Ik zit al een hele tijd rond te kijken op dit forum, maar had nog niet te tijd gevonden mezelf voor te stellen.
Ik ben Stephan, 25 jaar woonachtig in het Noorden (Groningen). Van beroep ben ik vormgever, dus ben vooral erg creatief bezig elke dag. Heb hiervoor 2 jaar een Seat Leon Topsport uit 2004 gereden. Ben nu bijna 3 jaar getrouwd en heb inmiddels een dochtertje van 5 weekjes.
Ook ben ik sinds 4 maand vader geworden van een E46 320D Touring, uit 2001, met 160.000 op de teller en 180pk. Heb deze auto gekocht omdat ik erg gecharmeerd was van de kleur en al helemaal in combinatie met het interieur. Weet niet hoe de mensen hier over het rode leer denken, maar ik vind het zelf erg mooi!
Uiteraard ook volledig laten nakijken door een goede garage, alvorens ik tot kopen overging. De bmw is helemaal binnenstebuiten getrokken en we zijn tot de conclusie gekomen dat er absoluut helemaal niets mankeert aan deze auto. Tenminste, voor zover je dat kunt zien. Rij er inmiddels 4 maanden in en wil niet meer anders. Ben er erg blij mee en het autootje doet het prima!
Natuurlijk begonnen mijn handen direct te jeuken, aangezien ik hem niet in de mooiste staat heb gekocht. Dat wil zeggen dat de vorige eigenaar nogal hield van...tsja hoe zeg je dat netjes... aparte dingen. Zo had hij gigantisch mooie chrome spiegelkappen op zijn spiegel GELIJMD! Daarnaast 18"m5 velgen eronder gegooid en die vervolgens zwart gespoten. Nja dat was niet helemaal mijn smaak ik ben meer van het zo origineel mogelijk. Hier nog even een foto van hoe ik hem gekocht heb. Let vooral op de mooie kappen

Gelijk op de eerste dag zijn de velgen eronder weg gehaald en aangezien het winter was, een setje winterbanden met velgen erop gezet. Deze zitten er overigens nog steeds onder. Daarna naar de dealer gereden om 2 nieuwe spiegelkappen te bestellen, deze laten spuiten en erop geklikt. Dit is hoe hij er nu bij staat.

Het volgende wat ik gedaan heb is, 2 setjes silvervisions van Phillips gehaald en erin gedraaid. Dit maakt de auto zoveel minder "oud". Zie hier het verschil:

In principe was dit het tot nu toe.
De volgende update komt er wel snel aan, aangezien ik al een nieuw zomersetje besteld heb
Het zijn 18" CSL velgen geworden. Replica's uiteraard, aangezien ik geen zin heb om mijn wielkasten uit te rollen. Het wordt geen rommel imitatie, betaal er op zich nog aardig voor en mijn maat (eigen velgen/banden zaak) die dit voor me regelt, zegt dat dit super spul is. Zodra ze eronder gemonteerd worden, ga ik dit combineren met een Eibach pro-kitje. Die is ook al besteld en zal er dan onder gemonteerd worden. Dit zal, als alles meezit, eind deze maand of begin volgende maand gebeuren.
Nog even klein lijstje van dingen die ik sowieso wil gaan doen:
- Velgen (besteld)
- Eibach pro-kit (besteld)
- Tachorings (zijn al binnen)
- Mijn ab werkt niet meer, wil ik even fixen
- Xenon setje, dit zal waarschijnlijk een complete set worden, dus incl. nieuwe units met projector, aangezien de regels wat zijn veranderd rondom aftermarket xenon setjes.
- Nieuw stuurtje, het liefst een zwarte
- Ander schakelpookje
- luxe nr platen etc.
- Voor de rest wat kleine puntjes
Dat was even kort mijn verhaal, ik hoop dat ik weer veel mag leren op dit forum, heb al een aantal vragen, maar die zal ik even in het juiste onderdeel plaatsen.