Zonnescherm achterraam

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Harm78

Re: Zonnescherm achterraam

Bericht door Harm78 » 23 feb 2011, 13:15

Maar, oorspronkelijk hoort de hoedenplank dus zwart te zijn? :)

Overigens zou ik graag zo'n zonnedinges hebben, bij een Dynavin issie bijna onmisbaar denk ik...

Rene08

Bericht door Rene08 » 23 feb 2011, 13:35

Ook met dat zonnescherm is de Dynavin nog lastig af te lezen. Er komt gewoon teveel licht binnen door de zijramen. Of beter gezegd, overdag is niet e beste tijd voor de Dynavin.

Grt, René

Beieren

Bericht door Beieren » 23 feb 2011, 13:50

Griffendahl schreef:
Zo'n elektrisch scherm werkt overigens perfect voor bumperklevers, beetje links tegen de lijn gaan rijden en scherm omhoog en 9 van de 10 keer ben je van je bumperklever af :+ Naast dat die niks meer kan zien geeft het een enorm lekker 'talk to the hand' signaal... :!
Dit is nou 1 van de voornaamste reden waarom ik een zonnescherm wil, ik vind het zo irritant dat wanneer ik in een file sta of voor een stoplicht en ik werp een blik naar achter via mijn binnenspiegel dat ik dan zie hoe mensen letterlijk in je nek zitten en je aan staren :) Nou is een achterrraam van een E46 sowieso niet groot en ik heb ook nog 3 hoofdsteunen achterin.

Holographic91

Bericht door Holographic91 » 23 feb 2011, 15:12

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rene08

Bericht door Rene08 » 23 feb 2011, 15:21

Is dit de OEM handmatige versie? Vind het nogal een gevaarte, die behuizing op de hoedeplank.

Hmm, die haakjes, en dat lipje in het midden stoort me.

Grt, René

Holographic91

Bericht door Holographic91 » 23 feb 2011, 15:39

Ja dit is de OEM handmatige. besteld via salesafter. Is wel redelijk groot, maar wel degelijk, onderste deel is zowat volledig van metaal.

Beieren

Bericht door Beieren » 23 feb 2011, 17:06

hmm jammer, op salesafter is ie uitgevoerd met stangetjes aan de zijkanten.. hier zie ik ze niet? Bevestiging aan de 3e remlicht vind ik niks :?

Afgebeeld mét en zonder die 2 stangen aan de zijkant..

Afbeelding

Rene08

Bericht door Rene08 » 23 feb 2011, 19:27

Lijkt dus op een foto van de electrische versie. Maarjah, wel duidelijk dat de handmatige niks voor mij is. Zou me ontzettend storen aan iets wat niet OEM lijkt. De electrische is netjes verzonken en heeft nergens ophangpunten nodig.

Grt, René

Holographic91

Bericht door Holographic91 » 23 feb 2011, 19:45

Als je zo'n kapitaal uitgeeft aan OEM Navigatie mag een handbediende er ook niet in (slechte verhouding) :P . Ik ben over de kwaliteit en prijs wel tevreden, en die doet wat die moet doen :)

Rene08

Bericht door Rene08 » 23 feb 2011, 20:36

Ben ik helemaal met je eens. Daarom spaar ik ook nog even door. Ik zal hem ook niet heel vaak gebruiken, maar het is meer 'omdat het kan'. :P

Grt, René

Harm78

Bericht door Harm78 » 26 feb 2011, 18:53

Ideaal zo'n topic :) door de handleiding wist ik eigenlijk hoe de hoedenplank eruit moet dus dat heb ik vandaag maar eens gedaan.Goed te doen, al hebben niet alle plastic klemmetjes het overleefd. En dat allemaal om 'm weer eens netjes zwart te maken, hij was helemaal lichtblauw geworden.

symtom

Bericht door symtom » 08 mar 2011, 21:09

Rene08 schreef:Lijkt dus op een foto van de electrische versie. Maarjah, wel duidelijk dat de handmatige niks voor mij is. Zou me ontzettend storen aan iets wat niet OEM lijkt. De electrische is netjes verzonken en heeft nergens ophangpunten nodig.

Grt, René

Dit is inderdaad de elektrische versie, ik heb deze zelf gemonteerd en aangesloten eigenlijk zoals in de DIY al staat. Is zeer eenvoudig te doen hoor.

Ik heb ook de knoppen balk vervangen voor eentje met rollo.

Als je 12v op de kabeltjes zet van de rollo gaat die sowieso omhoog of omlaag en behoud deze stand tot er weer spanning op komt.
Zo heb ik een tijd rond gereden, met de rollo omhoog. Tot ik de tijd had het zaakje netjes op de schakelaar aan te sluiten.

Gr Tom.

verwijderd

Bericht door verwijderd » 08 mar 2011, 21:53

Ik heb ook een handmatig zonnescherm, er zit een handvat aan, deze trek je tot aan het dak toe en dan haak je hem aan 2 oogjes aan je dak vast. thats it.

als je fotos wilt dan maak ik die wel even.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”