Verwijderen van booskijkers
Verwijderen van booskijkers
Er zitten op mijn qp booskijkers en daar ben ik niet zo'n fan van. Nu is de vraag hoe krijg ik deze er het beste af. De vorige eigenaar heeft ze met kit bevestigd. Hoe krijg ik die restanten eraf zonder krassen op de lamp bijv. Bij de rechterkant zit er ook op de voorkant van de lamp kit.

Re: Verwijderen van booskijkers
Kit is meestal met een warme vochtige doek en een beetje duwkracht wel weg te krijgen.
En anders kun je altijd je nagels nog gebruiken.
Het gebruik van mesjes oid lijkt mij niet slim t.a.v. beschadiging van het kunststof glas.
Maar misschien hebben de anderen nog een ideetje?
En anders kun je altijd je nagels nog gebruiken.
Het gebruik van mesjes oid lijkt mij niet slim t.a.v. beschadiging van het kunststof glas.
Maar misschien hebben de anderen nog een ideetje?

En ik heb altijd gedacht dat het van kunststof was...
Maar niet dus...
Nou ja, dan is het een kwestie van wat verwarmen en eraf rollen...

Nou ja, dan is het een kwestie van wat verwarmen en eraf rollen...

Mijne zijn er enkele dagen geleden afgehaald. Deze zaten ook vast met kit, heb alleen niet gevraagd aan de mannen van de garage hoe ze de booskijkertjes eraf hebben gehaald. Ik heb er iig geen lelijke plekken op m'n koplampen aan over gehouden.
Ik heb de mijne er laatst ook afgehaald.. die zaten echt super vast gekit!! Helemaal vol geduwt met kit...
Gewoon met een stanley mesje los snijden en hard trekken... ik heb kitverwijderaar van HG gebruikt voor de restjes, werkte super!
Gewoon met een stanley mesje los snijden en hard trekken... ik heb kitverwijderaar van HG gebruikt voor de restjes, werkte super!
Lostrekken en met een rubberen schijf en boormachine de kit er af halen.
Rubberen schijfje maakt niet eens krassen op lak, dus veilig zat.
Beetje schadebedrijf heeft wel zo'n ding, 2 minuten werk.
Rubberen schijfje maakt niet eens krassen op lak, dus veilig zat.
Beetje schadebedrijf heeft wel zo'n ding, 2 minuten werk.
Bedankt voor de info! Het is gelukt met een mesje en gewoon lostrekken. De restjes verwijderd met Bison-magicwipes
Hier het resultaat:

Hier het resultaat:

ik zal het nooit begrijpen dat mensen bepaalde onderdelen gaan kitten,
daarmee bedoel ik dan,onderdelen die op bepaalde momenten er wel weer van af zou moeten kunnen.
mijn booskijkers zitten bv vast met dubbelzijdig plakband.
houdt vast als een beesten mocht ik ze eraf willen dan komen ze met een minuutje weer los.
tis geen dubbelzijdig plakband wat ze bij de bruna verkopen:D
daarmee bedoel ik dan,onderdelen die op bepaalde momenten er wel weer van af zou moeten kunnen.
mijn booskijkers zitten bv vast met dubbelzijdig plakband.
houdt vast als een beesten mocht ik ze eraf willen dan komen ze met een minuutje weer los.
tis geen dubbelzijdig plakband wat ze bij de bruna verkopen:D
Het was een combinatie van kit en een lap rubber waar aan 2 kanten lijm zat. De linker trok er zo netjes af, maar de rechter was een priegelklusje om al die stukjes rubber eraf te krijgen