Klein vraagje

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
verwijderd

Klein vraagje

Bericht door verwijderd » 25 feb 2011, 09:16

Gisteren probeerde ik sportief weg te rijden met mijn e46 323i
Ik maakte een foutje waardoor de koppeling enorm slipte met 5000 toeren bij het wegrijden.
ik weet niet meer of ik de koppeling een stukje indrukte of hem helemaal omhoog had. ik rook in iedergeval geen koppelinglucht.

Denken jullie dat dit kwaad heeft gedaan? Zoja, hoeveel

ps: ik heb me zelf al voor mn kop geslagen

tan_n86

Re: Klein vraagje

Bericht door tan_n86 » 25 feb 2011, 09:19

Het zal ongeacht kwaad hebben gedaan, maar als je er verder niks van merkt is het goed lijkt me:)
En je hebt jezelf al gestraft dat lijkt me meer dan genoeg:P

verwijderd

Bericht door verwijderd » 25 feb 2011, 09:36

Nee ik merk er niets van, maar zou he tkunnen dat ik het later ga merken?
Van dit soort dingen krijg ik echt een onrustige slaap :P

als het nou een e36 was...

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 25 feb 2011, 09:53

Jaa alles kan uiteindelijk kapot gaan, maar aangezien je er nu niets van merkt hoef je je echt geen zorgen te maken!
Dus slaaplekker vannacht:P

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 25 feb 2011, 14:31

fvandersluis schreef:als het nou een e36 was...
Waarom een E36 niet en een E46 wel :X ?? Wat maakt dat nou weer uit, koppeling is evenduur hoor...

Anyway, ik zou me er niet te druk over maken, koppeling is dermate steker dat die niet na 1 z'n geintje versleten is hoor...

Harm78

Bericht door Harm78 » 26 feb 2011, 17:49

Ik heb laatst ook een zoiets gedaan in een nijdige bui (320d, dus geen 5000 toeren natuurlijk)... daarna rook ik een soort lpg-lucht en ik vermoed dat de koppeling daarmee definitief stuk gemaakt heb. Bij 110 op de snelweg in z'n 5 en dan plankgas geven resulteert in slippende koppeling...
Dus komende week wordt ie vervangen. Ik was er eigenlijk stiekum nog wel een beetje blij mee omdat dan meteen die schakelbussen meegepakt kunnen worden :)

verwijderd

Bericht door verwijderd » 08 mar 2011, 21:59

Griffendahl schreef:
fvandersluis schreef:als het nou een e36 was...
Waarom een E36 niet en een E46 wel :X ?? Wat maakt dat nou weer uit, koppeling is evenduur hoor...

Anyway, ik zou me er niet te druk over maken, koppeling is dermate steker dat die niet na 1 z'n geintje versleten is hoor...
Omdat ik een e36 toch meer als een auto om mee te raggen zie.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 08 mar 2011, 23:29

Vind het een beetje denigrerende opmerking tov de E36 rijders hier, net alsof die minder zouden zijn... Nogmaals koppeling is evenduur en een eigenaar van een E36 is doorgaans net zo zuinig op zijn auto als de eigenaar van een E46.

Mario TT

Bericht door Mario TT » 09 mar 2011, 09:11

Bovendien zullen er ongetwijfeld ook E90 rijders zijn die een E46 als ragbak zien of een E39.... Ik vind het ook niet echt een leuke opmerking. Uiteindelijk kan je met alles raggen, kijk maar op youtube wat ze met nieuwe M5`s doen en M3`s en noem maar op...

Voor je koppeling kan het wel kwaad, je hebt nu een paar duizend kilometer minder te gaan met je koppeling. Uiteindelijk als je er lang genoeg mee rijdt moet je hem een keer vervangen. Ik heb het met mijn Transporter al twee keer gehad dat ik achteruit een heuvel op moest en dat is niet zo fijn met een 2000kg zware bus. En ook daar rookte de koppeling bij en hij doet het nog steeds.

Mijn definitie voor een ragbak is een totaal verpestte auto (qua uiterlijk) waar niet normaal mee wordt gereden en een onnoemelijk geluid uit komt wat niet mooi klinkt.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

verwijderd

Bericht door verwijderd » 09 mar 2011, 09:27

Ja je hebt eigenlijk wel gelijk mario, en grifendahl..

Maar ik bedoel er niet gelijk mee dat ik een e36 een lelijke ondegelijke auto vind, integendeel..

Maar hij oogt gewoon wat ruiger, en daardoor denk ik dat ik er zo over denk :P
En ik heb het gevoel dat een e46 eerder kapot gaat dan een e36. zal wel niet, maar zo voel ik dat :p

:on:

Mario TT

Bericht door Mario TT » 09 mar 2011, 12:40

Ik zie anders meer E36 langs de kant van de weg dan E46`s...

Ik vind de E36 overigens totaal geen mooie auto, ik heb er heel even over nagedacht maar toch maar een E39 gekocht. Maar dat is een kwestie van smaak maar ook daarom is het geen ragbak. Maar ik snap je wel een beetje.

Voortaan een beetje voorzichtig met je koppeling dus, en een E46 kan best veel hebben hoor. Je kan er zelfs mee off the road als je de goeie banden hebt en vast komen te zitten en eruit komen zonder dat de auto daar een centje pijn van heeft. Hoe ik aan dit verhaal kom weet ik eigenlijk niet... :gek:
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

320driver

Bericht door 320driver » 09 mar 2011, 14:11

Beter kijken :tong:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”