CD wisselaar wil niet werken

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Mats1

CD wisselaar wil niet werken

Bericht door Mats1 » 20 mar 2011, 01:13

Hallo allemaal,

Even kort voorstellen; Mijn naam is Mats, en ik heb sinds gisteren een mooie 530D uit 2000, met M-Pakket.

Hiervoor heb ik een 523i gehad op Gas G3, en daarvoor een mooie E30 325i cabrio. Ik ben een echte BMW liefhebber.

Nu mijn vraag: ik heb een CD wisselaar in de kofferbak. Vandaag de CD's erin gestopt, maar de MID/ Radio blijft aangeven "no discs". De CD's zitten er goed in. Bij het inschuiven en afsluiten van het klepje maakt hij wel een kort zoemgeluid alsof hij de CD's wil pakken, maar hij pakt ze niet.

De CD's zitten er ook goed in.

Iemand een idee/tip hoe ik dit oplossen kan?

Met dank en groeten, :duimen:

Mats

BMW_Lover
Contacteer:

Re: CD wisselaar wil niet werken

Bericht door BMW_Lover » 20 mar 2011, 15:47

Zijn het originele CD's of zelf gebrand?
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Mats1

Bericht door Mats1 » 20 mar 2011, 16:03

beiden zitten erin. 5 originele en een zelfgebrande

nassje

Bericht door nassje » 21 mar 2011, 06:57

Kopie of origineel maakt niet uit, heb zelf ook een cd wisselaar en deze leest hij zonder problemen.
Meestal ligt het aan de magazijn waar de cd's inhoren.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 21 mar 2011, 08:34

Ik weet dat ze beide aan moeten kunnen, maar als de stand van de laser net verschoven is of vuil, dan zijn zelf gebrande CD's net wat gevoeliger. Heb je al eens het stroom van de wisselaar er helemaal af gehad (dus stekkers er uit) en weer opnieuw aangesloten?
Als je iemand kent met de zelfde wisselaar zou je eens even zijn 6 CD houder kunnen proberen, kijken of het dan wel werkt.
Kan anders niets anders bedenken dan het mechanisme intern stuk is of de laser kop vuil.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

nassje

Bericht door nassje » 21 mar 2011, 09:01

Zoals BMW_lover al zegt is verstandig om een andere magazijn te proberen.
Als je niemand kent om dit te kunnen testen zou ik best langs willen rijden..
(ligt er natuurlijk aan waar je vandaan komt)
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Mats1

Bericht door Mats1 » 21 mar 2011, 09:12

Dat is een goede tip, bedankt. Ik ken niet direct iemand die een CD-wisselaar heeft, ik woon in de regio Eindhoven.

Ik ga eens op zoek.

Ook ga ik hem dadelijk even van de stroom afhalen en terug zetten, wellicht helpt dat.

Bedankt voor de tips!

dabrock99

Bericht door dabrock99 » 26 mar 2011, 09:46

www.motrade.nl

Dit bedrijfje zit in Den Bosch en heeft verstand van zake volgens mij.

Romke

Bericht door Romke » 23 apr 2011, 13:52

Soortgelijk probleempje: mijn CD-wisselaar gaf van de week op scherm (zonder aanwijsbare reden, de dag ervoor deed -ie het nog prima) de melding "NO MAGAZINE". Terwijl het magazijn er natuurlijk wel in zat hè? :ja:
Dus vanmiddag aan het knutselen geslagen: wisselaar eruit gehaald, uit elkaar gehaald, zwart tandwiel onderaan aangedraaid (dat staat hier ergens op de site als tip), snel weer even aangesloten: jawel, wisselaar lijkt weer helemaal wakker! :gekdoen:
Voor de zekerheid alle CD's eerst maar weer even uit het magazijn gehaald (stel je voor dat -ie straks opeens niet meer wakker wordt) en het spulletje weer netjes in elkaar gezet. Terug geplaatst, aangesloten, auto weer op contact gezet, en toen...
was opeens de hele optie CD "verschwunden": ik kan nu enkel kiezen uit radio en cassettebandje. Argh! :bang:
Inmiddels is het gewoon te mooi weer om verder te knutselen: ik ga eerst in de tuin aan de slag :whistle: en daarna ga ik opnieuw aan het knutselen... -_-
Iemand voor straks / morgen / maandag nog slimme tips? Alvast bedankt! Maar voor nu: :zwaai:

Romke

Bericht door Romke » 25 apr 2011, 11:08

Update! Wat knutselwerk uitgevoerd: wisselaar weer uit elkaar gehaald, zwarte tandwiel weer aangedraaid, spulletje weer in elkaar gezet. Toen zag ik opeens dat de zekering in de wisselaar overleden was. Geen wonder dat de Vijf geen contact kreeg met de wisselaar. Dus even langs de pomp, nieuwe zekering gekocht en erin en ja hoor: er zit weer leven in de wisselaar! Tevreden zoemen en knorren! Maar...

... niet te vroeg juichen, want nu geeft de Vijf op scherm de melding "NO DISCS". Terwijl er natuurlijk wel heuse discs in de wisselaar zitten. :ja: Mijn soortgelijke probleempje is nu dus geworden tot exact hetzelfde probleempje als dat van Mats1. Gedeelde smart is halve smart, zullen we maar zeggen... -_-

@Mats1: heb jij het inmiddels al weer werkend?

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 25 apr 2011, 19:37

Is een bekend probleem van de wisselaar. Hoe warmer het wordt, des te meer meldingen van geen disc aanwezig. Kan natuurlijk een printplaatje zijn met een breukje die door de warmte net geen contact meer maakt in de wisselaar. Die van mij leest ook niets meer. Mijn advies is om de wisselaar door een MP3 interface te vervangen. Via google is er voldoende info te vinden om een goede keuze te maken. Ik heb nu zelf een BMW CD Business met MP3 (OEM) geplaatst. Geen wisselaar meer nodig dus.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

speedy25

Bericht door speedy25 » 25 apr 2011, 21:53

heb in mijn 5 hetzelfde probleem met de wisselaar nieuw magazijn gekocht en dat gaat het even goed en zo ineens doet ie het niet meer :bang: als ik dan op eject druk komt het magazijn er ook niet uit :bang: nog even en ik zet de hamer erin :gek:

nassje

Bericht door nassje » 26 apr 2011, 08:36

Dan kon je denk eerder een nieuwe wisselaar halen.
Bij HL doen ze volgens mij aan inruil van de oude wisselaar en ze geven je garantie op de nieuwe.

Romke

Bericht door Romke » 26 apr 2011, 21:02

Bij Motrade geven ze ook standaard een bedrag terug voor je oude wisselaar (defect of goed). Omdat mijn auto is voorzien van DSP, ben ik 99 euro méér kwijt voor de MP3 interface. Maar die staat desondanks inmiddels hoog op mijn verlanglijstje, gezien de vele wisselaarproblemen... Ik houd jullie op de hoogte!

Romke

Bericht door Romke » 08 aug 2011, 11:56

Belofte maakt schuld: ik houd jullie dus even op de hoogte.

Afgelopen weekend heb ik bij Frank Rentier de CP600BMW geïnstalleerd in de auto (en dus niet gekozen voor de GROM). Past prima op de plek waar de (overleden) wisselaar zat. Was binnen een mum van tijd aangesloten en werkt prima als vervanger van de wisselaar. Geluid via DSP. Geen tags op het 4:3-scherm van de navi/boordcomputer, maar wel trackinfo in het scherm onder de tellers. Precies wat ik wilde!

Vanaf afgelopen zaterdag heb ik dus weer "eigen muziek" in de auto :whistle: Mooi op tijd vóór de vakantie, ik kan niet wachten op een paar duizend kilometer :driving:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”