stuurbekrachtiging doet het niet
stuurbekrachtiging doet het niet
beste heren,
Ik heb een probleem met mn bmw 525i e39 uit 2002, nl mijn stuurbekrachtiging doet het niet!!
Hij is bij de dealer geweest, heb toen meegekregen dat mijn stuurhuis en stuurbekrachtigingspomp niet meer goed functioneerden: rekening +2500 met montage..
daarom heb ik gebruikte onderdelen laten monteren, maar hij doet het nog steeds niet!!
ben ten einde raad..
wie kan me hierbij helpen?
Alvast bedankt.
Ik heb een probleem met mn bmw 525i e39 uit 2002, nl mijn stuurbekrachtiging doet het niet!!
Hij is bij de dealer geweest, heb toen meegekregen dat mijn stuurhuis en stuurbekrachtigingspomp niet meer goed functioneerden: rekening +2500 met montage..
daarom heb ik gebruikte onderdelen laten monteren, maar hij doet het nog steeds niet!!
ben ten einde raad..
wie kan me hierbij helpen?
Alvast bedankt.
Re: stuurbekrachtiging doet het niet
bij mij zijn de keringen lek bij de wielen doet het soms ook minder.. miss dat bij jou ook is?
Hallo Alper en Rogier,
Als er keerringen lek zijn, deze vervangen, en gebruik altijd nieuwe olie, dus de oude olie er uit, en de nieuwe er weer in, laat de auto even met de voorwielen omhoog staan, en stuur helemaal naar links en dan weer helemaal naar rechts, doe dit nog eenmaal.
En laat de auto zakken, en start nu de motor, en herhaal het nog eens, naar links en weer naar rechts.
Nu dient het stuursysteem ontlucht te zijn, je hoort het ook aan het geluid van de servo.
Helpt dit dan ook niet Alpert?? wat ik boven beschreven heb, en gebruik de juiste olie soort!!
je kan er niet zomaar alles in gooien!!
Ik gooi altijd het hele systeem leeg, door de onderste slang los te nemen, en zorg dat het wat uitgerupt is, en sluit de slang weer aan.
Ik zelf neem altijd alle vloeistoffen van kroon olie.
Te vinden op de site van Kroon.nl klik op het personen autootje, klik op Kroon-Oil productadvies, en klik uitgebreide adviesdatabase, klik nu weer op het personenautootje, klik op het gewenste merk auto, en klik op het typenummer, klik daarna op de motor inhoud.
En als laatste weer op print advies, je krijgt nu echt alle vloeistoffen te zien die je desgewenst kan gebruiken die echt heel geschikt zijn voor uw auto.
Mooier en makkelijker kan ik het niet maken, ik zelf gebruik het merk Kroon olie al jaren, en heb er dus ook echt gen klachten over, het schijnt zelfs een van de 2 beste merken olie te zijn van ons land, en de prijzen zijn ook niet zo hoog zelfs.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Als er keerringen lek zijn, deze vervangen, en gebruik altijd nieuwe olie, dus de oude olie er uit, en de nieuwe er weer in, laat de auto even met de voorwielen omhoog staan, en stuur helemaal naar links en dan weer helemaal naar rechts, doe dit nog eenmaal.
En laat de auto zakken, en start nu de motor, en herhaal het nog eens, naar links en weer naar rechts.
Nu dient het stuursysteem ontlucht te zijn, je hoort het ook aan het geluid van de servo.
Helpt dit dan ook niet Alpert?? wat ik boven beschreven heb, en gebruik de juiste olie soort!!
je kan er niet zomaar alles in gooien!!
Ik gooi altijd het hele systeem leeg, door de onderste slang los te nemen, en zorg dat het wat uitgerupt is, en sluit de slang weer aan.
Ik zelf neem altijd alle vloeistoffen van kroon olie.
Te vinden op de site van Kroon.nl klik op het personen autootje, klik op Kroon-Oil productadvies, en klik uitgebreide adviesdatabase, klik nu weer op het personenautootje, klik op het gewenste merk auto, en klik op het typenummer, klik daarna op de motor inhoud.
En als laatste weer op print advies, je krijgt nu echt alle vloeistoffen te zien die je desgewenst kan gebruiken die echt heel geschikt zijn voor uw auto.
Mooier en makkelijker kan ik het niet maken, ik zelf gebruik het merk Kroon olie al jaren, en heb er dus ook echt gen klachten over, het schijnt zelfs een van de 2 beste merken olie te zijn van ons land, en de prijzen zijn ook niet zo hoog zelfs.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Hallo Alper,
Als de garage deze reparartie heeft uitgevoerd, dan dient het wel te werken, je hebt natuurlijk wel garantie op de reparatie, en zij zullen het weldegelijk moeten repareren als het niet goed gedaan is.
Ga dus terug en zeg gewoon dat de stuurbekrachtiging niet werkt, willen ze dit niet verhelpen!
Dan zeg dat je er anders werk van gaat maken als het euvel niet verholpen word, je hebt immers garantie op de reparatie, en daar komt de garage echt niet mee weg.
Als ze je niet willen helpen, stuur dan eens een e-mailtje naar "hetjuridischloket.nl " dit is gratis, je krijgt er wel de goede raad hoe je het verder aan dient te pakken, misschien helpen ze je daar wel mee, maar vraag dan wel voor de zekerheid of er kosten aan verbonden zijn!
Succes, laat niet met je sollen!
met vriendelijke groet,
Ad
Als de garage deze reparartie heeft uitgevoerd, dan dient het wel te werken, je hebt natuurlijk wel garantie op de reparatie, en zij zullen het weldegelijk moeten repareren als het niet goed gedaan is.
Ga dus terug en zeg gewoon dat de stuurbekrachtiging niet werkt, willen ze dit niet verhelpen!
Dan zeg dat je er anders werk van gaat maken als het euvel niet verholpen word, je hebt immers garantie op de reparatie, en daar komt de garage echt niet mee weg.
Als ze je niet willen helpen, stuur dan eens een e-mailtje naar "hetjuridischloket.nl " dit is gratis, je krijgt er wel de goede raad hoe je het verder aan dient te pakken, misschien helpen ze je daar wel mee, maar vraag dan wel voor de zekerheid of er kosten aan verbonden zijn!
Succes, laat niet met je sollen!
met vriendelijke groet,
Ad
beste heren,
mijn probleem is opgelost.
de control unit, witte kast onder het dashbordkastje, was kapot.
gewoon een verkeerde diagnose gehad van de dealer (3x een verkeerde diagnose).
Ik bedank ad toch voor zijn uitgebreide reactie!!
mvg,
mijn probleem is opgelost.
de control unit, witte kast onder het dashbordkastje, was kapot.
gewoon een verkeerde diagnose gehad van de dealer (3x een verkeerde diagnose).
Ik bedank ad toch voor zijn uitgebreide reactie!!
mvg,
En hoe zit het nu met de kosten??
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Het is wel jammer dat ik soms het gevoel krijg dat mensen dit forum als wegwerp forum gebruiken.
Probleem --> forum
Probleem opgelost --> nooit meer op forum tot volgend probleem
Je krijgt niet eens meer een reactie op een serieuze navraag, jammer dat we nu niet weten hoe het is opgelost met de garage en alle kosten en onderdelen die zijn vervangen.
Probleem --> forum
Probleem opgelost --> nooit meer op forum tot volgend probleem
Je krijgt niet eens meer een reactie op een serieuze navraag, jammer dat we nu niet weten hoe het is opgelost met de garage en alle kosten en onderdelen die zijn vervangen.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Je zou kunnen proberen een PB of Email te sturen naar de desbetreffende gebruiker.
Even vragen om opheldering omtrent je vraag
Even vragen om opheldering omtrent je vraag

Ik vraag het niet voor mezelf, een forum is om van elkaar te leren. Hij zet hier ook het probleem op en daar leren we van, dan is het wel fijn als het hele verhaal bekend is. Anders heb ik wel een dagtaak aan pb`s schrijven.
Daarin ben ik het volledig eens met Mario TT. Het is mij ook al eens opgevallen dat oplossingen niet meld worden of slechts deels...
Dat klopt, ik was wel benieuwd naar hoe de garage dit opgelost heeft gezien het feit dat het stuurhuis en alles vervangen is terwijl het de computer was... vind ik nogal een groot verschil dat ik niet ga betalen..
- Marcel RSD
Alleen gaat het dan wel steeds meer op problemcar lijken.
Dan moeten we ook een schifting maken tussen professioneel en particulier.
Dit is dus een keuze die gemaakt moet worden. Houden we de vrijblijvendheid of gaan we wat strakkere regels hanteren ?
.
Dan moeten we ook een schifting maken tussen professioneel en particulier.
Dit is dus een keuze die gemaakt moet worden. Houden we de vrijblijvendheid of gaan we wat strakkere regels hanteren ?
.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Hallo BMW vrienden,
Een gewoon en normaal reply is toch best normaal om dit te geven.
Soms hebben ze de neiging zelfs, het probleem is verholpen, en net wat Mario al zegt, je hoort never meer van ze!
dat is best irritant, is het probleem naar wens verholpen, of is de TS die om hulp vraagt boos, omdat het probleem niet is verholpen, wat moeten we er nu van denken.
Dus Mario heeft hier een goed punt!
Met vriendelijke groet,
Ad
Een gewoon en normaal reply is toch best normaal om dit te geven.
Soms hebben ze de neiging zelfs, het probleem is verholpen, en net wat Mario al zegt, je hoort never meer van ze!
dat is best irritant, is het probleem naar wens verholpen, of is de TS die om hulp vraagt boos, omdat het probleem niet is verholpen, wat moeten we er nu van denken.
Dus Mario heeft hier een goed punt!
Met vriendelijke groet,
Ad