[Feeler] BimmerPortal Fotoshoot • Voorbeeldfoto's (pag. 4)

Naar welke vorm gaat je voorkeur uit?

Opzet 1 - 'kleinschalig'
19
68%
Opzet 2 - 'grootschalig'
9
32%
Anders, namelijk...
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28

Griffendahl

[Feeler] BimmerPortal Fotoshoot • Voorbeeldfoto's (pag. 4)

Bericht door Griffendahl » 05 apr 2011, 19:04

Omdat iedereen enorme zorg en aandacht aan zijn BMW besteedt en het eigenlijk wel duidelijk veel mensen hier een paar goede foto's van zijn of haar BMW wel kan waarderen, willen wij gaan kijken om een professionele photoshoot op een locatie te doen.

We hebben een fotograaf bereid gevonden om voor ons een professionele shoot te gaan doen. Echter hebben we de vorm waarin we dit willen doen nog niet helemaal helder. De bedoeling van dit topic is om uit te zoeken wat de wensen zijn en of er überhaupt interesse is...

Vooralsnog hebben we de keuze uit de volgende mogelijkheden:
  • Opzet 1 - 'kleinschalig'
    Hierbij gaan we uit van maximaal 4 auto's. Met een kleine groep auto's zijn er meer mogelijkheden qua fotografie, denk aan 'driving shots', shots van de sterke kanten van jouw auto, kortom meer maatwerk. Voordelen zijn tevens dat de fotograaf jou persoonlijk ook tips kan geven over hoe jij je auto zelf het best kan fotograferen.

De andere kant van de medaille is dat hierbij de kosten voor de fotograaf gedragen moeten worden door slechts 4 mensen. De kosten voor zo'n dag zullen dan per auto ongeveer 75 euro* bedragen.
  • Opzet 2 - 'grootschalig'
    Hierbij gaan we uit van maximaal 10 auto's. De voordelen hiervan zijn dat de kosten met minder mensen gedragen hoeven te worden, denk hierbij aan ongeveer 30 euro* per auto.

Met een grotere groep is er echter minder flexibiliteit vanwege de tijd die er zal zijn op zo'n dag, echter zal die niet tot gevolg hebben dat de foto's kwalitatief minder zal zijn, maar er zal minder onderscheid zijn tussen de foto's van auto's onderling. Verder zal de fotograaf druk bezig zijn alles te coördineren, dus deze zal minder tijd hebben voor een stukje persoonlijke ondersteuning bij het zelf fotograferen van je auto. Foto's als 'driving shots' zullen hierbij moeilijker worden omdat dit domweg meer tijd kost.
In beide opzetten moet je rekenen dat je voor het bedrag op minimaal ongeveer 5 professionele digitale foto's per auto krijgt. Bij 3 auto's is uiteraard de kans op meer foto's groter als bij 10. Optioneel zal het mogelijk zijn tegen meerprijs één of meer van deze foto's naar keuze op canvas afgedrukt te krijgen, de prijzen hiervan zal ik vermelden zodra ik deze weet.

Wees hoe dan ook niet bang dat je met de kleine groep niet aan de beurt komt, bij veel interesse voor een dergelijke kleinschalige opzet zullen we uiteraard meer dagen plannen.

Dit topic dient ervoor om te kijken of er überhaupt interesse is en zo ja, in welke vorm. Mocht je hier serieus interesse in hebben laat dat dan hier weten. Dan kunnen we aan de hand van jullie commentaar de juiste invulling geven aan zo'n dag. Dus mochten jullie zelf een andere opzet in het hoofd hebben of hier andere ideeën over hebben - ter aanvulling of geheel nieuw - dan voel je vrij om dat hier ook aan te geven, dan kunnen wij kijken of dat haalbaar is.

Reken voor de eerste dag op locaties in de regio Zwolle, de fotograaf zal hier dan vooraf locaties scouten. De fotograaf heeft uiteraard wat voorbereiding hiervoor nodig. Tevens zullen de foto's die je gaat ontvangen professioneel nabewerkt worden, houd er dus rekening mee dat je die foto's niet dezelfde dag nog mee naar huis neemt omdat de fotograaf er na afloop van zo'n dag ook nog even mee bezig is.

Graag alleen stemmen als je ook serieus interesse hebt... :) Suggesties zijn altijd welkom :!

* Alle genoemde prijzen zijn ter indicatie en nog niet vastgesteld...

Geinteresseerden tot nu toe zet ik even hieronder in een lijstje

'kleinschalig'
  • Darudevampire
  • johnsdale
  • mantisnl
  • BMW-Vince
  • Cliff
  • Martijn M3
  • Booth

Dnl

Re: [Feeler] BMW Portal Fotoshoot

Bericht door Dnl » 05 apr 2011, 19:09

Present..!
Sowieso lijkt me kleinschalig mooier .. Zeker omdat er dan net even wat meer tijd voor elke auto is.

En kunnen afdrukken op Canvas is natuurlijk helemaal geweldig!
Wellicht kunnen we wel wat regelen met een webwinkel met canvas schilderen? Ze stunten sowieso zelf al vaak met acties!

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 05 apr 2011, 19:10

Maar geef ook even aan naar welke vorm je voorkeur uitgaat of dat je zelf nog andere/betere ideeën hebt om invulling te geven aan zo'n dag :)

Rene08

Bericht door Rene08 » 05 apr 2011, 19:11

Klinkt goed. Persoonlijk zou ik dan voor een kleine opzet gaan. En dan vooral een paar mooie driving shots.

Dnl

Bericht door Dnl » 05 apr 2011, 19:12

Was nog bezig Griff ;)..
Maar wou direct laten weten dat ik er zeker voor in ben! :duim:

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 05 apr 2011, 19:13

Dnl schreef:Wellicht kunnen we wel wat regelen met een webwinkel met canvas schilderen? Ze stunten sowieso zelf al vaak met acties!
We got this covered ;)

@All: Poll toegevoegd

Dnl

Bericht door Dnl » 05 apr 2011, 19:14

Direct stem uitgebracht, en top idee betreft Canvas!

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 05 apr 2011, 19:19

Misschien een keertje met de cabrio een shoot doen :)
Moet ie wel eerst flink onder handen genomen worden :whistle:

Robbel

Bericht door Robbel » 05 apr 2011, 19:28

zeker een cool idee, als ik mn m-pakket er omheen had zitten had ik zeker mee gedaan.. maar misschien komt misschien alsnog binnen niet al te lange tijd goed :)
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

johnsdale

Bericht door johnsdale » 05 apr 2011, 19:29

Wat een vet idee! En eindelijk ook nog eens in de buurt! ;)
Ik heb voor grootschalig gekozen omdat me dit toch wat gezelliger lijkt, dan kun je het meer als meeting of zien.

(of het nou groot of klein gebeurt, ik ben van de partij ;) )

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 05 apr 2011, 19:29

Darudevampire schreef:Heb je hier nog keuze in? Neem aan dat er meer dan 5 genomen worden en je de keuze krijgt welke je wilt "kopen", mochten er naar jouw mening mindere tussen zitten?
Fotograaf kiest in principe de 5 beste foto's van jouw auto, in een kleinere setting heb je best kans dat de fotograaf er meer kan selecteren. De 5 is gewoon een minimale garantie dat je hoe dan ook wat hebt.
Griffendahl schreef:Hoe krijg je de foto's nadien aangereikt, is dat in JPG, RAW formaat?
Foto's worden aangeleverd in groot formaat TIF en klein formaat JPG.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 06 apr 2011, 08:27

Datum is overigens bespreekbaar, zodra we een groep aanmelders hebben gaan we kijken of we een passende datum kunnen vinden hiervoor. Zodra er genoeg aanmeldingen zijn voor weer een groep pakken we dan gewoon een nieuwe datum.

maarten22

Bericht door maarten22 » 06 apr 2011, 08:30

Wie is de fotograaf?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 06 apr 2011, 08:32

Zie de link in de startpost ;)

Robbel

Bericht door Robbel » 06 apr 2011, 11:35

is dat van je broertje toevallig? :P