Verlagings set
Verlagings set
Nou ben ik erachter gekomen dat me schokdemper LV lek is en achter zijn ze ook niet optimaal meer. Het vervangen van deze met "originele" is duurder dan er een verlagings set eronder te gooien.
Is dit makkelijk zelf te doen? Achter is een stuk makkelijker dan voor dat weet ik wel, maar ik heb zelf geen klemmen voor de veren.
Als dit lastig zelf te doen is, is er dan toevallig iemand in de buurt van Amsterdam die mij hierbij kan en wil helpen?
Is dit makkelijk zelf te doen? Achter is een stuk makkelijker dan voor dat weet ik wel, maar ik heb zelf geen klemmen voor de veren.
Als dit lastig zelf te doen is, is er dan toevallig iemand in de buurt van Amsterdam die mij hierbij kan en wil helpen?
Re: Verlagings set
Een verenspanner zelf kost niet zoveel, misschien handig om te hebben.
Anders gewoon een dorpsgarage inlopen om te vragen of ze het even voor je willen doen.
Zijn iig genoeg DIY's over.
Anders gewoon een dorpsgarage inlopen om te vragen of ze het even voor je willen doen.
Zijn iig genoeg DIY's over.
De draagarmen zullen ook gelijk vervangen (moeten) worden en ik denk dat dat even een stapje te moeilijk word voor mij om zelf te doen.
Dorpsgarages hebben wij hier niet echt. Bijna alleen maar de grote jongens.... Inmiddels wel iemand gevonden in mijn omgeving via MP die alles doet. Twijfel alleen een beetje aan de prijs of ik het toch zelf wil proberen.
Dorpsgarages hebben wij hier niet echt. Bijna alleen maar de grote jongens.... Inmiddels wel iemand gevonden in mijn omgeving via MP die alles doet. Twijfel alleen een beetje aan de prijs of ik het toch zelf wil proberen.
Laat het niet van de draagarmen afhangen. Die hangen vooral met schroeven en bouten aan de auto. Ik als autotechniekkneus heb die van mij, samen met een vriend van me, een paar maanden terug ook zelf vervangen. Meyle HD eronder. Twee uurtjes werk.
ben je tog verd*md lang bezig geweest als automonteur 

bmw e36 318is coupe, voorheen: 316i sedan, 318i sedan, 320 aut vanos coupe.
Ik heb nu een schroefset en draagarmen met fusees besteld en verwacht deze nog voor het weekend. Ik heb toch besloten het zelf te proberen aangezien ik er meerdere malen wel bij ben geweest toen iemand het deed, maar nooit zelf geprobeerd. Eens moet de eerste keer zijn!
Nu is 1 ding mij nog onduidelijk... Aangezien er een nieuwe schokbreker onderkomt waar de veer al op gemonteerd zit, heb ik dan nog wel veerspanners nodig ? De huidige schokbreker en veer heb ik natuurlijk niet meer nodig. Nu weet ik wel dat je de lager(?) aan de bovenkant van de poot nodig hebt, maar die klemt toch niet de veer vast ?
Wie kan dit ophelderen voor mij zodat ik weet of ik nog ergens veerspanners vandaan moet gaan halen of niet...
Alvast bedankt!
Nu is 1 ding mij nog onduidelijk... Aangezien er een nieuwe schokbreker onderkomt waar de veer al op gemonteerd zit, heb ik dan nog wel veerspanners nodig ? De huidige schokbreker en veer heb ik natuurlijk niet meer nodig. Nu weet ik wel dat je de lager(?) aan de bovenkant van de poot nodig hebt, maar die klemt toch niet de veer vast ?
Wie kan dit ophelderen voor mij zodat ik weet of ik nog ergens veerspanners vandaan moet gaan halen of niet...
Alvast bedankt!
kan ook perfect zonder heb ik ook gedaan bij allebei de kanten voor.
moet je alleen heel voorzichtig doen omdat de veren kunnen wegschieten.
moet je alleen heel voorzichtig doen omdat de veren kunnen wegschieten.
bmw e36 318is coupe, voorheen: 316i sedan, 318i sedan, 320 aut vanos coupe.