3 gele lampjes
3 gele lampjes
Het lijkt wel kerst, ik heb 3 gele lampjes branden sinds vanavond, het handremlampje, motorlampje en het dsclampje in de kleur geel. Het motorlampje kijk ik niet van op, slechte uitlaatgaswaarden, mn luchtmassameter is vermoedelijk stuk, dat was ook het vermoeden vanmiddag met uitlezen bij de garage. Echter, ik heb vanavond mijn tellerhuis los gehaald om te kijken of ik iets kon verhelpen met "ratelende" naalden. Kon zo snel niets vinden, behalve de oorzaak dat het airbaglampje flauw oplicht. Een of andere hobbybob heeft het lampje verduisterd met een paar plakkertjes isolatietape, toen ik verder keek zag ik dat het lampje voor het motormanagement ook verduisterd was. Plakkertjes verwijderd, tellerhuis teruggeplaatst, sleutel omdraaien en 3 gele lampjes. Van het gele motorlampje kijk ik niet op, althans nu is zichtbaar dat hij geel oplicht en gezien het waarschijnlijke probleem met de lmm is dit niet raar.
Wat wel bijzonder is, het handremlampje en dsclampje branden nu permanent geel. Het loshalen van het tellerhuis kan hier geen invloed op hebben lijkt mij.
Via google kwam ik een onderwerp tegen van iemand met een 5-serie(yoshi)geen idee of hij lid is hier. Hij had dezelfde lampjes aan met dezelfde klachten. Onder andere weinig vermogen, vervangen van de nokkenassensor was de oplossing, weet alleen niet of het inlaat of uitlaatsensor is geweest. Daarnaast vraag ik me af of de lampjes die nu bij mij branden ook de reden zijn dat hij moeizaam schakelt, met name van 1 naar 2 en 2 naar 3, je voelt/hoort dan ook ondanks dat je zorgvuldig schakelt een bonk. Het lijkt mij dan dat de luchtmassameter hier los van staat en ik kan me ook niet voorstellen dat de nokkenassensor dit teweeg brengt.
Wat wel bijzonder is, het handremlampje en dsclampje branden nu permanent geel. Het loshalen van het tellerhuis kan hier geen invloed op hebben lijkt mij.
Via google kwam ik een onderwerp tegen van iemand met een 5-serie(yoshi)geen idee of hij lid is hier. Hij had dezelfde lampjes aan met dezelfde klachten. Onder andere weinig vermogen, vervangen van de nokkenassensor was de oplossing, weet alleen niet of het inlaat of uitlaatsensor is geweest. Daarnaast vraag ik me af of de lampjes die nu bij mij branden ook de reden zijn dat hij moeizaam schakelt, met name van 1 naar 2 en 2 naar 3, je voelt/hoort dan ook ondanks dat je zorgvuldig schakelt een bonk. Het lijkt mij dan dat de luchtmassameter hier los van staat en ik kan me ook niet voorstellen dat de nokkenassensor dit teweeg brengt.
- bmw325ticompact
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 17:49
- Locatie: Amsterdam ZO
Re: 3 gele lampjes
Hoe reageert de auto als je vol op de rem staat? Bij mij brande ook handrem en DSC lamp geel, dat was nadat ik r.v. de ABS-sensor los had gehad, maar na flink remmen was dat weer weg. Vervuilde/defecte ABS-sensor
Re: 3 gele lampjes
Van de drie lampjes heb ik er nu nog een over, alleen het motorlampje brandt geel. Toen ik vanmorgen wegreed gingen ze zeer snel uit, 30seconden tot een minuut ofzo. Wacht wel af of het terugkomt, zal na het plaatsen van de andere lmm toch aan de computer moeten. Wordt vervolgd.
Re: 3 gele lampjes
Vandaag wederom naar de garage geweest, had nog steeds het gele motorlampje branden. Auto uitgelezen, storigen gewist. Kreeg de opdracht een stuk te gaan rijden totdat het motorlampje weer ging branden, uiteindelijk toen het lampje weer ging branden ben ik terug gereden naar de garage. Daar hebben ze hem opnieuw uitgelezen en wees in de richting van de luchtmassameter, zit nu een andere lmm op om te kijken of het probleem hiermee verholpen is/wegblijft. Ik ben er nog niet gerust op, als ik de auto op contact zet komt het gele motorlampje naar voren, als ik hem start is hij wel uit. Zal de komende dagen in ieder geval ervaren of er verbetering is. Hou jullie op de hoogte.
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 18:15
Re: 3 gele lampjes
Lampje gaat pas uit na het starten v/d motor.
Is dus normaal als ik me niet vergis.
Is dus normaal als ik me niet vergis.
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: 3 gele lampjes
Ik had laats ook een geel lampje. Was naar een specialist geweest (waar ik zelden kom) en die heeft 'm uitgelezen. Hij kreeg een fout op een gallerij van de Ecu. Dat is heel slecht nieuws want dan moet er een nieuwe computer in (is de gallerij uitgefikt. Fout gewist en na een tijdje aan. Toen kwam ik erachter dat als mijn vriendin reedt het lampje na een tijdje weer uit ging! Als ik dan reed sprong hij weer aan.
Toen een afspraak gemaakt met mijn vaste specialist. Het lampje was weer uit een op weg er naar toe dacht ik. Laat ik eens gas geven. Spontaan sprong het lampje aan. Toen ging ook mijn licht branden! Dat heeft dus niks met en computer te maken. Bij Ruud (AVVR) aangekomen uitgelezen en hij kreeg allerlei gekke meldingen (o.a over het koelwater niveau geloof ik)
Dus hij even zoeken en wat blijkt, er zat een scheurtje in de aanzuigbuis na de LMM. OFtewel de LMM meet waarden maar de motor kreeg andere waarden vanwege valse lucht. Dat was dus een slangetje van 6 euro en opgelost!
De moraal van dit verhaal: vertrouw niet alleen de techniek maar ook de kennis en ervaring van een geroutineerde monteur
Motor lampjes kunnen van alles zijn. ga maar zoeken 
Toen een afspraak gemaakt met mijn vaste specialist. Het lampje was weer uit een op weg er naar toe dacht ik. Laat ik eens gas geven. Spontaan sprong het lampje aan. Toen ging ook mijn licht branden! Dat heeft dus niks met en computer te maken. Bij Ruud (AVVR) aangekomen uitgelezen en hij kreeg allerlei gekke meldingen (o.a over het koelwater niveau geloof ik)
Dus hij even zoeken en wat blijkt, er zat een scheurtje in de aanzuigbuis na de LMM. OFtewel de LMM meet waarden maar de motor kreeg andere waarden vanwege valse lucht. Dat was dus een slangetje van 6 euro en opgelost!
De moraal van dit verhaal: vertrouw niet alleen de techniek maar ook de kennis en ervaring van een geroutineerde monteur


BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: 3 gele lampjes
Bij mijn 330 brandt het lampje momenteel ook al een paar dagen.. Paar weken terug ook al een keer gehad en toen ging hij na 2/3 dagen uit zichzelf ineens weer uit, dus ik hoop eigenlijk dat dat weer gebeurd..
Laatst (nadat het lampje begon te branden
) de LMM nog wel even losgehaald met het idee hem schoon te maken, maar er was helemaal niks vettig of vervuild aan dus heb ik er maar niks aan gedaan. Zag wel dat er een gaatje onderin de luchtfilterbehuizing zat en het lijkt alsof er een aanzuigbuis mist die naar de koplamp loopt, maar het lijkt me niet dat dat een probleem veroorzaakt.

Laatst (nadat het lampje begon te branden

Re: 3 gele lampjes
Uitgaand van de reactie van Judaz en Beamer AR15 zou het probleem dan opgelost moeten zijn. Omdat het gele motorlampje door de vorige clown verduisterd is, weet ik dus niet wat de normale werking van het motorlampje is. Tot op heden blijft het lampje uit, dat wil zeggen bij het inschakelen van het contact brandt het gele lampje, na het starten van de motor is het weg en blijft het weg.
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 18:15
Re: 3 gele lampjes
Goed zo,
en nou maar hopen dat ie uit blijft....
en nou maar hopen dat ie uit blijft....
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport