Acculamp Brandt

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
nassje
Berichten: 999
Lid geworden op: 09 mar 2010, 08:29
Locatie: Pijnacker

Acculamp Brandt

Bericht door nassje » 03 dec 2010, 08:44

Beste BMW RijderzZz,

Sinds afgelopen dinsdag is m'n acculamp aangegaan.
Heb vanaf dat punt zonder enige startproblemen ongeveer zo'n 240 km gereden in 2 dagen (dus paar keer uit geweest en gestart zonder problemen)

Donderdagochtend ben ik naar de garage geweest om er naar te kijken en hun hebben toen geconstateerd dat mijn accu dood is en de auto op de dynamo rijdt.

Ze hebben gemeten terwijl de motor draait en kwamen ze op 14.2
Daarna hebben ze gemeten toen m'n auto op contact stond en de voltage zakte heel snel, te snel en moest dus direct een nieuwe accu in. Na 15 min een nieuwe Accu van Bosch 90A, maar ik heb nu al 120 km gereden en de lampje staat nog aan en heb nog steeds geen problemen gehad qua starten of haperen, enige electronische uitval.

Wat kan het zijn of heeft de nieuwe accu meer nodig om op te laden?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties :)
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
______________
Nassje

Gebruikersavatar
Bandje
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 sep 2010, 09:32

Re: Acculamp Brandt

Bericht door Bandje » 05 dec 2010, 10:24

Als je geen problemen heb met starten en je laad spanning is 12,4 wat goed is.
Zit het waarschijnlijk in het signaal van dynamo naar lampje.
Vuil contact aan dynamo zijde of draad breuk.

Het lampje geeft geen accu aan het dooft pas als de dynamo gaat laden.

Gebruikersavatar
nassje
Berichten: 999
Lid geworden op: 09 mar 2010, 08:29
Locatie: Pijnacker

Re: Acculamp Brandt

Bericht door nassje » 07 dec 2010, 06:32

Bedankt voor je reactie, je hebt gelijk.
Het was gewoon een kabelbreuk..
De garage heeft alwel een nieuwe accu erin gezet, maar hun volgende stap was een revisie van de Dynamo..
Gelukkig ben ik dat voor.. Nogmaals bedankt :amen:
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
______________
Nassje

onuresen

Re: Acculamp Brandt

Bericht door onuresen » 07 feb 2011, 10:36

Ik heb het soortgelijke probleem met mijn 330ci benzine uitvoering

bij mij gebeurde het allemaal na een kickdown motor viel eerst uit vervolgens ging het vanzelf weer aan
daarna brandde het abs dsc accu handrem lampjes en automaat ging in noodloop mijn xenon verlichting kon niet meer aangezet worden.

vervolgens heb ik de accu losgekoppeld en alles was weer normaal alleen nu bleef het accu lampje branden
mijn auto start en rijdt heel normaal maar dat accu lampje dooft niet.
Ik kom er maar niet uit

Gebruikersavatar
nassje
Berichten: 999
Lid geworden op: 09 mar 2010, 08:29
Locatie: Pijnacker

Re: Acculamp Brandt

Bericht door nassje » 07 feb 2011, 11:06

Heb je ook al gemeten wat de voltage is wat je accu/dynamo levert?

Misschien ook een kabelbreuk (signaal) van de dynamo naar de lampje...
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
______________
Nassje

onuresen

Re: Acculamp Brandt

Bericht door onuresen » 05 apr 2011, 12:00

nassje schreef:Heb je ook al gemeten wat de voltage is wat je accu/dynamo levert?

Misschien ook een kabelbreuk (signaal) van de dynamo naar de lampje...

Ja ik heb toen de koolborstels laten vervangen dat helpt nu wel. Als ik de accupolen eraf haal en weer erin doe dan is het waarschijnlijk gereset en dat rijdt de auto normaal. Maar wanneer ik de motor uit en weer aan doe brandt het acculampje weer constant. Wanneer het brandt is de laadspanning onder de 14 volt.

Zal het aan de dynamo liggen of aan iets anders enig ide?

Gebruikersavatar
nassje
Berichten: 999
Lid geworden op: 09 mar 2010, 08:29
Locatie: Pijnacker

Re: Acculamp Brandt

Bericht door nassje » 05 apr 2011, 12:45

Het ligt eraan wat onder de 14 volt is?
Ik had zelf 12,4 en dat is nog goed, als het lager is dan 12 en nog steeds langzaam zakt dan ligt het aan je dynamo.

Als het aan je accu zou liggen dan zou het na een dag gewoon niet meer starten.

Is de auto trouwens uitgelezen?
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
______________
Nassje

onuresen

Re: Acculamp Brandt

Bericht door onuresen » 07 apr 2011, 22:42

Bedankt voor je reacties,

Heb inmiddels de auto bij een bmw specialist achtergelaten, volgens de garage was de dynamo kapot.
Dus wou hij nieuwe regelaar en koolborstels plaatsen

Daarna heb ik toch besloten voor een nieuwe dynamo origineel van bosch aan te schaffen.
Wel duur maar geen hoofdpijn dat ik later weer naar de garage moet.


Probleem is opgelost dankzij de nieuwe dynamo.

Bedankt.
Laatst gewijzigd door Gast op 07 apr 2011, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”