Nilsvb - BMW E46 320ci

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
nilsvb

Nilsvb - BMW E46 320ci

Bericht door nilsvb » 21 apr 2011, 10:49

Hey,

Nadat ik mij deze week hier had aangemeld, wordt het misschien ook eens tijd om mijn coupé voor te stellen ;)

Het gaat dus over een E46 320ci prefacelift van 2001 (de 170pk versie).

De wagen is van fabrieks uit volledig m-tech gezet (bumpers rondom, kofferpsoiler, raamspoiler, m-tech ophanging, style 68m velgen); de raamomlijstingen zijn allemaal hoogglans zwart en hij is uitgevoerd in Topazblau :)

Sinds ik de auto heb (nu een 4-tal jaar geleden), is er niet veel meer aan veranderd, maar er was wel 1 ding dat ik enorm graag zag en wat ik nogal miste, nl Angel Eyes :)
Uiteindelijk zijn het Umnitza Orion V2's geworden (daar de Predator Chromium's nogal een slechte reputatie hadden destijds ivm brandveiligheid en het correct werken in koude omstandigheden.)
De Orion's werken ook via afstandsbediening en zijn iets beter zichtbaar overdag én verbruiken niet veel stroom (=leds), wat natuurlijk altijd goed meegenomen is :)

De enige zaken die ik nog zou willen veranderen zijn 19" VMR velgen (CSL reps) voor in de zomer (de style 68m's voor in de winter) en eventueel nog een veerpootbrug :)

Foto's zeggen meer dan woorden, dus bij deze ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

See-through:
Afbeelding

Enkele van het Interieur:
Afbeelding

Afbeelding

Sparco Mr2

Re: Nilsvb - BMW E46 320ci

Bericht door Sparco Mr2 » 21 apr 2011, 10:51

Wauw :amen: :amen:

mantisnl

Bericht door mantisnl » 21 apr 2011, 10:58

Mooie bak en erg gaaf die foto's! Hoe heb je die interieurfoto's zo gekregen als ik mag vragen? Kunnen zo in de BMW folder ;)

Rene08

Bericht door Rene08 » 21 apr 2011, 11:04

Zoals eerder al gezegd, wat een prachtige bak. Foto's nabewerken gaat je ook aardig af zo te zien. :P

nilsvb

Bericht door nilsvb » 21 apr 2011, 11:32

Merci gasten!

@judaz: thanks! Tof dat de wagen in de smaak valt, zelfs over de grenzen heen :)
Ik probeer hem wel in ere te houden. Er zijn ondertussen ook al enkele zaken qua mechaniek vervangen geweest (versnellingsbak en koppeling die niet 100% meer waren toen ik hem kocht. 'k Heb die dan laten vervangen op garantie. Enkele maanden geleden waren de voorste draagarmen ook lichtjes aan het verslijten, dus heb ik die eveneens laten vervangen (de prijs was wel even slikken...).
Ja, ik probeer er toch goed zorg voor te dragen ;)
Die einddemper is hier thuis ook al ter sprake gekomen door onze pa. Maar goed, de eerste prioriteit zal nu de CSL-velgen zijn. Vanaf dan zien we wel Afbeelding
Over die verlaging: ja optisch zou dat nog iets sterker uitvallen, maar ik woon in een gebied met (weliswaar soms heel leuke) boerenbaantjes Afbeelding die niet altijd even vlak liggen. Met die verlaging zou dat als gevolg hebben dat ik vaak ergens zou tegenaan schuren Afbeelding 'k Geraak soms nu niet altijd even gemakkelijk door, met hoe hij nu staat Afbeelding

@mantisnl: je gaat het misschien niet geloven, maar die 1e interieur-foto heb ik getrokken op onze oprit, de rest was Photoshop :P
Voor de 2e foto heb ik handig gebruik gemaakt van het aanwezige zonlicht op een nabijgelegen industriepark en eveneens is er wat Photoshop werk aan te pas gekomen Afbeelding

@Rene08: dank je ;) 'k doe mijn best met de foto's.
Als ik hier nu sommige foto's terugzie, bedenk ik dat ik nog veel dingen beter zou kunnen gedaan hebben, maar ja zo kan je bezig blijven :P)
Het is ook dankzij mijn vooropleiding dat ik een stuk handiger ben geworden in Photoshop hehe :)

Lexie

Bericht door Lexie » 21 apr 2011, 11:52

Wauw, mooie QP zeg!
En inderdaad mooie foto's!

Wees er zuinig op!

Roytimmerman89
BimmerPortal Fotograaf

Bericht door Roytimmerman89 » 21 apr 2011, 17:43

Super nette BMW!

Frenkz

Bericht door Frenkz » 25 apr 2011, 07:01

Ergg stoere coupe en ass kicking foto's :amen:

black compact

Bericht door black compact » 25 apr 2011, 07:30

echt een heel mooi exemplaar en die foto`s zijn uit de kunst :duimen:

nilsvb

Bericht door nilsvb » 25 apr 2011, 08:20

Merci mannen! Afbeelding

Beieren

Bericht door Beieren » 25 apr 2011, 08:46

Heerlijk QP zo met die kleur!! En die foto met die doorzichtige motorkap is onwijs gaaf!! :duimen:

Arno S.

Bericht door Arno S. » 25 apr 2011, 19:24

Flinke shops allemaal maar toch nice pics, zeker deze!

Afbeelding

Had zelf enkel voor een andere kleurtje AE gekozen.

nilsvb

Bericht door nilsvb » 25 apr 2011, 20:43

Arno S. schreef:Flinke shops allemaal maar toch nice pics, zeker deze!
Had zelf enkel voor een andere kleurtje AE gekozen.
Dank je! :)

Ivm het kleur: tja, het was de standaard 6000K kleur dat ik genomen had. 6000K zou normaal zo goed als wit moeten zijn, maar aangezien ik de AE's besteld had uit de States kon ik moeilijk eerst checken welke kleur ze irl geven :)
In elk geval vind ik dat ze op mijn wagen nog meevallen, in die zin dat de lichtblauwe tint past bij het Topas-blauwe koetswerk (imho) :)

Hier nog enkele foto's die niet bewerkt zijn.

De 1e foto had ik destijds getrokken om het verschil aan te duiden tussen de AE's in (fameus) fel daglicht vs schaduw:
Afbeelding

Afbeelding

Als alternatieve kleur kon je oa ook kiezen voor de 4300K, maar die vond ik net iets te geel. De 6000K gaf mijns inziens toch een iets 'modernere' look :)
Hier nog een foto van de 6000K tov 4300K (=normaal BMW kleur):
Afbeelding

Goed ja, smaken verschillen uiteraard... Afbeelding

Bmw013

Bericht door Bmw013 » 25 apr 2011, 22:31

Super mooie coupe heb je ook fotos zonder bewerking? Al zijn die wel erg mooi!! :love:

nilsvb

Bericht door nilsvb » 26 apr 2011, 08:01

Thanks!

Ik heb niet zo heel veel mooie, onbewerkte foto's, maar hier zijn er toch enkele uit de oude doos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze was een compilatie van 2 foto's, verder niets veranderd qua kleuren ofzo :)
Afbeelding

Hier nog een HDR bij ons buitenverblijf (yeah, I wish :P Afbeelding)
Afbeelding

En nog eentje bij de lokale grafitti-boer :P
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”