Schuifdak
Schuifdak
Halllo heren,
Maybe weten jullie wat meer over de schuifdak in mijn m3.
Sinds kort had ik hem geopend en wanneer ik hem helemaal dicht wilde doen, is hij vast komen te zitten.
Glazen schuifdak is wel dicht maar de zonnescherm komt niet verder dan de midden. Wanneer ik nu de schuifdak open wil hoor je alleen maar gekraak en ik denk dat dan de zonnescherm vast zit of uit de rails.
Heeft iemand hier meer ervaring??
MVG
Alvast bedankt voor de reactie
Maybe weten jullie wat meer over de schuifdak in mijn m3.
Sinds kort had ik hem geopend en wanneer ik hem helemaal dicht wilde doen, is hij vast komen te zitten.
Glazen schuifdak is wel dicht maar de zonnescherm komt niet verder dan de midden. Wanneer ik nu de schuifdak open wil hoor je alleen maar gekraak en ik denk dat dan de zonnescherm vast zit of uit de rails.
Heeft iemand hier meer ervaring??
MVG
Alvast bedankt voor de reactie
Re: Schuifdak
Dat kan, wat je het beste even kan doen is je glazen paneel eruit schroeven en dan met de hand het zonnescherm terug schuiven, je hebt dan kans dat een van de 4 beugels gebogen is of gebroken waardoor deze dus kraakt en geen goeie geluiden maakt.....
om je dakje eruit te schroeven kun je je dak het beste op de kantelstand zetten en dan met 6 torx schroefjes ( Torx 20 uit me hoofd ) en dan til je het dakje er zo uit!!
succes en laat even weten of je er wat aan hebt
om je dakje eruit te schroeven kun je je dak het beste op de kantelstand zetten en dan met 6 torx schroefjes ( Torx 20 uit me hoofd ) en dan til je het dakje er zo uit!!
succes en laat even weten of je er wat aan hebt

8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
Eyy,
Bedankt voor je reactie.. Ik ga vandaag of morgen uitproberen je hoort het nog van me
Mvg
Bedankt voor je reactie.. Ik ga vandaag of morgen uitproberen je hoort het nog van me
Mvg
Ben je al wat wijzer geworden over het dak ruud?
Heren,
Of ik wijzer ben geworden?? Nee heb juist dingen overgehouden haha.
Ik heb de zonnescherm af gehaald. Ik zag dat er een stukje van de ophanging was afgebroken ik zal effe foto maken misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb niet geprobeert te demonteren want dat gaat niet goed komen
MVG
Of ik wijzer ben geworden?? Nee heb juist dingen overgehouden haha.
Ik heb de zonnescherm af gehaald. Ik zag dat er een stukje van de ophanging was afgebroken ik zal effe foto maken misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb niet geprobeert te demonteren want dat gaat niet goed komen
MVG
probeer er dan wel even een duidelijke overzicht foto van te maken ( dat ik zie op welke hoogte het afgebroken is )
en ook een detail foto als het kan
en ook een detail foto als het kan

Je ziet dat de bovenste nog een stukje op de zwarte plastic heeft en de andere kant heeft het niet.
kan je ook een foto uploaden van het hele gedeelte?
- Bimmergirl87
kan ook het tandwiel zijn die versleten is, dan hoor je ook gekraak, of een kabelbreuk, of hij zat al niet goed in de rails, waardoor hij klem kwam te zitten (als ik het goed begrijp)
Eens BMW, altijd BMW
- Bimmergirl87
kijk even naar het motortje van je schuifdak, daar zit ook je tandwiel....succes
Eens BMW, altijd BMW