Even voorstellen (BMW 320I)

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
jasperaap
Contacteer:

Even voorstellen (BMW 320I)

Bericht door jasperaap » 19 mar 2011, 20:49

Stel me graag even voor, al gebruik gemaakt van kennis hier op forum maar van huis uit geleerd dat je eerst jezelf voor moet stellen. Excuses.

Totaal geen verstand van auto's maar alle BMW liefhebbers bedankt dat jullie me over hebben gehaald om in plaats van een ander duits merk met een rondje en een Z over te stappen naar een echte auto!

Mijn naam is Jasper van Horssen, 21 jaar, ondernemer, blogger en student. Niet mijn eerste auto maar wel mijn eerste fantsoenlijke auto. Lange tijd vond ik het wel prima om met openbaar vervoer te gaan in verband met het lusten van een alcoholische versnapering na een vergadering maar ging de auto toch wel erg missen. Kwam toevallig deze auto tegen en was op slag verliefd. Geen verstand van auto's maar vond het een dikke bak, rijdt echt geweldig. Cruisecontrol alleen al kan ik erg van genieten.. :ja:.

Leer graag meer van iets wat ik heb en zoals ik nu al heb gezien kan ik heel veel leren van jullie.

Wat ik eventueel nog aan wil passen:
Uiteraard eerst alles goed uitzoeken wat slim is. Laat me vooral inspireren en onderwijzen door fanatieke BMW rijders/liefhebbers.
  • Sticker van achterruit halen ;-) Klaar :)
  • Kijken naar andere koplampen en of ik dit mooi vindt :P.
  • Garage zoeken in de buurt van Ede waar ik me goed bij voel en een goede reputatie heeft. Lekker snel eerste beurt doen om alles goed na te laten kijken, je weet nooit 100% zeker hoe of wat. Liefhebbers die dit graag doen sta ik heel erg voor open, die kijken echt naar de auto en niet naar het bedrag. Aan het uitzoeken of ik beurtjes beter bij hobbyist kan laten doen of gewoon garage.
  • Leer keer goed schoonmaken en behandelen. Rest van auto ook een keer grondig schoonmaken. Frisse start.
  • Centrale deurvergrendeling kan volgens mij iets beter. Even aankijken anders nieuwe relais erin laten zetten.
  • Iets om handsfree te kunnen bellen en goede carkit vinden i.c.m. HTC Desire. Denk aan dock met ingebouwde lader voor Google navigatie + Parrot. [Update] Waarschijnlijk wordt dit een combi met de radio.
  • Andere radio, wil graag een radio met USB ingang. Zit te denken aan Alpine. [Update] Ga kijken wat mogelijkheden zijn om radio/bluetooth/carkit te koppelen zijn.
  • Geluid goed uitzoeken, zit nu Harman Kardonn in, en eventueel andere versterker en mis wat laag dus misschien kleine subwoofer.
  • Aan het kijken wat het beste is voor een iets sportievere uitstraling en geluid. Bijvoorbeeld iets mooiere uitlaat en een andere filter. Misschien ook antenne vervangen door zo'n vinnetje.
Een aantal foto's van de auto

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jasperaap op 22 mar 2011, 08:17, 4 keer totaal gewijzigd.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Even voorstellen (BMW 320I)

Bericht door bjornc » 19 mar 2011, 21:49

Welkom hier!

Nog een modje voor aan je lijst:
Sticker van je achterruit halen

black compact

Bericht door black compact » 19 mar 2011, 22:31

welkom hier
en veel veilige :driving:

jasperaap
Contacteer:

Bericht door jasperaap » 20 mar 2011, 15:09

Dank dank. Ja sticker moet er zeker af. Wat betreft de koplampen even kijken, vond het perfect. Versterkte mijn onderhandelingspositie en kon lekker diep gaan met de prijs omdat hij niet "origineel" is. Zal eens rondkijken.

Weet dat ik nu vloek, maar vindt ze persoonlijk best mooi. Iemand tips voor betere koplampen? Of toevallig iemand setje liggen?

jasperaap
Contacteer:

Bericht door jasperaap » 20 mar 2011, 19:42

Ik ben er op 10 april, als er iemand is die me wat meer over de auto kan vertellen hoor ik het graag haha. Geen idee wat ik precies van deze auto hoor/mag/moet weten.

j0eyv

Bericht door j0eyv » 20 mar 2011, 19:44

We zien je daar wel! Wellicht kunnen we je auto eens bekijken en mogelijke leuke aanpassingen voor je bedenken ;) De koplampen zijn niet bepaald standaard maar ik kan niet zeggen dat ik ze lelijk vind.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

jasperaap
Contacteer:

Bericht door jasperaap » 20 mar 2011, 20:36

Top! Ga sowieso heel veel kijken en praten :-). Die koplampen praten we dan ook wel over ;-)
Laatst gewijzigd door jasperaap op 20 mar 2011, 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.

jasperaap
Contacteer:

Bericht door jasperaap » 20 mar 2011, 22:25

Dank. Wat betreft koplampen spreek ik mensen op de meeting wel even ;-). Heeft in ieder geval geen prioriteit, vind het prima voorlopig. Maar mocht ik voor een mooi bedrag iets moois zien sta ik open voor een aanbod.

Robbel

Bericht door Robbel » 21 mar 2011, 01:02

Welkom! goed dat je gelijk naar de meeting komt, wordt een hele mooie :duimen:

Nette E46 heb je daar, maar t spijt me, ik moet ook over de koplampen beginnen :+
vind ze persoonlijk echt gewoon lelijk.. ik zou lekker originele units erin zetten :duim:

geef toe, dit is toch echt mooier en netter?:
is icm smoke-knipperlichten
Afbeelding
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

jasperaap
Contacteer:

Bericht door jasperaap » 21 mar 2011, 09:39

Haha, als iemand nou een mooi setje meeneemt naar de meeting vind ik het prima om die erin te hangen.

Overigens, deze lampen zag ik op marktplaats staan, http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... yes-z.html, leveren ze nog rond de 200 euro op volgens jullie? Of wat voor bedrag moet ik aan denken. Volgens mij zelfde als dat er nu in zitten.

Robbel

Bericht door Robbel » 21 mar 2011, 12:07

als je geduld en geluk hebt misschien wel.. geloof namelijk niet dat die dingen als warme broodjes eruit vliegen zeg maar :P
Afbeelding

Beens1

Bericht door Beens1 » 21 mar 2011, 17:31

Welkom hier! :zwaai:
Mooie wagen! Paar puntjes aanpassen en hij is helemaal top! ;)

jasperaap
Contacteer:

Bericht door jasperaap » 21 mar 2011, 22:39

Beens1 schreef:Welkom hier! :zwaai:
Mooie wagen! Paar puntjes aanpassen en hij is helemaal top! ;)
Als eerste dank, en als tweede. Hoor graag, opbouwende, kritiek. Daar kan ik van leren ;-). Elke dag hoor ik van meer mensen dat deze auto kwalitatief erg goed is en motorisch perfect loopt dus durf stiekem te kijken naar kwalitatieve investeringen.

Beens1

Bericht door Beens1 » 21 mar 2011, 22:49

Tja, wat ik zo direct kan zien en opnoemen is reeds als benoemd: de koplampen + knippers weer oem (bijvoorbeeld wat Robbel laat zien) en die sticker...
Verder zoveel mogelijk oem, eventueel een subtiele sportuitlaat en andere velgjes.

Robbel

Bericht door Robbel » 21 mar 2011, 23:30

ik zou sowieso beginnen met marktplaats in de gaten houden voor een setje koplampen..
dit is niet OEM maar lijkt er wel veel op en je hebt gelijk angel eyes
http://link.marktplaats.nl/429873924
of gewoon OEM, heb je weer gelijk echte xenon, maar daar betaal je voor
http://link.marktplaats.nl/429462323
maar met zoiets ben je ook al een heel eind ;) ben je er voor 100 piek ofzo vaak al
http://link.marktplaats.nl/426789569
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”