PDC

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
tuurtje

PDC

Bericht door tuurtje » 05 jul 2010, 15:41

Goedemiddag lotgenoten;

Heeft er 'toevallig' iemand ervaring met het uitwisselen van één van de PDC-sensors (rechtsachter op de hoek) van bij een E39?

leackyjohn

Re: PDC

Bericht door leackyjohn » 25 dec 2010, 17:55

Beste Tuurtje,
Nog steeds behoefte aan de ervaring van een ander?
M.vr.Gr.,
leackyjohn.

ThaDutchPolski

Bericht door ThaDutchPolski » 13 apr 2011, 20:31

bij een sedan kun je de strip lostrekken waar de senoren inzitten en deze er gewoon uitduwen. ik weet niet of dit bij een touring ook kan maar waarschijnlijk wel.
2011 - 2013 E39 530D
2013- E65 735I

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 15 apr 2011, 11:37

Wel met een beetje beleid. Bij een touring zijn de misselste sensoren eruit te drukken en langs onderen te verwijderen dacht ik. de zijsensoren met beleid de strip verwijderen en de sensor losdrukken.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

TuningMax

Bericht door TuningMax » 15 apr 2011, 11:45

Marcel RSD schreef:Wel met een beetje beleid. Bij een touring zijn de misselste sensoren eruit te drukken en langs onderen te verwijderen dacht ik. de zijsensoren met beleid de strip verwijderen en de sensor losdrukken.
Heb dat 2 weken geleden nog geprobeerd, maar mij lukte het niet via de onderkant.

Ik heb de complete bumper moeten demonteren om de sensors te vervangen. (middelste 2)

voor diegene op de hoeken kan je idd voorzichtig de strip loshalen.

delanom5

Bericht door delanom5 » 22 jun 2012, 11:20

TuningMax schreef:
Marcel RSD schreef:Wel met een beetje beleid. Bij een touring zijn de misselste sensoren eruit te drukken en langs onderen te verwijderen dacht ik. de zijsensoren met beleid de strip verwijderen en de sensor losdrukken.
Heb dat 2 weken geleden nog geprobeerd, maar mij lukte het niet via de onderkant.

Ik heb de complete bumper moeten demonteren om de sensors te vervangen. (middelste 2)

voor diegene op de hoeken kan je idd voorzichtig de strip loshalen.
je hoeft niet de hele achterbumper te demonteren, alleen uitschuiven zodat je bij de middelste sensoren bij kan.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”