angel eyes? Advies gevraagd!
angel eyes? Advies gevraagd!
Hallo,
Ben van plan om mij een setje DEPO angel eyes aan te schaffen bij HL!
Mijn vraag is dus; "wat is het verschil tussen LED en CCFL"? Behalve prijsverschil?
Wat raden jullie mij aan om te kopen? Iemand ervaring over kwaliteit pasvorm?
Mvg Peter
Ben van plan om mij een setje DEPO angel eyes aan te schaffen bij HL!
Mijn vraag is dus; "wat is het verschil tussen LED en CCFL"? Behalve prijsverschil?
Wat raden jullie mij aan om te kopen? Iemand ervaring over kwaliteit pasvorm?
Mvg Peter
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: angel eyes? Advies gevraagd!
CCFL zijn een soort van tl-lampen.
Voordeel is dat ze een gelijkmatiger licht geven.
Nadeel is dat ze een hoogspanning ballast nodig hebben om te werken.
Bij een LED variant hebben ze een ring van leds gemaakt, als een soort ketting.
Van een afstandje kan je niet zien dat het leds zijn, maar als je dichterbij staat kan je de losse lampjes zien.
Voordeel is dat ze een gelijkmatiger licht geven.
Nadeel is dat ze een hoogspanning ballast nodig hebben om te werken.
Bij een LED variant hebben ze een ring van leds gemaakt, als een soort ketting.
Van een afstandje kan je niet zien dat het leds zijn, maar als je dichterbij staat kan je de losse lampjes zien.
Welke heb jij staan, als je er hebt staan?
Is er een groot verschil tussen de originele lichten en de angel eyes qua effectief licht geven.
Mijn e36 cabrio is van 1999 dus lichten zijn nog goed, maar ooooh die ringen vind ik geweldig!
Voor welke zouden jullie gaan?????
Is er een groot verschil tussen de originele lichten en de angel eyes qua effectief licht geven.
Mijn e36 cabrio is van 1999 dus lichten zijn nog goed, maar ooooh die ringen vind ik geweldig!
Voor welke zouden jullie gaan?????
als je die koplete lampensets neemt houd er rekening mee dat de smd led versie dus met 4 (verwisselbare) lampjes is en je dat wel iets ziet. De ccfl ringen hebben dat probleem niet en vind ik persoonlijk mooier. Ze hebben ook losse ringen voor in originele koplampen te bouwen ..zowel ccfl als smd led ...in de led versie zijn het dan heel veel ledjes en heb je het effect van de depo staandaard lampen niet ..maar lijken ze veel meer op de ccfl ringen alleen feller.
hoop dat je er wat aan hebt.
Hier mijne met originele lampen en ccfl ringen :

en hier die van een maatje met originele lampen en smd led ringen :

hoop dat je er wat aan hebt.
Hier mijne met originele lampen en ccfl ringen :

en hier die van een maatje met originele lampen en smd led ringen :

En hier een foto van mijn compact met CCFL angel eyes, vind persoonlijk deze mooier dan de LED's. En overdag kun je deze ook gewoon goed zien. Ik heb de losse ringen gekocht en in mn koplampen gelijmd.
Er wordt gezegd dat ze [quote="bjornc"]Nadeel is dat ze een hoogspanning ballast nodig hebben om te werken

@ bjornc: de ccfl ringen hebben idd om aan te gaan een wat hogere spanning nodig (net als een tl-buis). Ik heb er echter nog nooit last van gehad dat er een ring niet aan wilt.
Er wordt gezegd dat ze [quote="bjornc"]Nadeel is dat ze een hoogspanning ballast nodig hebben om te werken

@ bjornc: de ccfl ringen hebben idd om aan te gaan een wat hogere spanning nodig (net als een tl-buis). Ik heb er echter nog nooit last van gehad dat er een ring niet aan wilt.
Iedereen bedankt voor de nuttige info!
Ik denk toch dat ik de CCFL ga kopen, dus volledig nieuwe koplampen(bij HL dacht 200euro).
Ps: Ooit problemen gehad met de elektrische hoogteregeling?
mvg Peter
Ik denk toch dat ik de CCFL ga kopen, dus volledig nieuwe koplampen(bij HL dacht 200euro).
Ps: Ooit problemen gehad met de elektrische hoogteregeling?
mvg Peter
Ik niet iig. Nog ff terugkomend op de smd leds...doet mij een beetje denken aan die goedkopen angel eyes met de knippers er aan vast ...met dus 1 zo'n ledje tussen de lampen die gewoon verblindend zijn. Blijft een keus heh 

Dit zijn de led angel eyes

Ik vind ze zelf niet tegenvallen..

Ik vind ze zelf niet tegenvallen..
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
bij mijn 320 automaat zaten er ook van die goedkope chinese angeleyes, met ingebouwde knippers in.
maar als ik dit zo bekijk zou ik serieus voor de CCFL ringen gaan die zien er echt mooi mooi uit.
maar als ik dit zo bekijk zou ik serieus voor de CCFL ringen gaan die zien er echt mooi mooi uit.
bmw e36 318is coupe, voorheen: 316i sedan, 318i sedan, 320 aut vanos coupe.