Reset knop dagteller om zeep geholpen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
j0ep

Reset knop dagteller om zeep geholpen

Bericht door j0ep » 16 apr 2011, 04:15

Collegae,

bij het monteren van de aluminium ringen in de tellers van m'n 330d wist ik het (ondanks menig maal het Youtube filmpje kijken) toch te verkloten. Bij monteren van de klok goed gelet op de stand van de reset- en klok knopjes. Helaas moest de dagteller knop afbreken. Het indruk gedeelte in het huis zoals op de foto hier.

Afbeelding

Nu heb ik inmiddels de DIY gevonden hoe dit met een paperclip te repareren, maar da's werkelijk niks voor mij. Liever een gewoon origineel drukknopje.

Zijn deze te bestellen bij de dealer, te vinden op eBay, heeft iemand een voorrad in de schuur etc etc?

Groet,
Joep

p.s. de DIY: http://forum.e46fanatics.com/showthread ... highlight=

Holographic91

Re: Reset knop dagteller om zeep geholpen

Bericht door Holographic91 » 16 apr 2011, 16:55

Je bent niet de enige die dit is overkomen :( . Heb destijds op dit forum iets proberen te vinden, maar daar werd gezegt dat deze niet meer achteraf te verkrijgen zijn. Ze worden wel door Bosch gemaakt (die van mij athans). Misschien dat er daar nog iets mee te regelen valt. Over een tijdje probeer ik eens de autosloop, maar ben bang dat die flink geld gaan vragen voor een complete tellerunit. Mocht iemand iets hebben gevonden, hoor ik dat graag.
edit: destijds had een forum member hier een dun metalen buisje op de juiste manier gebogen, en in de bestaande knop gebrandt. Dat is ook nog een manier.
http://www.bimmerportal.nl/post89672.html#p89672" onclick="window.open(this.href);return false;

j0ep

Bericht door j0ep » 16 apr 2011, 23:23

Maandag moet ik bellen naar de dealer, maar reken ik inderdaad op het antwoord dat deze niet los te krijgen zijn. Zal dus moeten gaan leven met het feit dat ik niet meer kan resetten of met ijzerdraad/paperclip aan de slag moeten :)

Phantom

Bericht door Phantom » 17 apr 2011, 19:07

of industrielijm ;) Ik heb het voor elkaar gekregen om dit mini stukje te lijmen met behulp van een pincet.
Maar ik moet zeggen dat die papierclip geen slecht idee is :)
Afbeelding
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”