M3 E46 MOTOR STORING LAMPJE

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
cibin_007

M3 E46 MOTOR STORING LAMPJE

Bericht door cibin_007 » 04 apr 2011, 10:29

Hallo,

Reed gisteren lekker met mijn M3 cabrio SMG 2001 en opeens brand de motorstoringslampje.

Heb hem laten uitlezen met een snapon apparaat... en gaf de volgende storing aan Foutcode (079 uitlaatgas temperatuur sensor).
178 kataysator 1) . Na het resetten gaat de motorstoringslamje uit. 1 Code kan ik niet resetten.... dat is de uitlaatgas temperatuur sensor. Ook kom er een brand/ stink lucht onder de auto vandaan (uitlaat denk ik)

Merk ook bij koudestart dat hij 1 a 2 min inhoud stottert...en daarna geen probleem
Na 50 a 60 Km rijden brand het lampje weer.

Wat kan ik het beste doen ... de ene zegt lamdasonde... de ander katalysator... en de ander zegt hij geeft valse waarde aan.

Ook werd er gezegt je kat is verstopt...vuile luchtfilter enz...

Mvg
Gino

Of toch maar gewoon bij de dealer een sensortje halen ??

willem-57

Re: M3 E46 MOTOR STORING LAMPJE

Bericht door willem-57 » 04 apr 2011, 11:19

Welkom op dit forum, misschien leuk dat je een showroomtopic aanmaakt met foto's.
Kun je je gelijk ook voorstellen.

Denk dat er een probleem is met je katalysator of lambda sensor. Mijn vrouw had dezelfde waarschuwing in een toyota.
Bij haar was het een lambda sensor die vervangen moest worden. daarna bleef de foutmelding weg.

Over het inhouden met een koude motor, denk dat dit heel normaal is bij een getunde motor.
Zelf heb ik dit ook een beetje, zou er geen zorgen om maken. Ook bij mij is het binnen 2 minuten weg. :duim:

cibin_007

Re: M3 E46 MOTOR STORING LAMPJE

Bericht door cibin_007 » 04 apr 2011, 11:55

Hallo,
Een topic met foto's ga ik nog zeker aanmaken.

Mijn lambda sonde en Co2 is wel getest op zo een apparaat in de garage en gaf een juiste meting aan.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”