323ti compact

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
rpd

Re: 323ti compact

Bericht door rpd » 06 mar 2011, 14:03

j0eyv schreef:Volgens mij de enige hier uit 2000! :)
Fout!! De mijne is uit september 2000, een van de allerlaatste :X

Dit is daarom ook een super mooie compact! Heerlijk zo'n 323ti, veel rijplezier ermee

TT_ony

Bericht door TT_ony » 06 mar 2011, 21:14

Kheb nog foto's gevonden van de wagen zomer 2 jaar geleden.. de hella-lampen zijn er al lang uit, was een behoorlijke fail vond ik zelf... :W

-Kleur is cosmoszwart metallic 303
-Velgen komen deze week op MP

Afbeelding
net gewassen ;)

Afbeelding

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 06 mar 2011, 21:39

Aaaah, die zijn mooie dat ze eruit zijn. Die rechtste pastte ook geen reet van trouwens.

Heb je er nu originele weer in?

TT_ony

Bericht door TT_ony » 06 mar 2011, 21:46

Nee de originele vond ik maar standaard, dus heb ik een setje ZKW H1 lampen gekocht.. Schoongemaakt, nieuw koplampglas ervoor gekocht.. Ik vind die bolle "kattenlens" mooier.. Geeft ook een goed lichtbeeld met xenon.

funrazor

Bericht door funrazor » 06 mar 2011, 22:55

Echt wel een mooie Compact, mag gezien worden! :) Vind het echt geslaagd met die CSL-velgen, had hier vroeger ook nog aan zitten denken maar had het nog niet op een Compact gezien. Ben er toen maar afgestapt omdat 18" misschien iets te veel van het goede is met mijn dieseltje. :p Was je vorige E36 ook een 323ti of andere motorisatie?

Ben benieuwd naar je verdere plannen.

Er zitten hier trouwens veel Compacts op het forum, zouden zo eens een shoot moeten doen, hé. :p

TT_ony

Bericht door TT_ony » 07 mar 2011, 12:54

@funrazor: De vorige compact was een 316i uit '97. Heel veel plezier plezier aan beleefd en ook een uiterst betrouwbare auto..
Ongelukje mee gehad, toen ik bijna klaar was met de aanpassingen. Total los verklaard (economisch dan) heb gister nog foto's van na het ongelukje bekeken, echt zonde..

Er zijn inderdaad veel compact rijders actief op dit forum, op zich wel gaaf.. Meestal vinden mensen het een niet zo mooie uitvoering in de E36 serie..

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 07 mar 2011, 20:46

Duitse BMW's zitten veelal dikker in de standaarduitrusting dan de Nederlandse. Zou goed kunnen dat het daarom verschilt!

En ik vind het ook wel leuk dat er de laatste tijd steeds meer compact-rijders actief geworden zijn. Oorspronkelijk was het niet mijn eerste keus, maar na 1,5 sturen vind ik het een erg leuk en praktisch wagentje!

Kon je nog onderdelen overzetten na je total-loss?

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 07 mar 2011, 21:40

Ja, klopt helemaal ja wat je zegt over Duitse BMW's. In NL zou het dan wel een optie zijn..

Naja, dat van Compact rijders klopt inderdaad. Toen ik hem kocht zag je bijna geen jongeren in een Compact ook (nu bijna 2 jaar geleden), maar het lijkt ineens of de Compact een hele inhaalslag heeft gemaakt. Ik krijg ook altijd postieve feedback.

Praktisch is ie zeker, achterbankie plat en er kan 3x zoveel in als in een coupé.

Vind je trouwens niet dat je erg slecht over je schouder kan kijken, dus dat je door het zijachterraam zowat niks ziet? (ook gericht richting de andere Compact rijders). Vind ik wel een groot nadeel van de Compact..
Laatst gewijzigd door Gast op 07 mar 2011, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

TT_ony

Bericht door TT_ony » 08 mar 2011, 16:24

Het is mij inderdaad ook opgevallen dat steeds meer mensen (jongeren) compacts gaan rijden. Zijn bij mij in de buurt ook een aantal (318ti) met complete m-tech kits, ziet er gaaf uit.

@BMWboii: Ik heb zelf geen last met het over de schouder kijken door het achterste zijraam.. lukt me altijd wel aardig moet ik zeggen..

@nielsE36: Ik zal vanavond even een foto van de auto posten..( na het slippertje) Ik heb gelukkig alles van de wagen mogen afdraaien wat ik eraan verandert had, mits ik het origineel weer terugplaatste.. gelukkig had ik alles nog bewaard

Ik heb wel een vraag.. Is het M50B25 inlaatspruitstuk 1 op 1 gelijk met die van mij? (M52B25) Ik heb gehoord/gelezen dat er nog wel wat verandert moet worden..

gr Tony

TT_ony

Bericht door TT_ony » 08 mar 2011, 18:08

http://i1203.photobucket.com/albums/bb3 ... C00425.jpg

http://i1203.photobucket.com/albums/bb3 ... C00421.jpg

http://i1203.photobucket.com/albums/bb3 ... C00420.jpg

http://i1203.photobucket.com/albums/bb3 ... C00416.jpg

Schade: Dorpel (binnen en buiten) krom, deur aan poeier, voorbumper, radiator en aircokoeler kapot
Heb de m-tech achterbumper, eisenmann einddemper, velgen, audio en nog wat kleinigheden eruitgehaald.

Best lastig als dan een mosselman turbokit thuis hebt liggen, m3 sideskirts en spiegels.. Gelukkig bestaat er dan nog zoiets als MP :h:
Laatst gewijzigd door TT_ony op 08 mar 2011, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

funrazor

Bericht door funrazor » 08 mar 2011, 18:59

Heb je die ///M-achterbumper al gebruikt? Die is juist in mijn kleur, zou perfect voor me zijn... Je had toch al een M-achterbumper of was dat deze die in jouw kleur gespoten is?

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 08 mar 2011, 19:07

TT_ony schreef: Schade: Dorpel (binnen en buiten) krom, deur aan poeier, voorbumper, radiator en aircokoeler kapot
Heb de m-tech achterbumper, eisenmann einddemper, velgen, audio en nog wat kleinigheden eruitgehaald.

Best lastig als dan een mosselman turbokit thuis hebt liggen, m3 sideskirts en spiegels.. Gelukkig bestaat er dan nog zoiets als MP :h:
Een nare schade, maar je kon eigenlijk nog wel 95% van de auto gebruiken eigenlijk.. Dus dat maakte het wel beter tochnog

Was wel een mooie auto trouwens!

TT_ony schreef:Het is mij inderdaad ook opgevallen dat steeds meer mensen (jongeren) compacts gaan rijden. Zijn bij mij in de buurt ook een aantal (318ti) met complete m-tech kits, ziet er gaaf uit.

@BMWboii: Ik heb zelf geen last met het over de schouder kijken door het achterste zijraam.. lukt me altijd wel aardig moet ik zeggen..

@nielsE36: Ik zal vanavond even een foto van de auto posten..( na het slippertje) Ik heb gelukkig alles van de wagen mogen afdraaien wat ik eraan verandert had, mits ik het origineel weer terugplaatste.. gelukkig had ik alles nog bewaard

Ik heb wel een vraag.. Is het M50B25 inlaatspruitstuk 1 op 1 gelijk met die van mij? (M52B25) Ik heb gehoord/gelezen dat er nog wel wat verandert moet worden..

gr Tony
Misschien komt het omdat ik een zwarte hemel heb, of heb je die ook? als dat zo is ligt het gewoon aan mij :rolf:
Je zou eens op BMWFans moeten kijken en dan op het onderdeelnummer klikken, kan je zien waar ie nog meer oppast.
Laatst gewijzigd door Farl op 08 mar 2011, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort

rpd

Bericht door rpd » 08 mar 2011, 19:14

TT_ony schreef:Ik heb wel een vraag.. Is het M50B25 inlaatspruitstuk 1 op 1 gelijk met die van mij? (M52B25) Ik heb gehoord/gelezen dat er nog wel wat verandert moet worden..
Er zijn een aantal verschilletjes, ik heb deze mod ook gedaan op mijn compact.

Het m52 spruitstuk heeft een vacuumsysteem, deze zorgt ervoor dat je klepje dichtgaat in je (originele) einddemper. M50 spruitstuk heeft dit niet, dus dat ben je kwijt. Maakt niet uit, dat is toch nutteloos :)

Ik zou als ik jou was gelijk een omgebouwde m50 inlaatspruitstuk kopen, er moeten wat dingetjes aan veranderd worden en volgens mij is dat best wel wat werk.

Hier is wat info vandaan te halen

http://e30-24v.blogspot.com/2007/09/omb ... tstuk.html

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 08 mar 2011, 19:16

Wat is het nut er eigenlijk van als ik vragen mag? Snap het niet echt, motorisch gezien heb ik niet echt verstand zacht gezegd

TT_ony

Bericht door TT_ony » 08 mar 2011, 19:36

Bedankt voor jullie reacties!!

@bmwboii: je gaat van 170pk naar 192 / 194pk (uit mn hoofd dan) is opzich veel vermogen erbij voor een vrij kleine investering..

@RPD: bedankt voor je info! heb jij je spruitstuk aangepast gekocht? Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een aangepaste maar daar worden er niet veel van aangeboden.. in ieder geval niet op MP..

@bmwboii: Het was opzich geen supergrote schade, maar toch genoeg om em total los te verklaren... Kheb trouwens ook zo'n mooie zwarte hemel.. haha
Onbewust probeerde ik vandaag door het zijraam achter te kijken, maar ik moet zeggen dat het me behoorlijk tegenviel om toch duidelijk iets te zien.. Ik sluit me bij je mening aan ;) ik heb er eigenlijk nooit bewust op gelet

@funrazor: Sorry man! dezelfde bumper zit nu weer onder mn wagen, zijn toch lastig te krijgen dus heb ik em maar meegenomen ( zonder nagedacht te hebben welk type bmw ik weer wilde kopen)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”