't is geen brandstofslurpende benzine he
- Spoiler: Laat zien
judaz schreef:Griffendahl is natuurlijk ook "de Man" he

Dat lukt meestal alleen in uitzonderingen, volgens mij. Gemiddeld bij spritmonitor is ook 6.3/100. Ik denk dat je het bij een 320d al heel netjes doet als je 1:16 Ã 1:17 rijdt. Gelukkig haal ik zoiets meestal ook, dus ik ben geen bizarre scheurderjudaz schreef:verbruikt ie dan minder dan 5L op 100km...? dan ben je toch de man....
klopt helemaal, de HPFP (High Pressure Fuel Pump) wordt door de diesel gesmeerd. Zodra je benzine tankt is dit in de basis niet meer het geval (uiteraard afhankelijk hoeveel benzine je tankt). Dus onder normale omstandigheden nooit maar dan ook nooit starten als je verkeerde brandstof getankt hebt omdat dit de HPFP zal beschadigen. Ik heb begrepen dat de tolerantie voor de werking van de HPFP zit in de 1/1000 en hierdoor is dus verminderde of geen smering funest zoals Griffendahl ook aangeeft.Griffendahl schreef:Als iets in je auto het vervelend gaat vinden is het wel je HD brandstofpomp... En da's wel een beetje het nadeel, da's een vrij duur onderdeel. Ik zou zoiets liever bij een oude auto hebben als bij een nieuwe auto.

Mwah, 't ligt voornamelijk aan de route die je rijdt... Op de route die ik reed hoefte je er niet speciaal op te rijden. Moet wel zeggen dat het met 195 op 15" rondom in de winter wel een stuk makkelijker gaat als met 225 voor en 255 achter op 19".Mikkie schreef:Dat lukt meestal alleen in uitzonderingen