draagarm vervangen
draagarm vervangen
Hi hallo daar,
Ik heb een vraagje, Als je de draagarm links vervangt, moet je dan of is het wijs om dan ook links te vervangen???
En als ik naar rechts stuur voor een bocht dan hoor/voel ik mijn linker voor wiel klapperen... wat kan dat zijn?? De fusee kogel van de draagarm???
Hoop dat iemand mij kan helpen...
Gr Mike
Ik heb een vraagje, Als je de draagarm links vervangt, moet je dan of is het wijs om dan ook links te vervangen???
En als ik naar rechts stuur voor een bocht dan hoor/voel ik mijn linker voor wiel klapperen... wat kan dat zijn?? De fusee kogel van de draagarm???
Hoop dat iemand mij kan helpen...
Gr Mike
Re: draagarm vervangen
sjah.. wiel opkrikken en dan in alle richtingen rammelen en goed kijken waar de speling op zit. Op deze manier is het glazen bol kijken
Ik ga overigens mijn rechter draagarm ook vervangen terwijl op links speling zit. Lijkt me wel zo handig omdat ik OEM ga vervangen door meyle HD
Ik ga overigens mijn rechter draagarm ook vervangen terwijl op links speling zit. Lijkt me wel zo handig omdat ik OEM ga vervangen door meyle HD
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok
Thanks!!!
ga ik meteen doen....
Ik vind het leuk om aan auto's te sleutelen al heb ik er nog niet veel verstand van..
Gr Mike
ga ik meteen doen....
Ik vind het leuk om aan auto's te sleutelen al heb ik er nog niet veel verstand van..
Gr Mike
Als ik zo moet gokken dan zou ik zeggen dat je achterste rubbers het hebben begeven.
http://farm3.static.flickr.com/2452/374 ... 1972_o.jpg
^^ op die foto te zien als zilverkleurige rondjes net naast de assteunen
http://farm3.static.flickr.com/2452/374 ... 1972_o.jpg
^^ op die foto te zien als zilverkleurige rondjes net naast de assteunen
| Mijn hok
Helemaal top jongens... dank je wel.. ik heb de draagarmen besteld en die heb ik deze week hopelijk binnen, compleet met die hydrorubbers.
enige wat mij nog rest is een brug.... ik kan het zelf wel vervangen maar op de stoep is een beetje behelpen, al heb ik wel een goede garageauto krik, een paar oude velgen waar de auto op kan liggen, misschien dat ik het zo kan doen. zou het anders ook even niet weten. Nu heb ik gehoord dat er ook doe-het-zelf garages zijn alleen helaas niet in Breda, toch?
gr Mike
enige wat mij nog rest is een brug.... ik kan het zelf wel vervangen maar op de stoep is een beetje behelpen, al heb ik wel een goede garageauto krik, een paar oude velgen waar de auto op kan liggen, misschien dat ik het zo kan doen. zou het anders ook even niet weten. Nu heb ik gehoord dat er ook doe-het-zelf garages zijn alleen helaas niet in Breda, toch?
gr Mike
Ik ga het zaterdag gewoon op straat doen. Afgezien van het verwijderen van de bodemplaat moet je bij het meeste spul kunnen komen via je wielkuip.
Welke draagarmen heb je besteld en waar?
Welke draagarmen heb je besteld en waar?
| Mijn hok
Ok, heb ik daar nog speciaal gereedschap voor nodig??? of gewoon wat ring en steek sleutels? en ratels?
Zijn er nog tricks en tips waar ik op moet letten??? is toch wiel eraf dan de buitenste fusee kogel los, dan de binnenste en dan die van de hydrolager? en dan weer zelfde volgorde terug?
Draagarmen komen van DA Solutions kosten 160eurie voor 2 stuks
ltrzzz Mike
Zijn er nog tricks en tips waar ik op moet letten??? is toch wiel eraf dan de buitenste fusee kogel los, dan de binnenste en dan die van de hydrolager? en dan weer zelfde volgorde terug?
Draagarmen komen van DA Solutions kosten 160eurie voor 2 stuks
ltrzzz Mike
hmmmm das jammer dan... ik heb ze al besteld... maar hoelang zouden ze dan meegaan??? een paar jaar?? en bedoel je dat ik eerst een paar 100km mee moet rijden voordat ik de auto moet uitlijnen of meteen??
Ohja. wat ik ook wilde vragen is dat ik als een bocht naar rechts neem met zo'n 100 km p u, dat ik links wat hoor klapperen.. zo erg dat mijn stuur ook heen en weer gaat.. dat is dan toch de linker fuseekogel?? en ik hoor ook een zoemend geluid linksvoor.. euh.. wiellager???
ltrzz Mike
Ohja. wat ik ook wilde vragen is dat ik als een bocht naar rechts neem met zo'n 100 km p u, dat ik links wat hoor klapperen.. zo erg dat mijn stuur ook heen en weer gaat.. dat is dan toch de linker fuseekogel?? en ik hoor ook een zoemend geluid linksvoor.. euh.. wiellager???
ltrzz Mike
rijstijl.... gewoon hard waar het kan en veilig waar het moet, banden maat 225/45/17, 235dkm 1999.
Ik hoorde van de vorige eigenaar dat ze een stoep hadden geraakt van de winter.... en dus dat er daarom dat allemaal aan de hand is... heb ook wat last van speling bij het stuur... had ik maar een brug dan kon ik kijken wat en waar er allemaal speling in zit...

Ik hoorde van de vorige eigenaar dat ze een stoep hadden geraakt van de winter.... en dus dat er daarom dat allemaal aan de hand is... heb ook wat last van speling bij het stuur... had ik maar een brug dan kon ik kijken wat en waar er allemaal speling in zit...
Hi Judaz,
Dank je wel voor je uitleg allemaal.. ik heb nog geen steuntjes maar die ga ik zo kopen... die zijn niet zo duur toch? ik heb wel een goede garage krik. dus zal eerst de ene kant opkrikken en steun eronder zetten en daarna gewoon de andere kant waardoor ik onder de auto kan kijken.. waar er allemaal speling in zit. en dan zonodig vervangen ...
Ik hoorde ook dat je 3 verlengstukken nodig hebt om sommige moeren los te draaien via de bovenkant van de motor? en als je dat niet hebt is er ook een andere manier???
ltrzzzz
Dank je wel voor je uitleg allemaal.. ik heb nog geen steuntjes maar die ga ik zo kopen... die zijn niet zo duur toch? ik heb wel een goede garage krik. dus zal eerst de ene kant opkrikken en steun eronder zetten en daarna gewoon de andere kant waardoor ik onder de auto kan kijken.. waar er allemaal speling in zit. en dan zonodig vervangen ...
Ik hoorde ook dat je 3 verlengstukken nodig hebt om sommige moeren los te draaien via de bovenkant van de motor? en als je dat niet hebt is er ook een andere manier???
ltrzzzz
En ik hoorde dat je ook een soort van 'vork tang' nodig hebt... of kan ik dat ook met iets anders don als de fusee kogels niet eruit komen???
ltrzzz
ltrzzz
Zo'n vork kan handig zijn ja. voor een tientje haal je zo'n ding op bij je automaterialenzaak. Sommige mensen zweren dat je zo'n ding nooit mag gebruiken maar als het echt vast zit dan is dat afgezien van een fuseetrekker je enige optie. Het rammen van z'n ding kan je fuseekogel beschadigen maar dat ding mik je toch in de vuilnis dus wat boeit het.lampy70 schreef:En ik hoorde dat je ook een soort van 'vork tang' nodig hebt... of kan ik dat ook met iets anders don als de fusee kogels niet eruit komen???
ltrzzz
| Mijn hok
-
e46coope
Draagarmen van DA Solutions zijn prima en ook HD kwaliteit , de andere merken zijn zwaar overpriced