links inhalen e.d.
In principe gelden er gewoon de normale wegregels zonder snelheidslimiet dan.
In principe gelden er gewoon de normale wegregels zonder snelheidslimiet dan.
Gewoon je eigen tempo rijden, zeer zeker niet overmoedig worden, want er zitten verraderlijke bochten in die je niet kunt zien van tevoren door hoogteverschil.
Verder gewoon goed op je spiegels letten en evt "snellere" auto's een seintje geven dat ze er voorbij kunnen met je knipperlicht.
Ook gewoon rechts houden als er iemand voorbij wil. In principe is rechts veilig en mag je door niemand rechts ingehaald worden. Is mij ook nog nooit gebeurd dus de meeste houden deze regel echt wel in acht.
Met "snellere" auto's bedoel ik auto's die sneller over het circuit gaan als jij. Houd er maar rustig rekening mee dat je ingehaald gaat worden door auto's waarvan je het niet voor mogelijk hield dat die sneller zijn als je eigen auto. Dit heeft niets met vermogen te maken maar met baankennis en wagenbeheersing.
Ga dan ook niet proberen zo'n "snel" Polotje of iets dergelijks bij te houden onder het mom van "die moet ik makkelijk bij kunnen houden".
Ik heb al vaak mensen de baan af zien gaan in hun eerste paar rondjes door dit soort taferelen.
Maar als je gewoon normaal doet en je niet op laat jagen door anderen is er echt helemaal niets aan de hand en is in mijn ogen het risico dat er wat gebeurd klein.
Het is wel echt een super ervaring ook om een keer mee te rijden met iemand.
Verder gewoon goed op je spiegels letten en evt "snellere" auto's een seintje geven dat ze er voorbij kunnen met je knipperlicht.
Ook gewoon rechts houden als er iemand voorbij wil. In principe is rechts veilig en mag je door niemand rechts ingehaald worden. Is mij ook nog nooit gebeurd dus de meeste houden deze regel echt wel in acht.
Met "snellere" auto's bedoel ik auto's die sneller over het circuit gaan als jij. Houd er maar rustig rekening mee dat je ingehaald gaat worden door auto's waarvan je het niet voor mogelijk hield dat die sneller zijn als je eigen auto. Dit heeft niets met vermogen te maken maar met baankennis en wagenbeheersing.
Ga dan ook niet proberen zo'n "snel" Polotje of iets dergelijks bij te houden onder het mom van "die moet ik makkelijk bij kunnen houden".
Ik heb al vaak mensen de baan af zien gaan in hun eerste paar rondjes door dit soort taferelen.
Maar als je gewoon normaal doet en je niet op laat jagen door anderen is er echt helemaal niets aan de hand en is in mijn ogen het risico dat er wat gebeurd klein.
Het is wel echt een super ervaring ook om een keer mee te rijden met iemand.
Hier nog even een paar handige links voor de mensen die plannen hebben om te gaan:
http://www.ring-world.nl/ringinfo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.nurburgring.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/forum/viewforum.php?f=31" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ring-world.nl/ringinfo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.nurburgring.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/forum/viewforum.php?f=31" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedoeling is sowieso om heen te gaan, daarom ook dit topic hè
...

- ThaDutchPolski
waar kan ik me aanmelden?? of hoeft dat niet
2011 - 2013 E39 530D
2013- E65 735I
2013- E65 735I
Gewoon aangeven in dit topic
..

Heb er nu al zin in
. Moet je perse racen op de ring of mag je ook gewoon stevig doorrijden?
Lijkt me echt leuk om een paar rondjes te doen, maar ben geen coureur.

Misschien tijd om de OP te updaten met aanmelders ?
Rustig rijden is geen probleem, wel goed in je spiegels kijken.Tazran schreef:Heb er nu al zin in. Moet je perse racen op de ring of mag je ook gewoon stevig doorrijden?
- GenuinePaul
Stomweg gezegd er gelden dezelfde regels als op de normale weg. Niet rechts inhalen etc etc. (geen snelheids limiet) stoppen als je de eerste bent bij een ongeluk.
Als je gewoon goed spiegelt en oplet is er niks aan de hand op ring. Rijd eral aantal jaren soms op mijn vrije zondag aantal rondes. En dan lekker naar de worst met friet hahaha. Ring altijd een leuk dagje uit!
Moet alleen nog ff kijken of ik echt die datum kan. Maar ik ga het proberen!
Ik wil dan best mensen rondjes laten genietten. De 545i is er iig klaar voor.
Als je gewoon goed spiegelt en oplet is er niks aan de hand op ring. Rijd eral aantal jaren soms op mijn vrije zondag aantal rondes. En dan lekker naar de worst met friet hahaha. Ring altijd een leuk dagje uit!
Moet alleen nog ff kijken of ik echt die datum kan. Maar ik ga het proberen!
Ik wil dan best mensen rondjes laten genietten. De 545i is er iig klaar voor.
Driving an BMW makes you smile everyday!
De lijst is ge-update.
Dan nog een huishoudelijke mededeling:
De lijst wordt groter, de groep wordt groter. Graag willen wij daarom nog eens benadrukken dat het om een tourtocht naar de Nürburgring gaat, niet om een race. Dus als je je niet kunt beheersen in een groep of op de weg, hou dan de eer aan jezelf. Iedereen zal de kans krijgen om even gas te geven op de autobahn, daar waar mogelijk en toegestaan is. En op de 'Ring' zelf kun je je ook helemaal laten gaan. Gaarne dit dus niet de doen op de rest van de tocht.
Dan nog een huishoudelijke mededeling:
De lijst wordt groter, de groep wordt groter. Graag willen wij daarom nog eens benadrukken dat het om een tourtocht naar de Nürburgring gaat, niet om een race. Dus als je je niet kunt beheersen in een groep of op de weg, hou dan de eer aan jezelf. Iedereen zal de kans krijgen om even gas te geven op de autobahn, daar waar mogelijk en toegestaan is. En op de 'Ring' zelf kun je je ook helemaal laten gaan. Gaarne dit dus niet de doen op de rest van de tocht.
Hoe wordt dat geregeld m.b.t. tot het gas kunnen geven op de autobahn. Wordt dit van te voren aangegeven waar dat is en tot waar en zullen we dan weer ergens even afspreken om te stoppen zodat iedereen er weer bij is? Ik neem aan dat we niet allemaal even snel zijn. 

M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
De gene die vooraan rijdt (bekende op de Autobahn) zal aangeven waar het kan/mag, wellicht even waarschuw verlichting aan? Dat moeten we dan even bespreken. Daarna is het gewoon weer bij elkaar komen .. Grotendeels zal een walkietalkie hebben, dus communiceren is geen probleem dan.
Duidelijk
..
En hoe zit het met de slijtage van je banden als je even op de autobahn gaat. Gaat dat snel dat je niet meer thuis komt. Hoe zit dat? Ik ben namelijk een leek op dit gebied.

En hoe zit het met de slijtage van je banden als je even op de autobahn gaat. Gaat dat snel dat je niet meer thuis komt. Hoe zit dat? Ik ben namelijk een leek op dit gebied.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +