passagiersdeur niet te openen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
keesbmw

passagiersdeur niet te openen

Bericht door keesbmw » 21 feb 2011, 22:03

De deur aan de passagierskant van mijn 325ci uit 2001 is van buitenaf niet te openen.
Van binnen uit werkt de klink wel.
Ook gaat heb pinnetje niet altijd omhoog als ik de CV bedien.

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplossen kan?

Alvast bedankt

JdM

Re: passagiersdeur niet te openen

Bericht door JdM » 22 feb 2011, 18:27

Werkt het knopje op de middenconsole ook niet? Hapert de knop aan de bestuurderskant ook? Werkt je raammechanisme nog wel (stukje openen als je de deur opent)? Sleutels goed aangemeld? > GM5 module waarschijnlijk kapot.
Is een van bovenstaande zaken niet aan de orde, dan kan het iets anders zijn.
Beetje zoeken op het forum kan overigens geen kwaad, deze vraag is al 100000+ keer voorbij gekomen ;)

keesbmw

Bericht door keesbmw » 26 feb 2011, 19:33

Bedankt voor je reactie.

De knop op de middenconsole doet het, ook werkt de bestuurderskant goed. Het raammechisme doet het, maar dat van die sleutels weet ik niet. Ik heb de auto nl. nog maar net, maar ik neem aan dat dat wel goed zit.

Kan het zijn dat een draad of iets dergelijks achter de buitenhendel los zit zodat hij het mechanisme niet activeert?

Ja maar dat met die zoekfunctie krijg ik niet voor elkaar. Mijn zoektermen zijn te algemeen zegt ie? Snap er niks van.

keesbmw

Bericht door keesbmw » 04 mar 2011, 20:46

Is opgelost!!!

Heb het deurpaneel er ff af gehad en het vochtscherm. Aan de deurklink zit een ijzerdraad met een kunststofmantel
eromheen die naar het slotmechanisme gaat. Nou zat die kunststofmantel vlakbij de deurklink niet meer goed
bevestigd, zodat bij het aantrekken van de klink de draad incl.mantel meeging. Terwijl alleen de draad bewegen moet. Dus de mantel weer goed bevestigd ( op de mantel zit een houdertje van plastic die je in het blikwerk van de deur kan schuiven) en het werkt weer.

Toen ik het deurpaneel weer had bevestigd werkte het raam (stukje zakken bij openen van deur en andersom) niet meer :hug: .

Een uurtje later nog es de deur openen en klaar was het. :) Iemand een reden hiervoor?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”