Airco/Klimaat regeling
Airco/Klimaat regeling
Beste,
Sinds 2,5 ben ik in het bezit van een E39.
Nou kon afgelopen weekend voor het eerst de Airco zijn best doen.
Dit viel dus erg tegen. Ik begrijp dat wanneer de auto lang in de zon staat in combinatie met het zwarte leer dat hij moeite heeft met koelen maar zelf na een rit van 25 minuten blaast hij amper koude lucht. En ook als ik de tempratuur iets hoger zet om het verschil met buiten te verkleinen heeft dit weinig invloed.
Als ik de tempratuur verander druk ik daarna altijd op ‘auto’ en ik ga er vanuit dat het ‘A’ aan de rechterkant voor airco is.
Doe ik zelf iets verkeerd. Of is de airco niet goed werkend.
Want ik mag er toch vanuit gaan dat bij een warme motor hij toch volop koude lucht kan blazen.
Graag jullie mening/oplossing!
Alvast dank.
Gr. Wilfred
Sinds 2,5 ben ik in het bezit van een E39.
Nou kon afgelopen weekend voor het eerst de Airco zijn best doen.
Dit viel dus erg tegen. Ik begrijp dat wanneer de auto lang in de zon staat in combinatie met het zwarte leer dat hij moeite heeft met koelen maar zelf na een rit van 25 minuten blaast hij amper koude lucht. En ook als ik de tempratuur iets hoger zet om het verschil met buiten te verkleinen heeft dit weinig invloed.
Als ik de tempratuur verander druk ik daarna altijd op ‘auto’ en ik ga er vanuit dat het ‘A’ aan de rechterkant voor airco is.
Doe ik zelf iets verkeerd. Of is de airco niet goed werkend.
Want ik mag er toch vanuit gaan dat bij een warme motor hij toch volop koude lucht kan blazen.
Graag jullie mening/oplossing!
Alvast dank.
Gr. Wilfred
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Re: Airco/Klimaat regeling
Je zou eerst kunnen beginnen met een airco check/beurt.
Kost niet veel en je weet gelijk of je airco systeem in orde is.
Ik heb dit probleem ook sinds vorige week en ik heb creme leer en ik denk zelf dat het aan mijn weerstand ligt (egeltje)
Maar bij mij is het de ene keer extreem koud en na een aantal min wat minder waardoor het wat benauwd aan voelt..
Kost niet veel en je weet gelijk of je airco systeem in orde is.
Ik heb dit probleem ook sinds vorige week en ik heb creme leer en ik denk zelf dat het aan mijn weerstand ligt (egeltje)
Maar bij mij is het de ene keer extreem koud en na een aantal min wat minder waardoor het wat benauwd aan voelt..
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
Bedankt voor je snelle reactie.
Heb een afspraak gemaakt bij mijn garage om de hoek voor een airco check. Maar dacht misschien dat ik zelfs iets verkeerd deed in het bedieningspaneel.
Heb een afspraak gemaakt bij mijn garage om de hoek voor een airco check. Maar dacht misschien dat ik zelfs iets verkeerd deed in het bedieningspaneel.
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Het airco knopje is gewoon standaard en overduidelijk.
(sneeuwvlokje en op auto)

Enige wat je nog wel kan doen is bij je luchtrooster in het midden je luchttemp. nog aanpassen.
Op blauw is dat het lucht kouder wordt en rood warmer. (neem aan dat dit al bekend is)
(sneeuwvlokje en op auto)
Enige wat je nog wel kan doen is bij je luchtrooster in het midden je luchttemp. nog aanpassen.
Op blauw is dat het lucht kouder wordt en rood warmer. (neem aan dat dit al bekend is)
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
Ik heb alles geprobeerd. (voelde me wel erg dom) Maar hij koelt echt bijna niet. Zelfs niet nu het buiten nog maar 14 graden is waardoor hij het echt heel makkelijk aan zou moeten kunnen. Dus toch maar even de airco check.
Toch bedankt voor de reacties!
Toch bedankt voor de reacties!
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Het wieltje dat in het midden van je middelste roosters staat... waar staat die op?
Die moet je ook op blauw draaien, dat werkt ook beter
Die moet je ook op blauw draaien, dat werkt ook beter

Bjornc dat werkt wel beter maar als het warm is krijg je bij drie rode ballen ook gewoon koude lucht eruit.
Als je beide temperaturen op 16 graden zet en op vol koud zet op de middelste roosters dan moet ik gewoon ijskoude lucht uitkomen. Je moet luisteren of je airco pomp aanslaat en zo ja en dit gebeurd dan moet je denken aan een lek systeem of een systeem dat eens wat onderhoud nodig heeft. Wellicht kan het zo zijn dat er een ventilator kapot is waardoor je condensator niet meer goed werkt.
Als je beide temperaturen op 16 graden zet en op vol koud zet op de middelste roosters dan moet ik gewoon ijskoude lucht uitkomen. Je moet luisteren of je airco pomp aanslaat en zo ja en dit gebeurd dan moet je denken aan een lek systeem of een systeem dat eens wat onderhoud nodig heeft. Wellicht kan het zo zijn dat er een ventilator kapot is waardoor je condensator niet meer goed werkt.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.