inbouw & installatie

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
mirabeau

inbouw & installatie

Bericht door mirabeau » 04 apr 2011, 20:42

Avond!

Over een week of 2 rij ik een e46 328. Deze heeft de originele cd/cassette speler met navigatie.

Wat ik wil:
onzichtbare carkit, dus geen parrot ofzo...
16:9 scherm met navigatie (originele bmw)
betere geluidssysteem, (speakers, sub, versterker) het hoef niet kei hard te kunnen, maar heldere geluid wordt wel geapprecieerd.

Zelf kan ik dit niet inbouwen. Heb geen ervaring, geen tijd en zou niet weten hoe en wat laat staan waar.
Zijn er mensen die bekend zijn met garages die dit voor je kunnen monteren? En hiermee bedoel ik wel goed, dus niet voor 150 euro snel snel induwen en klaar :P Ook heb ik geen verstand van de hardware, dus welke speakers etc. Zou het fijn vinden als iemand mij de weg wijst.

ps. En ja ik weet dat er genoeg reviews zijn en dat er genoeg over te vinden is op internet, maar dit is juist het probleem, te veel keus :(

alvast bedankt

black compact

Re: inbouw & installatie

Bericht door black compact » 04 apr 2011, 21:25

mirabeau schreef:Avond!

Over een week of 2 rij ik een e46 328. Deze heeft de originele cd/cassette speler met navigatie.

Wat ik wil:
onzichtbare carkit, dus geen parrot ofzo...
er zijntoch ook van die carkits die in de binnenspiegen ingebouwd zitten
is dat niks voor jou

mirabeau

Bericht door mirabeau » 04 apr 2011, 21:40

moet je daar een nieuwe spiegel voor kopen, of kan dat ook met originele spiegel ?
Ik wil alles zo origineel mogelijk houden.
Laatst gewijzigd door Gast op 05 apr 2011, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

mantisnl

Bericht door mantisnl » 05 apr 2011, 10:26

Ik denk dat je het beste voor de volgende opties kunt gaan:

-16:9 navigatiesysteem (PB forumlid B46 eens, die heeft vaker setjes in de aanbieding)
-Handsfree set: parrot of dension gateway five (parrot kun je gewoon gebruiken icm 16:9 en ook netjes wegwerken zodat je er niets van ziet) (Dension gateway five kun je ook nog eens gebruiken als MP3 interface waardoor je een USB stick kunt gebruiken om muziek van af te spelen, best handig!)
-Muziekinstallatie: keuze voor aftermaket (composetje, woofer, versterker) of orgineel Harman Kardon (schijnt vrij goed geluid te zijn maar de bass is niet zo geweldig)

Inbouwen moet je hier wel iemand voor kunnen vinden. Opzich kan ik het ook wel maar ik heb er helaas de tijd niet voor.

mirabeau

Bericht door mirabeau » 05 apr 2011, 13:54

Dankjewel, hiermee kom ik een heel eind!
Laatst gewijzigd door Gast op 05 apr 2011, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

mantisnl

Bericht door mantisnl » 05 apr 2011, 14:24

Ga er wel van uit dat je hier aardig wat geld voor kwijt bent, zeker zo'n 2000 euro in totaal.
Mocht je dit goedkoper willen dan kun je kiezen voor een Dynavin ipv de OEM navigatie. Al ziet de OEM navigatie er uiteraard wel een stuk netter uit :)

mirabeau

Bericht door mirabeau » 05 apr 2011, 22:08

Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Moderatoropmerking Darudevampire
de auto heeft al navigatie, alleen de display is een oude van 99. ik wil dus die 16:9 scherm, weet niet of dit wel mogelijk is.
Auto heeft een 6 cd wisselaar achter in de kofferbak.

mantisnl

Bericht door mantisnl » 06 apr 2011, 12:25

Heb je een 4:3 scherm met navigatiecomputer achterin? Dan kun je waarschijnlijk alleen de monitor omswitchen. Een 16:9 monitor kost rond de 400-500 euro :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”