speling cardan advies...
-
crossfire
speling cardan advies...
er zit vrij veel speling in mijn cardan(differentieel) veroorzaakt wat gerammel en bonken onder de auto vandaan.
je kan hem zo een centimeter draaien en weer terug zonder dat de wielen draaien en de 2 assen meedraaien
nu heb ik nog garantie wat aan te raden??(kan het kwaat of...)
je kan hem zo een centimeter draaien en weer terug zonder dat de wielen draaien en de 2 assen meedraaien
nu heb ik nog garantie wat aan te raden??(kan het kwaat of...)
Re: speling cardan advies...
Lijkt me vrij simpel, terug gaan naar de garage ivm garantie.
Als er teveel speling is draai je je cardan op ten duur kapot volgens mij.
Meestal zullen garage's met deze garantie claims zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat het geen kwaad kan.
Zou in dat geval gewoon diagnose laten stellen door de Bmw dealer, en met de bewijslast teruggaan naar de garage.
Als er teveel speling is draai je je cardan op ten duur kapot volgens mij.
Meestal zullen garage's met deze garantie claims zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat het geen kwaad kan.
Zou in dat geval gewoon diagnose laten stellen door de Bmw dealer, en met de bewijslast teruggaan naar de garage.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
-
crossfire
ik heb zlef ook gekeken(mijn garage ook even na laten kijken)
maar die zei dat het een zwakke punt van bmw is...
maarl ijktm ij niet alle bmws waar ik in heb gezeten(behalve die van mij) heeft het....
dus bel er morgen achter aan...
maar die zei dat het een zwakke punt van bmw is...
maarl ijktm ij niet alle bmws waar ik in heb gezeten(behalve die van mij) heeft het....
dus bel er morgen achter aan...
Volgens mij is speling tussen tandwielen als gevolg van slijtage ook nog een boosdoener. Heb zelf 3 cardanasrubbers laten vervangen maar bonk is nog niet verdwenen. Maar gelet op alle andere mogelijke oorzaken verbaasd het me ook niet meer zo eerlijk gezegd.
Succes!
Succes!
Offtopic: volgens mij niet hoor. Mijn 318i geloof ik ook niet; http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10judaz schreef:@ crossfire, ik vermoed dat de 316 ook een CDV heeft... via de zoekfunctie kan je het topic vinden, daar staan ook pic's hoe die uitziet en verdere info
Of is het nummer 15 (LOCK VALVE)?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wat zijn de nadelen als je die eruit haalt? Meer slippende koppeling?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
-
crossfire
ik heb toen gekeken met nog iemand en we kwamen op de zelfde conclusie speling op differntieel dus moet het dat zijn...
maar hoe kan je kijken of er een cdv tussen zit???
of merken
maar hoe kan je kijken of er een cdv tussen zit???
of merken
-
crossfire
-
crossfire
maar kan iemand ook vertellen of hij hier nog op zit??
-
crossfire
heb nog eens wat gerammeld enzo aan de auto nu is speling niet de oorzaak van het bonekn dat is wat anders maar je hoort wel metaal geluid maar denk niet dat dat kwaat kan...