Hoe vaak gebruiken jullie je M3 gemiddeld per week?

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
Martijn M3

Re: Hoe vaak gebruiken jullie je M3 gemiddeld per week?

Bericht door Martijn M3 » 15 mar 2011, 19:48

Ik heb mijn M3 ook puur en alleen voor de hobby.
De M3 staat in de winter in de stalling en is dan geschorst.
De rest van het jaar rij ik er heel af en toe 's avonds mee en verder regelmatig in het weekend.
Dagelijks vervoer helemaal nooit. Afgelopen jaar 3.500km gereden.

Het heeft zo zijn voor en nadelen om zo'n auto te hebben als hobby auto in plaats van dagelijks

Nadelen :
- Je hebt een extra auto nodig voor je dagelijks vervoer (dus extra kosten)
- Je kunt dan dus niet dagelijks in de "mooiste" auto rijden

Voordelen :
- Je kunt er heel zuinig op zijn door er niet met slecht weer mee te rijden en er niet op minder veilige plaatsen mee te komen.
- In de winter mooi schorsen zodat je er niet naar om hoeft te kijken
- Het vermogen went nooit omdat je er maar af en toe mee rijdt
- Ieder jaar na de winter ben je zo bij als een klein kind omdat je weer kunt rijden (net of je ieder jaar een nieuwe auto hebt)
- Kilometerstand blijft laag
- Weinig onderhoud en slijtage hierdoor

Ik heb al 7 jaar een BMW voor de hobby erbij en heb er echt heel veel schik mee altijd.
-E21 323i Niet geschikt als dagelijkse auto omdat ie dan onder je kont wegroest (verkocht)
-E30 327i Racer Helemaal niet geschikt voor dagelijks, te stug, te laag, kooi, stoelen enz (verkocht)
-M3 E46 tegenwoordig. Voor mij niet geschikt voor dagelijks omdat ik een kind en een grote hond heb

j0eyv

Bericht door j0eyv » 15 mar 2011, 21:09

@ Martijn - Je hebt toch ook nog een E36 M3 gehad in Avus Blauw? Ik dacht een 3.0?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 15 mar 2011, 22:37

Volgens mij ben je in de war met deze Martijn ;)
www. M3 register .nl

born to run.

Bericht door born to run. » 16 mar 2011, 04:30

Ik werk gemiddeld 9 maanden per jaar in het buitenland, dus rijd dan in niet de beste/luxe auto`s die vooral in azie gemaakt worden dus je snapt als ik thuis ben het eerste wat ik doe is de auto uit de garage en rijden (Geloof mij staat gelijk aan een orgasme) en dan maakt het mijn niet uit of het regend waait of andere zaken gereden word er mee dus ook naar de supermarkt of naar Scheveningen op de boulevard een kop koffie halen of even naar zomaar nergens heen en dan natuurlijk door de wasstraat want glimmen moet hij.
BMW ///M3 CSL the Perfect Driving.

320driver

Bericht door 320driver » 16 mar 2011, 10:19

wasstraat? :X

BMW freak

Bericht door BMW freak » 16 mar 2011, 11:28

Ik rij er dagelijks mee overal naartoekorte stukken lange stukken maak niet uit hij is toch gemaakt om te rijden....
Afbeelding

e 46 M3 van 2001
e 92 335i performance
e 30 325i van 1988 Deep purple Verkocht

Linkje naar mijn M3 viewtopic.php?f=29&t=10744

Phoenix89
Contacteer:

Bericht door Phoenix89 » 16 mar 2011, 12:20

Ik wilde ff zeker weten over hoe vaak jullie de :///m: gebruikten. Ik gebruik em zelf nu 2/3 keer per week, lange afstanden en heb eerlijk gezegd ook niet de tijd voor om er vaak in te rijden. Ik ben ook van plan om de auto in de winter te stallen, maar vond mezelf erg gierig en vandaar dat ik nieuwsgierig was naar jullie reacties! :D :D
And I'm Gonna Shine Until My Heart Stop

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 16 mar 2011, 12:34

born to run. schreef:blablabla.... en dan natuurlijk door de wasstraat want glimmen moet hij.
Pardon?? :nee: :nee:
Ieder voor zich natuurlijk, maar een M3 en dan nog wel een CSL heeft imo niks te zoeken in een wasstraat.
Lekker met het handje wassen, polishen, kleien, waxen etc etc... Is voor mij iig ook ontspannend met de auto bezig zijn :ja: :duim:

born to run.

Bericht door born to run. » 16 mar 2011, 14:53

Heren als je ongeveer 14 uur per dag werkt 7 dagen per week drie maanden achter elkaar in soms + 50 graden en de andere drie maanden bij -30 dan laat je het wel uit je hoofd de auto te wassen en ga ik door de wasstraat inclusief hot wax en word hij binnen en buiten schoongemaakt onder het genot van een bakkie koffie!! maar ieder zijn ding en heb zelf in drie jaar geen verschil kunnen ondekken aan de lak.

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 16 mar 2011, 18:27

Zoals ik ook zei, ieder zijn ding. Ik val je er ook niet op aan, alleen zou ik het zelf anders doen. ;)

bkw38

Bericht door bkw38 » 16 mar 2011, 19:52

born to run. schreef:Heren als je ongeveer 14 uur per dag werkt 7 dagen per week drie maanden achter elkaar in soms + 50 graden en de andere drie maanden bij -30 dan laat je het wel uit je hoofd de auto te wassen en ga ik door de wasstraat inclusief hot wax en word hij binnen en buiten schoongemaakt onder het genot van een bakkie koffie!! maar ieder zijn ding en heb zelf in drie jaar geen verschil kunnen ondekken aan de lak.
Harde werkers begrijpen elkaar :) al heb ik geen CSL :/
Zo denk ik er ook over.. Ik werk voormezelf en ben 21 jaar oud. per week kan het wel oplopen tot 55/65 uur..

En om dan nog moeilijk te doen over de weer/tijd of wat dan ook..

No thank you :P
E60 530D

j0eyv

Bericht door j0eyv » 16 mar 2011, 20:26

Ach.. een E60 op je 21e is ook niet mis ;)
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 17 mar 2011, 15:14

Mijn :///m: wordt ook gewoon dagelijks gebruikt. Weer of geen weer, sneeuw of zon...
Maar ik rij ook maar zo'n 7000km per jaar. Er staat nu netaan 60.000km op de klok.
Het is voor mij ook een hobby, maar rijden moet ie. En voor dagelijks gebruik leent een M3 zich ook erg goed.

Mijn auto's hebben nog nooit een wasstraat van binnen gezien, de M3 zeker niet. Gewoon met de hand. Weet je ook gelijk weer hoe de staat van de auto is. Dan af en toe een poets beurtje en natuurlijk regelmatig even de sappen controleren... het onderhoud doe ik voornamelijk zelf.

born to run.

Bericht door born to run. » 17 mar 2011, 17:18

De sap hoef ik niet te controleren want de brandstof gaat zo hard :P dat hij bij ieder tankstation automatisch naar rechts begint te trekken als een herdershond naar een boom bij hoge nood :tong: en olie gaat er bij elke 10.000 km of elk jaar nieuw in.

Maar moet eerlijk zijn meestal breng ik hem eens per jaar naar een bedrijf om hem met de hand in de was te zetten! maar voor de rest is deze wagen uitermate geschikt om van te genieten tijdens het rijden zeker als je hem tegen de 250 km/uur kan drukken bij onze ooster buren.

vang

Bericht door vang » 17 mar 2011, 18:50

Naar mijn idee is elke auto gemaakt om in te rijden, van A naar B en verder en weer terug. We hebben hier 4 voertuigen (3 BMW's waarvan 1 motor en 1 Volvo) en elke dag is minstens 1 van die dingen in gebruik. De M3 wordt niet gespaard, die is ook gemaakt (en aangeschaft!) om in te :driving:, niet om naar te kijken
Beest Met 4 Wielen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”