Even voorstellen: hberkhoff

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
h3b

Even voorstellen: hberkhoff

Bericht door h3b » 17 mar 2011, 08:11

Beste forumleden,

sinds gisteren aangemeld op dit forum en ik moet helaas bekennen dat ik dat gedaan heb toen ik pas problemen begon te krijgen met mijn beamer, de koplampen flikkeren. Mijn naam is Herman en kom uit het zuiden oosten van het land, Brabant en zit in de IT en ben 40 jaar jong. De naaste familie zweert bij Mercedes maar dat is niet onze auto dus op het verlanglijste stond al een lange tijd een beamer. Sinds 1995 altijd over een leaseauto beschikt maar nooit kunnen leasen wat je graag zou willen rijden. Diverse merken in het leasetijdperk zijn gepasseerd zoals Opel, Ford, Renault, Volkswagen en Skoda.. De lease auto is er nog steeds maar aangezien we eindelijk een fatsoenlijke auto wilden rijden hebben we eind 2005 de knoop doorgehakt om niet meer prive te rijden met de leaseauto. Dan wordt het 2006 en zijn we in het bezit gekomen van een 2001 320D 136PK Sport Touring met witte lichten rondom, destijds gekocht met 160.000km op de teller maar ondertussen is de teller de 265.000km gepasseerd zonder eigenlijk noemswaardige grote problemen (in ieder geval nog geen hogedruk dieselpomp en/of turbo, afkloppen maar...) . Afgezien van het issue dus met de komplampen is het een hele fijne auto. Hebben we dan geen issues gehad, ja natuurlijk wel, de volgende:

Het issue met de versnellingsbak "Gear lever sticks in 5th/reverse gear shift gate". Dit laten oplossen bij de dealer omdat dit niet prettig was en je telkens naar de 4e versnelling moest zoeken.
De achterruit laten vervangen omdat bijna alle verwamingslijntjes waarom doorgesleten/verbrand op de rubberen afdichting en deze dus zo goed als niet meer werkte maar wel stoorde op de radio zodra je de achterruitverwaming aanzette.
Normale slijtage van de koppeling, deze vervangen rond de 180.000km.
Flexibele stuk uitlaat vervangen omdat er een gat inzat.
Daarnaast nog het reguliere onderhoud en (winter)banden.

Ik zag ook nog veel problemen met scheuren in het subframe maar dit komt gelukkig in onze 2001 versie niet voor. Zelf ook maar gechecked door onder de auto te kijken.

De opvolger is al wel in zicht maar zal denk ik nog wel 2 tot 4 jaar op zich laten wachten. We willen gaan voor een X3, liefst het 2011 model maar dat zal een kostbaar ding worden dus ik schat dat we uiteindelijk gaan voor een 2008/2009 model gaan. Of het weer een diesel wordt is nog te bezien ,eerst maar eens kijken wat de regering gaat doen met wegenbelasting en de pomprijzen.

Naast de beamer al sinds dat ik 18 ben in het bezit van een motorrijbewijs en de volgende motoren zijn hier ook nog gepasseerd:
Suzuki GSX400E uit 1984, Yamaha XJ900 uit 1986, Yamaha XJ600 uit1992, Yamaha FJ1200 uit 1990 en sinds vorig jaar een Suzuki GSF1200 Bandit uit 2006 gekocht.

Ik heb alle kilometers niet bijgehouden met alle vervoermiddelen die ik heb (gehad) maar gezien het feit dat ik vanaf mijn 18e al het rijbewijs heb (motor+auto) durf ik wel een ruwe schatting te maken van zo rond de 800.000km. Dat is toch alweer 20x rond de aarde.

Dat was het geloof ik zo wel voor nu. Foto's zullen nog wel een keer komen maar dan moet ik hem wel eerst nog even door de wasstraat halen om hem weer toonbaar te krijgen.

Goed .... voor degene die nog een oplossing denkt te hebben voor mijn verlichtingsprobleem verzoek ik eens een kijkje te nemen op de volgende link http://www.bmwportal.nl/post283428.html#p283428 ... Wie durft
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

Beens1

Re: Even voorstellen: hberkhoff

Bericht door Beens1 » 17 mar 2011, 11:46

Welkom Herman! :zwaai:
Dat was een heel verhaal, beste geschiedenis.
Mooi dat je voor BMW hebt gekozen en eenmaal BMW is het ook vrijwel nooit meer iets anders (uitzonderingen daargelaten...)

Maareuh... wasstraat? :hug:
Ik hoop dat je probleem tav de verlichting snel opgelost wordt! :)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”