LED H1 lampen in je mistlampen= dagrijverlichting?
LED H1 lampen in je mistlampen= dagrijverlichting?
Ik zag laatst toen ik in de stad liep zo'n nieuwe mercedes aankomen rijden,
die hebben zo'n LED stripje onderin hun bumper, maar zo fel, dat het van veraf net een auto met mistlampen lijkt.
Dit zette mij dus aan het denken,
Je hebt tegenwoordig ook H1 Ledlampen,
als ik nou zo'n setje lampen in mijn mistlampen plaats, valt hiermee de verlichting onder dagrij verlichting?
of blijven het toch mistlampen?
was wel benieuwd of dit misschien een wijze was om boete's te omzijlen?
aangezien je ook van die LED strips in je bumper mag plaatsen, als zijnde dagrijverlichting...
die hebben zo'n LED stripje onderin hun bumper, maar zo fel, dat het van veraf net een auto met mistlampen lijkt.
Dit zette mij dus aan het denken,
Je hebt tegenwoordig ook H1 Ledlampen,
als ik nou zo'n setje lampen in mijn mistlampen plaats, valt hiermee de verlichting onder dagrij verlichting?
of blijven het toch mistlampen?
was wel benieuwd of dit misschien een wijze was om boete's te omzijlen?
aangezien je ook van die LED strips in je bumper mag plaatsen, als zijnde dagrijverlichting...
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: LED H1 lampen in je mistlampen= dagrijverlichting?
Volgens mij, maar pin me er niet om vast, mag je mistlampen voeren in combinatie met stadslicht. Niet met dimlicht, want dan wordt oom agent inderdaad niet blij.
Dus de kleine pitjes (stadslicht) in combinatie met mistverlichting is naar mijn weten niet strafbaar. (maar ja, ik heb zelf nooit (werkende) mistverlichting gehad, dus geen ervaring)
Dus de kleine pitjes (stadslicht) in combinatie met mistverlichting is naar mijn weten niet strafbaar. (maar ja, ik heb zelf nooit (werkende) mistverlichting gehad, dus geen ervaring)

Dat zou wel heel mooi zijn! Ik rijd overdag altijd met de angel eyes (stadsverlichting) aan en de mistlampen aan
Ik vind het er gewoon stoer uitzien als ik een weerspiegeling op een auto of raam zie met deze combinatie 

Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Ik heb H1 ledjes in de mistlampen.. en hier komt zo weinig licht af, dat ze er niet moeilijk over doen 
Deze staan ook altijd aan samen met samen met de angel eyes..

Deze staan ook altijd aan samen met samen met de angel eyes..
als het gewone mistlampen zijn mag het niet...want er is geen mist simpel
over dat als er h1 ledlampen inzitten weet ik niet :?
denk trouwens dat de regels voor de politrie ook niet helemaal duidelijk zijn ..aangezien er pas geleden nog dat xenon verhaal was wat nu weer op auto's van voor een bepaald bj wel weer mag..na een bepaald bj weer alleen icm met koplamp sproeiers ed..en dat geld ook voor die dagrij verlichting ...als het niet origineel op de auto zit kunnen ze moeilijk doen. Wat ik dan alleen niet begrijp van die mistlampen is dat nieuwere auto's dat bocht assist hebben ..dus dat er 1 mistlamp aan gaat als je links of rechts af gaat ..maargoed.
Zal ook maar net zijn wie je tegen komt kwa bekeuring
beetje zelfde verhaal als met de apk...een vriend van mij is keurmeester en die zegt dat ook al heb je bv neon buizen onder je auto ...maakt niet uit ook al heb je 20 mistlampen zwaailampen of w/e op je auto..hun hoeven alleen je standaard verlichting te keuren...een ander zegt weer wat anders x|

denk trouwens dat de regels voor de politrie ook niet helemaal duidelijk zijn ..aangezien er pas geleden nog dat xenon verhaal was wat nu weer op auto's van voor een bepaald bj wel weer mag..na een bepaald bj weer alleen icm met koplamp sproeiers ed..en dat geld ook voor die dagrij verlichting ...als het niet origineel op de auto zit kunnen ze moeilijk doen. Wat ik dan alleen niet begrijp van die mistlampen is dat nieuwere auto's dat bocht assist hebben ..dus dat er 1 mistlamp aan gaat als je links of rechts af gaat ..maargoed.
Zal ook maar net zijn wie je tegen komt kwa bekeuring

beetje zelfde verhaal als met de apk...een vriend van mij is keurmeester en die zegt dat ook al heb je bv neon buizen onder je auto ...maakt niet uit ook al heb je 20 mistlampen zwaailampen of w/e op je auto..hun hoeven alleen je standaard verlichting te keuren...een ander zegt weer wat anders x|

eigenlijk is er dus weinig duidelijkheid over?
heb het aan iemand gevraagd die ook apk keuringen uitvoert, even afwachten wat hij antwoord,
over dat xenon, ik heb gehoord dat de regel gold:
bij auto's die standaard niet met xenon geleverd zijn is het maximaal 5400k(of iets in die richting) toegestaan..
weet niet of dit klopt, maar heb ik gehoord ergens een tijdje terug
heb het aan iemand gevraagd die ook apk keuringen uitvoert, even afwachten wat hij antwoord,
over dat xenon, ik heb gehoord dat de regel gold:
bij auto's die standaard niet met xenon geleverd zijn is het maximaal 5400k(of iets in die richting) toegestaan..
weet niet of dit klopt, maar heb ik gehoord ergens een tijdje terug
>>>>Showroom E36's<<<<
ik heb ooit zoiets gehad met een peugeot 106( geen commentaar..
) daar had ik 5 watt lampjes in de mistlampen gedaan en die had ik aanstaan. boete gehad van oom agent omdat er op het glas een "e 'merk zou staan wat betekend dat het echt mistlampen zijn en dat die alleen bij mist mogen worden gevoerd..( had zelfs de reflectors met hittebestendig zwart gespoten..)

Neonbuizen is een no go bij de keuring voor zover ik weet.328iT schreef:als het gewone mistlampen zijn mag het niet...want er is geen mist simpelover dat als er h1 ledlampen inzitten weet ik niet :?
Zal ook maar net zijn wie je tegen komt kwa bekeuring![]()
Mistlampen voor mag je volgens mij ook niet voeren ongeacht de andere verlichting, tenzij het zicht niet voldoende is.(maar dat is een rekbaar begrip.

Ik had ook altijd led er in en heb nooit gezeur gehad, maar zoals ik al zei mag het geloof ik officieel niet.
Mistachter mag alleen bij zich minder dan 50m.
ligt er gewoon aan welke keurmeester je hebt
mistlampen lijkt mij ook een duidelijk verhaal. Ae's mag je gewoon voeren als je die andere 'stadslichten' uitschakelt aangerzien de angeleyes deze vervangt. Xenon is eigenlijk ook een duidelijk verhaal : klik

Ik kan je wel een ding vertellen Decreator H1 led lampen passen niet in de mislichten van de e36 ik heb het ook geprobeert met mijn compact. Ik rijd nu ook met de angeleyes en mistlampen altijd ziet er wel stoer uit vind ik maar ik heb hem net zo geschakeld als orginele dagrijverlichting als je zegmaar zon setje koopt. Dus zet ik dimlicht aan gaan de mislampen weer automatisch uit:P
mvg Patrick
mvg Patrick
waarom zouden deze niet passen?
johnsdale verteld een paar posts hierboven dat hij ze wèl heeft? :?
johnsdale verteld een paar posts hierboven dat hij ze wèl heeft? :?
>>>>Showroom E36's<<<<
Jah, je moet het gat uitvijlen omdat de Ledjes veel dikker zijn als een normaal lampje..
Maar dit stelt niks voor.
Maar dit stelt niks voor.
nou,uitvijlen hoeft ook niet eens echt.
neef van me heeft die led lampjes ook in zijn mistlampjes zitten.
ze pasten idd niet echt,ff met een punttangetje dat gleufje naar binnen toe gebogen(net zodanig dat led er wel in past)
en klaar is kees:D
neef van me heeft die led lampjes ook in zijn mistlampjes zitten.
ze pasten idd niet echt,ff met een punttangetje dat gleufje naar binnen toe gebogen(net zodanig dat led er wel in past)
en klaar is kees:D
oh dat valt dan wel mee,
najah dr zit nu vocht in een van de mistlampen dus we gaan nieuwe bestellen,
dan komen we er vanzelf achter, kga de gok gewoon nemen
najah dr zit nu vocht in een van de mistlampen dus we gaan nieuwe bestellen,
dan komen we er vanzelf achter, kga de gok gewoon nemen

>>>>Showroom E36's<<<<