In dubio, OEM 16*9 of toch gewone DIN radio
Re: In dubio, OEM 16*9 of toch gewone DIN radio
Ik zou niet voor een aftermarket radio gaan dan. Zoek een mooie business cd, liefst met mp3, en je kunt prima vooruit. Ombouw naar 16:9 is nogal wat werk, vooral je de voorbereiding er niet voor hebt (kabelboom, aansluiting achterin e.d.). Loopt aardig in de papieren, nog los van het feit dat je jaarlijks updates voor je navi moet kopen. Kun je beter een TomTom op de voorruit plakken (dat doe ik, links onder in de hoek past ie prima).
Dat is nou juist het simpelste van de operatie...echtuuur, nu heb ik een BMW en is het nog best wat werk gezien mijn airco verplaatst dient te worden.
Een OEM 16:9 systeem bestaat uit een hele berg modules en kabels, niet zomaar eventjes in te bouwen. Daarbij zijn ze ook nog eens erg duur en qua functies ook niet zo uitgebreid.
Een aftermarket radio ziet er niet uit en haal mijns inziens de hele look van het dash onderuit. Een mooie tussenweg is een Dynavin. Helft van de prijs van een OEM systeem, en het is alleen maar de unit in het dashboard en wat antennes. Plus dat je dan een touchscreen hebt, bluetooth, usb-aansluitingen en dvd en tv (lekker belangrijk).
-
Griffendahl
Helemaal eens met bovenstaande... Van boven naar beneden zou dit mijn volgorde zijn
Gewoon op basis van hoe het staat in je dashboard...
- OEM 16:9, dan maar wat meer werk, veruit de mooiste oplossing
- OEM business CD speler
- Dynavin
- Aftermarket radio
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Als het teveel werk is om 16:9 te doen... zou ik voor een BMW Professional radio gaan.
Toch redelijk uniek, en heel OEM

Toch redelijk uniek, en heel OEM

-
Griffendahl
Nieuw framepje en dan omsteken van boven naar beneden... Maar ik zou het combineren met de ombouw naar climatecontrol als het qua geld toch niet zo'n probleem is.
1. Radio eruitwat gaat daar allemaal voor werk inzitten? Welke stappen/mods zijn er voor nodig.
2. Aircopaneel eruit klikken
3. Aircoframe eruitschroeven
4. Nieuw aircopaneel erin schroeven
5. aircopaneel erin klikken
6. dynavin/OEM ding plaatsen
Da's nou echt heel makkelijk
Dat is alleen die ene leverancier, volgens mij zijn er wel betere te vinden. Ik heb zelf een Dynavin en ben er eigenlijk toch wel erg blij mee. Vooral het touchscreen, moderne navigatie, usb en bluetooth allemaal in één apparaat zijn fijn. Een OEM systeem ziet er inderdaad wel mooier uit, maar heeft geen bluetooth en usb.aar daar lees ik ook voldoende ellende over mbt de leverancier hiervan in NL (ex adverteerder ook op bmwportal)
Nee je moet ook een ander frame kopen bij de dealer, daar klik je het aircopaneel gewoon een verdieping lager in.
Oh en trouwens, de Dynavin heeft ook een ipodaansluitkabel, die kun je dus als muziekdrager gebruiken en in theorie laadt ie dan ook op enzo
Oh en trouwens, de Dynavin heeft ook een ipodaansluitkabel, die kun je dus als muziekdrager gebruiken en in theorie laadt ie dan ook op enzo
ipod = iphone qua aansluiting, volgens mij zou dat dus net zo moeten werken 
Hey Maurice,
Ik ben een Intresse peiling Dynavin aan het houden. Als er genoeg mensen zijn kan er wel eens een GB uitrollen.
Check de intresse peiling even.
Ik ben een Intresse peiling Dynavin aan het houden. Als er genoeg mensen zijn kan er wel eens een GB uitrollen.
Check de intresse peiling even.
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...
@ maurice, ik weet niet waar je woont.
maar bij ons in hardenberg zit een zaak die dynavin v5 zo verkopen, alleen wel ff bellen als ze op voorraad zijn. ze kosten nou 612 eurie's
maar bij ons in hardenberg zit een zaak die dynavin v5 zo verkopen, alleen wel ff bellen als ze op voorraad zijn. ze kosten nou 612 eurie's
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008