Remblokken niet mee vervangen?
Remblokken niet mee vervangen?
Aloha,
We hebben een paar maanden geleden de remblokken vervangen en nu wil ik toch ook achteraf de schijfremmen gaan vervangen. De huidige schijfremmen zorgen voor trilling in 't stuur tijdens remmen en zijn dus waarschijnlijk een tikkeltje krom... kan ik nog wel de blokken gebruiken die ik nu heb, of raden jullie dat af?
Thx!
We hebben een paar maanden geleden de remblokken vervangen en nu wil ik toch ook achteraf de schijfremmen gaan vervangen. De huidige schijfremmen zorgen voor trilling in 't stuur tijdens remmen en zijn dus waarschijnlijk een tikkeltje krom... kan ik nog wel de blokken gebruiken die ik nu heb, of raden jullie dat af?
Thx!
Re: Remblokken niet mee vervangen?
Het beste is om op nieuwe schjiven ook nieuwe blokjes te plaatsen.
Maar als de remblokken nog maar net vervangen zijn zou ik ze gewoon plaatsen.
Rustig inremmen, en als het niet nodig is geen noodstops maken.
Maar als de remblokken nog maar net vervangen zijn zou ik ze gewoon plaatsen.
Rustig inremmen, en als het niet nodig is geen noodstops maken.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
met nieuwe schijven altijd nieuwe remblokken, gewoon om problemen te voorkomen en op deze manier slijten ze mooi op elkaar in. Zeker gezien het feit dat de blokken er al een paar maanden opzitten.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Onzin,
Gewoon schijven vervangen en de remblokken even vlakken op een schuurpapier.
Papiertje op een vlakke ondergrond leggen en het blok er een paar keer goed overheen halen.
Inremmen moet je altijd das beter voor je schijven.
Zonder lakken is het beter om het niet te doen. De blokken hebben namelijk al de vorm van de schijf aangenomen.
Op de dikste delen van de blokken rem je dan alleen en kan je dus je schijf beschadigen.
Dus gewoon vlakken en monteren, geen probleem.
Gewoon schijven vervangen en de remblokken even vlakken op een schuurpapier.
Papiertje op een vlakke ondergrond leggen en het blok er een paar keer goed overheen halen.
Inremmen moet je altijd das beter voor je schijven.
Zonder lakken is het beter om het niet te doen. De blokken hebben namelijk al de vorm van de schijf aangenomen.
Op de dikste delen van de blokken rem je dan alleen en kan je dus je schijf beschadigen.
Dus gewoon vlakken en monteren, geen probleem.
OK, bedankt! En dan een kilometertje of 200 een beetje vlot remmen en juist niet langdurig?
Kromme schijven achter voel je niet in je stuur of in je pedalen he, let daar op!
SKiNNiEH schreef:OK, bedankt! En dan een kilometertje of 200 een beetje vlot remmen en juist niet langdurig?
juist rustig in-remmen (toch?)
-
e46coope
Ik zie iemand ' ONZIN" roepen, zulke onzin is het niet Fabian79, ten eerste weet je helemaal niet hoe de blokken eraan toe zijn, blokken kunnen schuin afgesleten zijn en dat kan je wel vlakken maar dan maak je ze alleen vlak maar dan zijn ze nog niet overal even dik!
De oude schijven kunnen wel hol gesleten zijn, dan ben je wel even aan het vlakken ! en de stof van de blokken is nog steeds niet gezond ook al zit er misschien geen asbest meer in maar wel koper.
Dus al met al kan je ze beter vervangen.
De oude schijven kunnen wel hol gesleten zijn, dan ben je wel even aan het vlakken ! en de stof van de blokken is nog steeds niet gezond ook al zit er misschien geen asbest meer in maar wel koper.
Dus al met al kan je ze beter vervangen.
Heb jij liggende gelden dan ofzow
Een setje blokken voor kost al snel 80 euro.
Blokken gaan gemiddeld meer dan 50.000 km meter (bij normaal gebruik en niet extreem korte ritjes binnen de bebouwde kom)
In het algemeen rijdt een persoon met een (ik ga uit van een diesel, benzine is minder meestal) auto in laten we zeggen een maand of 3 max 8000km.
De blokken zijn dan echt nog wel te vlakken. Als de schijf hol is, praat je max over een millimeter verschil.
Bij het schuren op een stukje grof schuurband ben je na 2 minuten schuren zowat je volledige blok kwijt, dus vlakken lukt echt wel en dat gaat echt snel.
Dat stof waar je over praat blijft gewoon liggen, omdat je liggend met de hand schuurt en je staat dus echt niet in een stofwolk.
Je hoeft me echt niet uit leggen wat wel en niet kan. Ik werk met grote regelmaat in een garage en motorzaak en weet dus echt wel waar ik over praat.
Je zal de blokkken die ik al gevlakt heb zonder problemen nog op moeten remmen dan heb je nog wel even werk
Het schuin afslijten is zo minimaal als dit gebeurt en verwaarloosbaar. Met gewoon normaal rustig inremmen geeft dat geen problemen.
De dunne randjes van de oude groeven geven meer problemen dan een blokje wat ietsje scheef is.
Natuurlijk is het zo dat wanneer je blokken er af komen en ze helemaal verrot zijn dat je ze dan meepakt, maar een persoon die zelf schijven vervang heeft
daar best wel een klein beetje inzicht in, anders begin je daar niet eens aan.
Een setje blokken voor kost al snel 80 euro.
Blokken gaan gemiddeld meer dan 50.000 km meter (bij normaal gebruik en niet extreem korte ritjes binnen de bebouwde kom)
In het algemeen rijdt een persoon met een (ik ga uit van een diesel, benzine is minder meestal) auto in laten we zeggen een maand of 3 max 8000km.
De blokken zijn dan echt nog wel te vlakken. Als de schijf hol is, praat je max over een millimeter verschil.
Bij het schuren op een stukje grof schuurband ben je na 2 minuten schuren zowat je volledige blok kwijt, dus vlakken lukt echt wel en dat gaat echt snel.
Dat stof waar je over praat blijft gewoon liggen, omdat je liggend met de hand schuurt en je staat dus echt niet in een stofwolk.
Je hoeft me echt niet uit leggen wat wel en niet kan. Ik werk met grote regelmaat in een garage en motorzaak en weet dus echt wel waar ik over praat.
Je zal de blokkken die ik al gevlakt heb zonder problemen nog op moeten remmen dan heb je nog wel even werk
Het schuin afslijten is zo minimaal als dit gebeurt en verwaarloosbaar. Met gewoon normaal rustig inremmen geeft dat geen problemen.
De dunne randjes van de oude groeven geven meer problemen dan een blokje wat ietsje scheef is.
Natuurlijk is het zo dat wanneer je blokken er af komen en ze helemaal verrot zijn dat je ze dan meepakt, maar een persoon die zelf schijven vervang heeft
daar best wel een klein beetje inzicht in, anders begin je daar niet eens aan.
-
e46coope
Gelukkig heb ik pas 30 jaar ervaring met automobielen, succes met het vlakken !
ik had nieuwe blokken op de auto en ze hebben daarna nieuwe schijven gemonteerd, een ramp, doordat de oude schijven slecht waren en onregelmatig afgesleten gingen de nieuwe schijven ook onregelmatig slijten, heb de blokken verwijderd en vlakgeschuurt, heeft nog wel 2000 km geduurt voor de boel mooi vlak was, achter heb ik alles tegelijk vervangen en na een paar honderd km was alles mooi glad, dus ik wist het wel.
-
e46coope
Ik wil niemand op kosten jagen maar vaak is het beter om dan maar even een aantal euro`s meer uit te geven.
peet330d schreef:ik had nieuwe blokken op de auto en ze hebben daarna nieuwe schijven gemonteerd, een ramp, doordat de oude schijven slecht waren en onregelmatig afgesleten gingen de nieuwe schijven ook onregelmatig slijten, heb de blokken verwijderd en vlakgeschuurt, heeft nog wel 2000 km geduurt voor de boel mooi vlak was, achter heb ik alles tegelijk vervangen en na een paar honderd km was alles mooi glad, dus ik wist het wel.
Das ook stom.
Eerst vlakken dan monteren.
De fout ligt bij jou dat ze de oude blokken zo terug gemonteerd hadden.
Als je met een klein beetje verstand en inzicht sleutelt is het geen probleem.