Thermostaat onder expansievat 330I wat doet deze ??
-
minada
Thermostaat onder expansievat 330I wat doet deze ??
Beste Lezer,
Ik verloor best wel wat koelvloeistof, na een zaterdag even naar de schuur om alles eens even te checken bleek er inderdaad een haarscheurtje in het reservoir te zitten.
Nieuwe besteld en een weekje later (na elke dag bijvullen) de nieuwe erop gezet, het is best wel wat werk bij een 330i automaat, maar met behulp van deze site en you tupe kom je een heel eind.
Nu is het zo dat de thermostaat een beetje scheef stond maar niet gebroken was, moet ik deze nu dan ook nog gaan vervangen of niet.
Wat doet deze thermostaat ??
Met groet,
Minada
Ik verloor best wel wat koelvloeistof, na een zaterdag even naar de schuur om alles eens even te checken bleek er inderdaad een haarscheurtje in het reservoir te zitten.
Nieuwe besteld en een weekje later (na elke dag bijvullen) de nieuwe erop gezet, het is best wel wat werk bij een 330i automaat, maar met behulp van deze site en you tupe kom je een heel eind.
Nu is het zo dat de thermostaat een beetje scheef stond maar niet gebroken was, moet ik deze nu dan ook nog gaan vervangen of niet.
Wat doet deze thermostaat ??
Met groet,
Minada
Re: Thermostaat onder expansievat 330I wat doet deze ??
Heb nog een thermostaat en waterpomp voor je liggen. Zijn uit voorzorg vervangen omdat alles toch al open lag. maar waren niet stuk.
-
minada
Maar ik heb dan een thermostaat onder het expansievat nodig, ik denk dat jij de moter thermostaat bij de waterpomp bedoeld, die ik bedoel is volgens mij voor de automaat ??
Laatst gewijzigd door Gast op 30 mar 2011, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
-
minada
Helemaal niemand die dit weet ???
Als ik het goed gezien heb in het ETK, heb je bij een aut transmissie een andere thermostaat erbij, je bedoelt niet de niveau schakelaar onder het reservoir toch? Maar een klein thermostaatje naast het reservoir? Een handbak heeft die niet dus ik denk dat het iets voor de automaat is.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
-
minada
Hij zit recht onder/ in het reservoir, wat doet deze.??
Koelt hij de automatenbak ??
En zo ja als hij kapot (gebroken) is dat hij toch nog koelt of juist als hij gebroken is niet meer koelt ?? net als een gewone thermostaat
Koelt hij de automatenbak ??
En zo ja als hij kapot (gebroken) is dat hij toch nog koelt of juist als hij gebroken is niet meer koelt ?? net als een gewone thermostaat
Volgens mij is dat de niveau sensor van je vloeistof koeling?
Kijk even in het ETK online en maak er desnoods een foto van en plaats die hier, dan weten we allemaal waar je het over hebt.
Kijk even in het ETK online en maak er desnoods een foto van en plaats die hier, dan weten we allemaal waar je het over hebt.
-
minada
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... c_gearbox/
Hier kijk nummer 4 is een thermostaat, deze zit nog wel in het huis, maar is geknikt (gebroken) maar nog wel aan elkaar met 2 verbinding punten ipv 4 !!
Hier kijk nummer 4 is een thermostaat, deze zit nog wel in het huis, maar is geknikt (gebroken) maar nog wel aan elkaar met 2 verbinding punten ipv 4 !!
Ik dacht al dat je die bedoelde, ik zou hem laten reparen of zelf repareren. Het zit er niet voor niets al weet ik niet wat deze precies doet. Maar het is wel voor de automaat zo te zien dus lijkt het me wel belangrij dat je daar geen schade aan toe brengt!