verlagings veren monteren
verlagings veren monteren
Beste bmw bezitters,
Na veel zoekwerk heb ik nergens een how to of topic kunnen vinden over het vervangen van de veren.
Dus via deze weg ben ik opzoek naar iemand die hier ervaring mee heeft.
Het gaat om een 316i e46 sedan uit 2001, die nu nog op de originele schokbrekers staat.
Ik weet dat je een soort speciale klem moet hebben om de veren in gedrukt vast te kunnen zetten.
(kan beschikken over een zelf gemaakte klem die zich al heeft bewezen)
Nu is mijn vraag over de tijd van dit klusje als je verder over alle benodigde gereedschap beschikt?
Lukt dit in een middag?
Voor ik hieraan ga beginnen zou ik dus graag even wat meer informatie willen hebben.
mijn inzien is;
- auto opkrikken of op auto brug
- velg demonteren
- schokbreker demonteren
- dan de veer ingedrukt klem zetten en schokbreker verder demonteren
Echter heb ik nog nooit de schokbrekers van een bmw los gezien. Weet iemand of zowel de voor als achter schokbrekers 1 geheel zijn inclusief de veer?
Hiermee bedoel ik dat bij sommige schokbrekers, als je de schokbreker los draait de veer zich al begint te ontspannen omdat deze sluiten op de carroserie van de auto.
(reden van verlagingsveren inplaats van een complete set is omdat de auto binnen een jaar plaats moet maken)
Met vriendelijke groet,
Na veel zoekwerk heb ik nergens een how to of topic kunnen vinden over het vervangen van de veren.
Dus via deze weg ben ik opzoek naar iemand die hier ervaring mee heeft.
Het gaat om een 316i e46 sedan uit 2001, die nu nog op de originele schokbrekers staat.
Ik weet dat je een soort speciale klem moet hebben om de veren in gedrukt vast te kunnen zetten.
(kan beschikken over een zelf gemaakte klem die zich al heeft bewezen)
Nu is mijn vraag over de tijd van dit klusje als je verder over alle benodigde gereedschap beschikt?
Lukt dit in een middag?
Voor ik hieraan ga beginnen zou ik dus graag even wat meer informatie willen hebben.
mijn inzien is;
- auto opkrikken of op auto brug
- velg demonteren
- schokbreker demonteren
- dan de veer ingedrukt klem zetten en schokbreker verder demonteren
Echter heb ik nog nooit de schokbrekers van een bmw los gezien. Weet iemand of zowel de voor als achter schokbrekers 1 geheel zijn inclusief de veer?
Hiermee bedoel ik dat bij sommige schokbrekers, als je de schokbreker los draait de veer zich al begint te ontspannen omdat deze sluiten op de carroserie van de auto.
(reden van verlagingsveren inplaats van een complete set is omdat de auto binnen een jaar plaats moet maken)
Met vriendelijke groet,
Re: verlagings veren monteren
daarna moet je niet vergeten de auto even te laten uitlijnen
-
Griffendahl
Achter is de veer gewoon los, wiel eraf... Oude veer eruit, nieuwe veer erin. Aan de voorkant zul je idd de veer van de schokdemper moeten halen.
Een luchthamer is ook wel gemakkelijk als je die tot je beschikking hebt
Die schokbrekerbouten bij de ophanging zitten nogal vast.
Ik heb nog wel wat foto's van de montage, vorige week mijn Eibachs erop gezet. Binnenkort maak ik er een DIYtje van. Ik kan je de foto's wel even sturen als je wilt.
Ik heb nog wel wat foto's van de montage, vorige week mijn Eibachs erop gezet. Binnenkort maak ik er een DIYtje van. Ik kan je de foto's wel even sturen als je wilt.

[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
@Phantom; Graag! lukt dat in een pb of heb je hier voor mijn email adres nodig?
Kan beschikken over een luchthamer, echter moet ik dan wel de veren op een andere locatie monteren.
(hier heb ik een prof. auto krik tot me beschikking en benodigd gereedschap)
Kan beschikken over een luchthamer, echter moet ik dan wel de veren op een andere locatie monteren.
(hier heb ik een prof. auto krik tot me beschikking en benodigd gereedschap)
Heb ook belangstelling voor de foto's/DIY.