[e36] vraagje motorblok 316i m43
- gekkekreefte
[e36] vraagje motorblok 316i m43
hallo iedereen
ik heb een brandende vraag. Ik heb een bmw 316 i uit eind 1993 met een m43 blok er in volgens de teller heeft ie nu net over de 2 ton gedraaid.. de motor loopt normaal en mooi. maar als ik de olievuldop er af haal begint de motor erg beroerd te lopen. het lijkt dus of er wat carterdruk is.
heeft iemand al is eerder dit probleem mee gemaakt of is het blok afgeschreven?
ik hoor het graag
ik heb een brandende vraag. Ik heb een bmw 316 i uit eind 1993 met een m43 blok er in volgens de teller heeft ie nu net over de 2 ton gedraaid.. de motor loopt normaal en mooi. maar als ik de olievuldop er af haal begint de motor erg beroerd te lopen. het lijkt dus of er wat carterdruk is.
heeft iemand al is eerder dit probleem mee gemaakt of is het blok afgeschreven?
ik hoor het graag
geniet altijd van alles
Re: [e36] vraagje motorblok 316i m43
Het is vrij normaal dat ie slechter gaat lopen als je de oliedop erafhaalt...hij krijgt namelijk meer lucht waardoor je mengsel te rijk aan lucht is.
als je de peilstok lostrekt heb je dat al.... ...niks aan het handje 

-- Houdoe wanne --
- gekkekreefte
oke gelukkig maar
ik zat er al aan te denken dat mijn blok versleten was. maar dan is dit gelukkig toch niet zo
bedankt voor de info wordt zeer gewadeerd

bedankt voor de info wordt zeer gewadeerd
geniet altijd van alles
als je je goed aan je beurten houd, en er niet al te gek mee gereden wordt,
rij je dr zo nog een tonnetje bij hoor!
rij je dr zo nog een tonnetje bij hoor!

>>>>Showroom E36's<<<<
- bimmer-jeroen
hoezo zou dat normaal zijn?
Het verbrandings gebeuren en vullen van cilinderruimte speeld zich tot af BOVEN de zuiger,
en aanzuigen en afvoeren van de gassen komt via de kleppen en die worden afdicht bij de klepsteel.
dus als hij anders zou gaan lopen, zou hij dus wel slechtere zuigerveren hebben, en dus carterdruk. (check of je er olie aan je luchfilter zit of in de aanzuigbuizen.
Of heb ik dit nu helemaal mis?
Maar hoor je ook een ruis? als je de olie dop eraf haald met lopende moter? (met je oor boven de olievuldop)
Het verbrandings gebeuren en vullen van cilinderruimte speeld zich tot af BOVEN de zuiger,
en aanzuigen en afvoeren van de gassen komt via de kleppen en die worden afdicht bij de klepsteel.
dus als hij anders zou gaan lopen, zou hij dus wel slechtere zuigerveren hebben, en dus carterdruk. (check of je er olie aan je luchfilter zit of in de aanzuigbuizen.
Of heb ik dit nu helemaal mis?
Maar hoor je ook een ruis? als je de olie dop eraf haald met lopende moter? (met je oor boven de olievuldop)
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
hij zuigt dan "valse" lucht aan via de carterventilatie, daarom loopt hij anders.
-- Houdoe wanne --