Advies gevraagd
Advies gevraagd
Ik ga eerdaags nieuwe velgen halen voor onder mn 330xi. Het gaan 18" M3 CSL Replica's worden uit Duitsland.
Velgen zijn 8J voor en 9J achter.
Ik wil er Dunlop SP 9000 of de Sport Max onder gaan zetten.
Welke maat banden zouden jullie me adviseren?
Ik hou van een sportieve uitstraling maar ook van een comfortabel rijgedrag.
p.s. De bandenboer hier op de hoek adviseerde me 235/40 voor en 255/35 achter, maar dat lijkt me zo breed.
Ik hoor graag hoe jullie er over denken.
Alvast bedankt.
Velgen zijn 8J voor en 9J achter.
Ik wil er Dunlop SP 9000 of de Sport Max onder gaan zetten.
Welke maat banden zouden jullie me adviseren?
Ik hou van een sportieve uitstraling maar ook van een comfortabel rijgedrag.
p.s. De bandenboer hier op de hoek adviseerde me 235/40 voor en 255/35 achter, maar dat lijkt me zo breed.
Ik hoor graag hoe jullie er over denken.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door ramio op 25 mar 2008, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Advies gevraagd
225 kan nog op een 8J velg, en achter zou ik zeker 255 willen hebben op een 9J velg.
Als je smaller gaat krijg je dat de band niet breed genoeg is.(eurotuner stijl) Vindt ik persoonlijk niet zo mooi staan.
Als je smaller gaat krijg je dat de band niet breed genoeg is.(eurotuner stijl) Vindt ik persoonlijk niet zo mooi staan.
Maar heb je met zulke brede banden dan niet veel last van spoorvorming?
Valt mee, vooral als je voor 225 merk je niet veel van spoorvorming.
Wel ff goed laten uitlijnen natuurlijk.
Wel ff goed laten uitlijnen natuurlijk.
Merk op de Z3 met rondom 225 meer spoorvorming dan mijn 320d met 225 voor en 255 achter
E46 is op zich wel een heel goede auto 

- blue-beemer
225 voor en 255 achter zijn de standaard bandenmaten voor de e46 bij 18 inch, kijk maar eens in de deurstijl
Klopt, op 8,5J levert BMW zelf ook 255.
Ik heb rondom volgens mij 225 en ik heb redelijk last van spoorvorming.
Had eerst 225-40-18 voor en 255-35-18 achter en toen had ik heel erg last van spoorvorming en vooral op de snelweg. Nu heb ik 235-35-19 zowel voor als achter en het is werkelijk waar véééél minder en het rijdt echt stukken beter!! Ik zou niet meer anders willen... 

Wat bedoelen jullie met spoorvorming?
Ik ken spoorvorming alszijnde slecht wegdek waarin geulen zijn ontstaan waarin je wordt weg getrokken.
Maar ik vermoed dat jullie wat anders bedoelen.
Bij het zoeken naar de term "spoorvorming" kom ik ook termen tegen over het dweilen over de weg.
Daar heb ik nu op mn ( slecht ingesleten ) 205/50/17 ook last van.
Ik ga jullie danken.
Ik ken spoorvorming alszijnde slecht wegdek waarin geulen zijn ontstaan waarin je wordt weg getrokken.
Maar ik vermoed dat jullie wat anders bedoelen.
Bij het zoeken naar de term "spoorvorming" kom ik ook termen tegen over het dweilen over de weg.
Daar heb ik nu op mn ( slecht ingesleten ) 205/50/17 ook last van.
Ik ga jullie danken.
Ik bedoel met spoorvorming het reageren van je banden/wielen op sporen/geulen in de weg. Mijn auto schiet dan lichtjes(!) alle kanten in en volgt het spoor in de weg en ik moet mijn stuur daardoor steviger vasthouden. (dus het lijkt meer aan de voorkant te zitten) Vooral als je bij een stoplicht tot stilstand komt dan willen de voorwielen soms naar links of rechts gaan als er diepe geulen in de weg zijn.
Dan zal het bij mij dus weinig nut hebben om mijn achterbanden te vervangen? Toch?
Ik heb trouwens Dunlop Sportmaxx, verder niets op aan te merken.
Dan zal het bij mij dus weinig nut hebben om mijn achterbanden te vervangen? Toch?
Ik heb trouwens Dunlop Sportmaxx, verder niets op aan te merken.

-
Ook de status van je onderstel met name de rubbers hebben heel veel invloed op spoorvorming.
Ook deze moeten in goede staat zijn wat bij het meerendeel van de auto`s richting de 2 ton niet het geval is omdat dit simpelweg niet kapot is en dus ook niet vervangen is.
Ook deze moeten in goede staat zijn wat bij het meerendeel van de auto`s richting de 2 ton niet het geval is omdat dit simpelweg niet kapot is en dus ook niet vervangen is.
- blue-beemer
heb je het dan ook over dezelfde ET-waarde, want dit heeft ook invloed op de spoorvormingbm-appie schreef:Had eerst 225-40-18 voor en 255-35-18 achter en toen had ik heel erg last van spoorvorming en vooral op de snelweg. Nu heb ik 235-35-19 zowel voor als achter en het is werkelijk waar véééél minder en het rijdt echt stukken beter!! Ik zou niet meer anders willen...