E46 330i SMG 01-2003

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
vrossi

E46 330i SMG 01-2003

Bericht door vrossi » 04 mar 2011, 00:08

Hallo bmw fanaten'

Ik weet niet of het hier gebruikelijk is om je eigen eerst voor te stellen, bij een daarvoor bestemd topic.
Maar daar kom ik denk ik vanzelf wel achter :popcorn:

iig Ik ben Paul R, 27j

En helaas EX BMW rijder, rij nu Opel Astra Coupe Turbo :x

Maar de ouwe trouwe E36 bezit ik nog steeds, alleen er moet ontiegelijk veel aan gebeuren wat waarschijnlijk niet meer zal gebeuren. en ik kan hem nog niet naar de eeuwige jachtvelden sturen terwijl ik in een Opel rijd.

Nu heb ik reeds weer het licht gezien en tegelijkertijd ook het begin van het einde voor de E36.
Door serieus te overwegen voor de aanschaf van een 330i SMG uit begin 2003.

Nou weet ik zelf eigenlijk weinig tot niks over de SMG behalve dat het duizenden euro's gaat kosten als het kapot loopt,
en dat die kans vrij groot is.

Hoe zeldzaam deze uitvoeringen ook mogen zijn, is er iemand hier die durft/kan zeggen dat het allemaal wel meevalt.

Ik wacht hoogachtend op enig nieuws want ik wil geen Opel rijder meer zijn :nee:

Rene08

Re: E46 330i SMG 01-2003

Bericht door Rene08 » 04 mar 2011, 09:36

Hoi Paul, welkom hier!

Ik heb mijn 330i SMG nu een half jaar in mijn bezig. Tot nu toe hebben zich geen echte problemen voorgedaan. Wat wel een eigenschap is van de bak is dat hij zo af en toe niet in z'n achteruit wil. Ik heb hier last van en weet van een ander forummember dat hij dit ook heeft. Bij mij komt het pak 'm weg eens in de 20 keer voor.

Hij blijft dan in z'n neutraal hangen en wil niet naar reverse. Als je hem dan gewoon weer in z'n versnelling zet en daarna nog een keer reverse kiest doet hijhet gewoon weer. Heb het idee dathet ook gemalen heeft met de snelheid waarin jehet doet. Als je de auto stilzet en dan meteen reverse voorkiest weigert hij namelijk sneller of vaker dan als je eerst en seconde wacht en dan reverse voorkiest.

Voor de restkan ik het alleen maar aanbevelen. SMG staat gewoon voor een hoop plezier bijsportief rijden. En je kunt er in automaat stand heerlijk ontspannen mee rijden.

Grt, René

vrossi

Bericht door vrossi » 04 mar 2011, 13:10

Hallo' Rene

Bedankt voor de toch relatief positieve ervaring met jouw SMG,
Ik zal een poging ondernemen om zo'n auto dan toch te gaan rijden.
Het lijkt mij inderdaad een super ervaring mits alles goed werkt.
Eerst eens proefrit maken.

wordt vervolgd..

Rene08

Bericht door Rene08 » 04 mar 2011, 13:26

Proefrijden is idd wel erg handig. In het begin is het ook wel wat wennen met schakelen. Mooiste is als je iets gas terug neemt tijdens het schakelen, dan gaat het het soepelst.

Mijn auto is van juli 2002 en heeft nu 99500km gelopen. Nergens reperaties aan de bak te vinden in de onderhoudsgeschiedenis. (Duits dealer ondehoud) Dus hoogstwaarschijnlijk nog nooit iets stuk gegaan.

Grt, René

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”