Onderwerp even aangepast naar een ander probleem, daar het tuning verhaal niet langer relevant is.
Zo, daar ben ik weer

Onderdelen zijn verkocht, dus daar zijn we vanaf.
Nu weer een nieuw verhaal omtrent het 'aanlopende getik' wat ik waarneem.
Heb de auto afgelopen Maandag bij de BMW dealer achter gelaten, en het probleem uitgelegd. Monteurs hebben bij de vorige reparatie ( stellen van de kleppen ) al uitgesloten dat het de tuimelaars zijn. Deze zagen er gewoon netjes uit.
Volgens de werkchef / hoofd monteur was het zo goed als zeker de vanos. Reparatie zou een aardig centje gaan kosten, maar het getik zou dan wel weg gaan. Afijn.. de afweging gemaakt, en besloten de reparatie te laten doorgaan.
Gister de auto weer opgehaald. Aan de balie werd mij ( door het overigens keurig nette en vriendelijke personeel ) verteld dat het probleem volgens de monteurs opgelost is. Er is diverse keren mee gereden, en de motor klinkt als een zonnetje.
Ik de auto in naar huis.. Op open stukken hoor je het inderdaad niet zo, maar dit was vóór de reparatie al. Ik hoor het getik nu echter nog steeds als ik op stukken kom waar geluid kan weerkaatsen, en ben er dus weinig opgeschoten.
De rekening ligt nog wel voor m'n neus, en vind het zeer pijnlijk om deze te moeten gaan betalen, wetende dat het probleem dus niet is opgelost..
Ik heb zojuist een paar filmpjes laten schieten, waarop het getik te horen is. Wellicht dat jullie hier wat mee kunnen ? Je moet eigenlijk tussen de motorgeluiden heen horen, dan hoor je dus een soort van aanlopende flinter geluid.. erg lastig om precies te benoemen hoe het klinkt..
Tevens hoop ik op advies wat betreft hoe ik dit moet oplossen met de garage.. De rekening is erg hoog, er is mij verteld dat dit hét probleem veroorzaakte...
Afijn, ik hoor het wel !
Alvast bedankt.
Filmpje ! http://www.hardcoregamer.nl/m3.MOV" onclick="window.open(this.href);return false;