Hoe zit dit luchtfilter in elkaar?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
nico4790

Hoe zit dit luchtfilter in elkaar?

Bericht door nico4790 » 28 mar 2011, 14:00

Beste leden,

Ik had gelezen dat het mogelijk is om iets uit het luchtfilter te halen waardoor hij meer geluid maakt. Baffle of iets dergelijks was de naam. Is dit mogelijk bij een E36?
Tevens ben ik van plan om een K&N filter erop te zetten.

Maar nu komt het probleem, toen ik de motorkap opende en keek naar het luchtfilter snapte ik niet hoe dit in elkaar zit.
Ik zie de box waal waar de filter inzit maar hier zit nog van alles omheen en aan vast.
Daarom een paar foto's, misschien kunnen jullie mij vertellen wat alles is en hoe ik een andere filter kan monteren.

Het gaat om een:
E36 Compact 316i
Bouwjaar 2000
1.9l M43 motor
Heeft airco misschien heeft dat ermee te maken?

Hier de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NielsE36

Re: Hoe zit dit luchtfilter in elkaar?

Bericht door NielsE36 » 28 mar 2011, 14:31

Nou de box waar het filter in zit heb je al gevonden: er zitten clips omheen die kun je losklikken. Dan komt het deksel van de bak los en zie je daaronder het filter liggen. Dit filter kun je er vervolgens uit halen. Dan zie je op de bodem van de bak een rond pijpje (beetje vreemde omschrijving maar als je het open hebt zie je wat ik bedoel). Daarin zit de zogenaamde Baffle als het goed is.

Echter je kunt er zo heel moeilijk bij komen, dus ik denk dat je met een steeksleutel het hele luchtfilterhuis los moet halen om er goed bij te kunnen.

Succes ;)

nico4790

Re: Hoe zit dit luchtfilter in elkaar?

Bericht door nico4790 » 28 mar 2011, 14:33

Klopt die clipjes heb ik gevonden. maar ik krijg het deksel er niet af omdat links nog een stuk aan vast zit? dit kun je ook op de foto zien.

Tevens aan de bovenkant, onder de luchtmassameter loopt nog een slang waar gaat die naartoe?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”