BMW e46 320D met veeeeel rook

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dix4life

BMW e46 320D met veeeeel rook

Bericht door dix4life » 03 mar 2011, 20:33

Hallo,

Ik heb een BMW e46 320D bouwjaar 98 volgens mij en inmiddels alweer 270.000 op de teller. Nu wil het geval dat er een nieuwe basis module is geinstalleerd door de BMW dealer waardoor het fannetje in het rechter voorspat bord weer draait en hoorbaar is. Deze voert lucht af. Bij mij gaat dit samen met soms hevige rook pluimen. Nu is het zo dat hij dat heel af en toe al deed maar aangezien de basis module (computertje) niet goed functioneerde hij dit lang niet altijd deed (paar keer per jaar). Nu doet hij het gelukkig elke keer als ik rij weer. Maar zoals ik al zei gaat dit samen met soms veel rook. Nu doet mijn turbo het nog altijd prima en geen vermogens verlies. Alles doet het prima. De luchtmassa meter is al eens vervangen en alles rondom de turbo is ook al eens door de BMW dealer onder handen genomen. Maar nu dus met een nieuwe basis module komt er steeds veel rook onder het rechter voorspatbord vandaan. Zeer vervelend, mensen komen allemaal naar me toe dat de auto in de fik staat. Ik had gedacht dat dit na een week wel stopte maar niet dus. Nu heb ik eens gehoord dat de BMW iets schoonbrand en daardoor die rook ontstaat. Nu heeft dit systeem dus 2 a 3 jaar nooit gewerkt en zal behoorlijk smerig zijn waardoor die rook goed te verklaren is. Nu wou ik graag weten of dit ook echt het geval is of dat ik een groot probleem heb? Graag jullie antwoord hierop. Alvast bedankt.

Gr. Martin

Marc 320d

Re: BMW e46 320D met veeeeel rook

Bericht door Marc 320d » 03 mar 2011, 21:32

Als ik het zo hoor gaat het om de bijverwarming (de webasto) die de rook produceert.

Voordat ik mijn huidige auto kocht ook bij eentje gekeken welke onmeunig rookte. Deze heb ik toen laten staan omdat ik het probleem niet kende.

Misschien weet iemand wat er aan de hand is met die bijverwarming?

largeproject
Contacteer:

Re: BMW e46 320D met veeeeel rook

Bericht door largeproject » 03 mar 2011, 22:03

Voor de winter,net toen ik hem ingebouwd had rookt ie ook,bleek dat ie geen of onvoldoende brandstof kreeg..
Mocht dat het niet zijn dan denk ik dat de gloeistift in de standkachel of de zeef die de diesel laat verdampen stuk is,want roken duid op onvolledige verbranding.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”