elders op dit forum had ik wat wielen-vragen. Wat zou de maat zijn van mijn wielen of anders waar vind in de maten hiervan. Als antwoord kreeg ik dat deze waarden aan de binnenkant vermeld zou staan, dus moest ik m'n wieltjes even losschroeven.
Maar goed, niet zo'n big deal. Gisterenavond stond ik m'n E46 onder het genot van een bak koffie nog even te bewonderen en viel me op dat de ene wang van de band schuiner naar binnen liep dan de andere. Ook weer niet zo'n big deal, maar aan de ene kant bleek dat de voorkant en bij de andere was dat het geval bij het achterwiel.
Omdat ik dacht dat ik 2 stuks 7,5J en 2 stuks 8,5J kwam m'n gedachte op het feit dat de wielen verkeerd lagen. Vandaar dat ik net de krik ter hande genomen heb en eea verwijderd.
Conclusie:
Rechts voor: 7,5J
Rechts achter: 8,5J
Links voor: 8,5J
Links achter: 7,5 J
Nu moet de 330d volgende week ergens terug naar Verkuylen (afspraak zo ff maken) voor de versnellingsbak, maar ook voor een euvel mbt de remmen. Naast dat het rempedaal 'sponzig' terug komt na het intrappen trilt het stuur ook als ik van 140 afrem naar 100. Misschien is dit laatste opgelost met het omleggen van de banden. Vrijdag weet ik meer als ie weer de snelweg op mag...
Groet,
Joep